Grejanje - kineski vebasto

Razmena iskustva članova oko sređivanja, farbanja, restauracija, dogradnji
dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 460
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Grejanje - kineski vebasto

Post od dell_mare » Utorak 07 Apr, 2020 12:08

Ugradio sam kineski sistem za grejanje na dizel koji funkcioniše slično kao originalni Webasto. U nadi da će nekom saveti da koriste i da će uspešno instalirati sistem ostavio sam neka sopstvena iskustva.

ŠTA SE DOBIJE i ZA KOJE PARE
Moj agregat ima 5 kw i troši 100-400 gr dizela na sat u zavisnosti od toga koliko se odvrne. Tako piše, međutim ja za tri noći i preko 30 sati grejanja nisam primetio da troši ni 100 gr na sat. Ceo komplet košta između 140 i 200 eura u zavisnosti od jačine i opreme. Agregat je težak 5kg a rezervoar pun je 10litara. Ta dva najteža dela sistema ne mogu značajno da poremete stabilitet broda. Materijali i nisu neki (očekivano). Agregat još i najbolje izgleda od svega. Međutim nisam ni očekiva bogzna šta za te pare.
Delovi:
a. agregat,b.rezervoar za gorivo, c. uduvna cev (fi 76mm) za grejanje, d. cev za auspuh, e. auspuh, f. cev za dovod vazduha u agregat, g. filter za vazduh, h. pumpa za gorivo, i. filterčić za gorivo, j. crevo za dovod goriva, k. kolenasta cev ako se sistem priključuje na brodski rezervoar za gorivo, m. plastične maske uduva za topao vazduh, n. kablovi kojih je više nego dovoljno, o. šelne, šrafovi, pričvršćivači, vezice itd.

ŠTA SE RADI PRE INSTALACIJE

Paket sadrži apsolutno sve što vam treba za instalaciju osim rozete kojom ćete bušiti rupe po brodu. Da bi se ugradio, mora se naći mesto u brodu koje treba da se pomiri nekoliko faktora:
1. Da agregat bude dovoljno blizu mesta gde se upušta topao vazduh u željeni prostor (u mom slučaju u prednju kabinu). To mesto treba da bude što niže jer topao vazduh ide gore.
2. Da agregat bude dovoljno blizu rupe ili mesta kroz koje će se provući auspuh napolje iz broda
3. Da agregat ima što kraći pristup rezervoaru za gorivo (postojećem ili novom koji se dobije uz agregat; ja sam montirao njegov, nov)
4. Da posebni rezervoar za gorivo ima mesta da se ugradi
5. Da agregat ima pristup dovodu struje od 12V tj akumulatoru (akumulatorima)
6. Da kontrolni prekidač za podešavanje (na kablu) može da se izvede na željeno mesto i olakša korišćenje
7. Da agregat ima olakšano snabdevanje čistim vazduhom (usis sa filterom)
8. Da se (ako je moguće) postavi na takvo mesto da može da radi dok je brod u pokretu.
9. Da agregat može da se pričvrsti za korito broda tako da mu ne smetaju i ne prevrću ga vibracije ili ljuljanje
Dakle više od pola posla je da nađete mesto za njega.
Kad se opredelite za mesto, izbušite mesto za uduv (fi 76mm, i po potrebi ostale grane: auspuh, dovod vazduha, dovod goriva)

MOJ SLUČAJ
Kad sam sve ovo uračunao, dobio sam algoritam koji glasi: agregat ide u prazan prostor ispod kokpita u desnu stranu broda, paralelno uz motor a u blizini svih navedenih potrepština (akumulator, rupe na kabini za auspuh i dovod vazduha). Fizički je odvojen od motora i nalazi se na dovoljno hladnom mestu tako da može da radi i kad je brod u pokretu. Grana za uduv u kabinu je veoma kratka i ja sam je direktno sproveo u prostor ispod stepenika sa koga se silazi u kabinu. Taj prostor je moguće zatvoriti kada grejanje ne radi da ne bi u uduv ulazila prašina.

OPREZ!!!

- Najopasniji deo sistema je izduvna grana auspuha i treba je što više izdvojiti od ostalih delova
- Gumene cevi za dovod goriva trebaju da budu što kraće, ispod nivoa agregata i daleko od izvora grejanja (kao što je npr auspuh) jer može da ih sprži
- Auspuh dostiže preko 100 stepeni C i može da nagori sve materijale koji ne trpe tolike toplote. Ja sam prilikom probe spržio gumeno crevce dovoda goriva i jedno plastično crevo kojim sam planirao da nastavim auspuh malo..ništa od toga. Čuvajte se.
- Dok ne dođe gorivo do motorčića, sistem jako vuče struju iz akumulatora pa prilikom nultog paljenja treba imati dobar akumulator
- Voditi računa o tome da mesto u koje spušta agregat bude što čistije kako u kabinu ne bi bio upuštan vazduh sa neprijatnim mirisima
- Vodite računa o izduvnim gasovima. Grana auspuha širine je oko 25mm i treba je što spretnije izvesti napolje iz broda na mesto odakle se dim ne može vraćati nazad. Niko ne želi trovanje ugljen monoksidom.
- Za slučaj nužde, poručio sam i senzor za ugljen monoksid kako bi rizik bio sveden na minimum.
- Prilikom svakog paljenja, sistem se razduva, zagreje i radi jako da bi se na kraju sam podesio na željenu količinu toplote (u mom slučaju reguliše se preko pritiska pumpe za gorivo)

UČINAK

Od kako se uključi na minimum, brod se zgreje bukvalno za 5 minuta. Grejanje radi tiho i jedino što može da smeta je pumpica za gorivo koja cakće ako je u dodiru sa nekom tvrdom površinom. Kinezi su i to predvideli pa ostavili jednu gumenu manžetnu na koju pumpica može da se okači. Na to su se žalili svi koji imaju ovaj sistem. Međutim, meni je sistem daleko unutra izolovan pa se pumpica jedva i čuje. Čini mi se da radi tiše od klime. Za moju kabinu 5 kw je prejako. To smo zaključili jer sve vreme držimo na minimumu što je dovoljno.

ODRŽAVANJE
Kada radi na minimumu stalno, ume da začepi slično kao DPF filter na autu. Onda se kućište otvara i čisti. Ostali servisi ukljčuju zamenu filtera ili eventualno pumpe za gorivo i čišćenje rezervoara.

Na snimku je samo konačno rešenje.
Poslednja izmena od dell_mare u Utorak 07 Apr, 2020 14:45, izmenjeno 6 puta ukupno.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1612
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Grejanje - kineski vebasto

Post od Uros » Utorak 07 Apr, 2020 12:23

:clap: :clap: :obscene-drinkingcheers:
Inspektor za visinu kabine

Zveki
Korisnikov avatar
Postovi: 641
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
Lokacija: Zemun
Plovilo: Alibi
Dimenzije: 7.3m x 2.2m
Status: Offline

Re: Grejanje - kineski vebasto

Post od Zveki » Utorak 07 Apr, 2020 12:29

Bravo....detaljno sve opisano. :handgestures-thumbupright:

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 247
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Grejanje - kineski vebasto

Post od luckyboy » Utorak 07 Apr, 2020 15:22

jedan Savet ...nikada ne paliti Webasto sa TEK sipanim gorivom,naime gorivo treba da se staloži u svom rezervoaru,to važi za sve vrste motora ,naravno ako ne volite da često menjate filtere...drugo: preferiram armirana creva za dovod goriva ili bakarne cevi gde je god moguće...I Webasto mora biti čvrsto fiksiran za podloge ili zid...

Igor Narval
Korisnikov avatar
Postovi: 348
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
Plovilo: Narval 820
Dimenzije: 8.2m x 2.45m
Status: Offline

Re: Grejanje - kineski vebasto

Post od Igor Narval » Utorak 07 Apr, 2020 16:40

Mare,
svaka čast za opis i savete.

Prema ovome što si ti napisao, moj "izveštaj" sa ugradnje je bio dečija igra. :lol:

Da ne bih sada ponavljao ono što sam već napisao, evo pokušaću da iskopiram link gde sam ja preneo moja iskustva.

https://dunavskestaze.in.rs/viewtopic.p ... basto#p318
(Uroše, ako ovo nije dobor navođenje, molim za pomoć :D)

Iz ovoga što si sada napisao oko izbora mesta za rezervoar i gorionik/agregat jedino nisam postigao da oni budu blizu.
Nadam se da nisu ni predaleko, rezerovar je u levom zadnjem boku, a gorionik je na sredini broda, ima oko 2,5 metra izmedju njih
Pretpostavljam da je ovde najveći problem što pumpa (ona je blizu agregata) trpi veće opterećenja.

Iz ovoga što si napisao, a i onoga što sam ja video i moji drugari su se "bojali" izduvne grane.
Zbog toga sve u vezi izduvne grane nisam uzeo iz nabavljenog seta, te delove sam ponovio kupio i to su originalni webasto rezervni delovi.
Jeste bio dodatni trošak, ali (za)sada nema problema.

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 460
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Grejanje - kineski vebasto

Post od dell_mare » Utorak 07 Apr, 2020 16:47

Igor Narval napisao:
Utorak 07 Apr, 2020 16:40
Iz ovoga što si napisao, a i onoga što sam ja video i moji drugari su se "bojali" izduvne grane.
Zbog toga sve u vezi izduvne grane nisam uzeo iz nabavljenog seta, te delove sam ponovio kupio i to su originalni webasto rezervni delovi.
Jeste bio dodatni trošak, ali (za)sada nema problema.
Kinezi se tu baš nisu otvorili. Izduvana grana ima max. 70 cm, ako i toliko. I ostale cevi su kratke i ako se planira razvlačenje svega po plovilu ili vozilu, vlasnika čega budženje. Ja sam našao ozbiljnu aluminijumsku cevku i nasadio je na lonac (mini auspuh) koji se dobije da bi produžio izduv do mesta gde iz broda

Hvala za link i svakako ću pogledati.

vlajko45
Korisnikov avatar
Postovi: 168
Pridružio se: Utorak 03 Dec, 2019 18:50
Lokacija: Reka Sava L.O. KM 18
Plovilo: Danubius 800 Klasik
Dimenzije: 8m x 2.8m
Status: Offline

Re: Grejanje - kineski vebasto

Post od vlajko45 » Ponedeljak 25 Jan, 2021 23:09

Odličan YT kanal sa detaljnim objašnjenjem kineskih grejača na dizel.
https://www.youtube.com/watch?v=tvwmU_C ... t6H1ZFSFks

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 460
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Grejanje - kineski vebasto

Post od dell_mare » Utorak 26 Jan, 2021 09:00

Baš dobar snimak i objašnjenje. Kinez se pokazao baš dobro. Više puta smo zaglavili na hladnoći u kabini ove zime jer je bilo kao kod kuće. Inače možda najveća mana ovog webasta je to što vuče ogromnu struju kad se pali. AKumulator treba da je skroz fit i da održi više od 12.5V par minuta kako bi gorionik proradio i počeo da pali dizel. S obzirom da grejanje treba kad je hladno, to je obrnuto proporcionalno svojstvima akumulatora zimi - oni su tad obično prazniji pa možda i ne upali a izvuče akumulator dobrano.

radoica
Korisnikov avatar
Postovi: 20
Pridružio se: Petak 18 Jun, 2021 11:26
Lokacija: Marina General - Sava, Novi Beograd
Plovilo: Windy 24 CC
Dimenzije: 9m x 2.86m
Status: Offline

Re: Grejanje - kineski vebasto

Post od radoica » Sreda 17 Nov, 2021 13:53

Svaka cast. I ja sam se mucio oko ugradnje kineskog webasta. Na kraju sam to resio, mislim na vrlo korektan nacin. Snimio sam video, nego nikako da ga izmontiram i objavim. Cim to uradim objavicu link ovde.

Ono sto sam primetio i sto mi je velika zamerka da webasto dok je u modu paljenja ili gasenja trosi oko 8-10ampera. Ovo je veliki udar za akumulator, pogotovo za akumulatore od solara. To znaci da moram koristiti startni akumulator ili jos bolje da motor radi. Pošto imam brodski motor koji se hladi vodom iz reke ovo mi je ujedno i porblem jer je zimi voda ispustena.

Korisna stvar jeste, ali ne za instant posete brodu, kao sto su moje od max sat vremena gde popijem kafu ili caj.

George
Korisnikov avatar
Postovi: 601
Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
Lokacija: Senta
Plovilo: Bombonass
Dimenzije: 9,6 x 2.6
Status: Offline

Re: Grejanje - kineski vebasto

Post od George » Sreda 17 Nov, 2021 16:44

Možda bi ti bilo bolje da razmisliš o plinskoj peći poput Uroševe... :think:

Odgovori