Vanbrodski motori - pitanja

Razmena iskustva članova oko sređivanja, farbanja, restauracija, dogradnji
nele
Korisnikov avatar
Postovi: 280
Pridružio se: Ponedeljak 30 Dec, 2019 11:03
Lokacija: Knicanin
Plovilo: Aquarius 320
Dimenzije: 9.6m x 2.45m
Status: Offline

Vanbrodski motori - pitanja

Post od nele » Petak 07 Feb, 2020 18:19

Pozdrav! Na mom Aquariusu je Honda 40 ks. Vecinu slicnih brodica guraju motori 20-25 ks... Ima li neko iskustva sa ovom pentom ? Brat koji ga je dovezao iz Bgd do Titela, kaze da mu se cini da trosi... ?! Doduse, svo vreme uzvodno, pa vetar na Dunavu..! Na leto cu se pozabaviti mnogim detaljima na brodu. Sa plovidbom ce se videti dosta toga, ali cisto savet nekog od vas sto se tice Honde 40!?

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Vanbrodski motori - pitanja

Post od Uros » Petak 07 Feb, 2020 18:54

Nele, Honde decenijama unazad važe za vrhunske i pouzdane vanbrodske motore, tako da to ne treba da te brine. Ta 40-ica je siguran sam, više nego dovoljna za potrebe Aquariusa. Što se tiče potrošnje, na snimku koji si mi poslao jednom prilikom, video sam da Honda radi skoro na punom gasu, oko 5500rpm, gde je potrošnja naravno i najveća. Brzina od 14.5kmh uz Dunav je baš dobra, ali to verovatno nije brzina kojom ćeš inače ploviti jer nije ekonomična ;)

Ta Honda po specifikacijama na 5500rpm troši 12.1L benzina na sat. Ali ima sigurno i mnogo ekonomičnijih režima gde ćeš dobiti optimalnu brzinu u odnosu na potrošnju.

Na ovom linku je prikazano koliko ta Honda troši na sat, u kojim obrtajima, pa ćeš eksperimentisati sa brzinom kad zaploviš 8-)
https://www.boat-fuel-economy.com/honda ... ion-liters
Inspektor za visinu kabine

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 247
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Vanbrodski motori - pitanja

Post od luckyboy » Petak 07 Feb, 2020 21:47

Sada imaš i jako puno novih rešenja oblika propelera,koji su mnogo efikasniji uz manju potrošnju goriva i treba im manji broj obrtaja...

SRSA
Korisnikov avatar
Postovi: 342
Pridružio se: Ponedeljak 21 Okt, 2019 17:02
Lokacija: Beograd - Čukarički rukavac
Plovilo: čelični kabinaš "Srsa"
Dimenzije: 10m x 2,9 m
Status: Offline

Re: Vanbrodski motori - pitanja

Post od SRSA » Subota 08 Feb, 2020 06:59

Неле, имаш феноменалну лађу и одличан мотор. У праву си, за твоју лађу довољан је мотор од 25 КС, међутим твоја Хонда 40 је савршено решење јер је упарена(већ монтирана и подешена-наштелована) са лађом, а и предходни власник је доста пловио са том комбинацијом. Вози се на мањем броју обраја 2000 - 3000, тада је најекономичније и највеће уживање у лаганој пловидби. Повећањем гаса, односно броја обртаја, нећеш добити на брзини, али на снази хоћеш и то доста , наравно и знатно већој потрошњи горива. Увек имаш доста резервне снаге, која ће ти много значити у случају потребе, нпр. приликом ветра, таласа, олује и сл. Да сам на твом месту не бих уопште бринуо око мотора, наравно уколико је Хонда очувана и исправна. :handgestures-thumbupright:

Ја на Мантри имам сличну варијанту, Mercury 40 EFI. Мотор углавном ради на 2200-2400 обртаја где је на Дунаву узводна брзина око 7 км/сат, а низводна са истим бројем обртаја између 11 и 12 км/сат, а потрошња горива при овим вредностима, између 2,5 и 3 литра горива по сату. Како се ради о мотору од 40 кс и тешком челичном кабинашу, више него задовољавајуће. Рачунај да ћеш и ти имати сличне вредности на својој лађи са Хондом.
А то коришћење мотора на 5000-5500 обртаја је само на глисерима, док на лађама као што је твоја представља беспотребно мучење мотора и бесмислено трошење горива. :obscene-drinkingcheers:

SRSA
Korisnikov avatar
Postovi: 342
Pridružio se: Ponedeljak 21 Okt, 2019 17:02
Lokacija: Beograd - Čukarički rukavac
Plovilo: čelični kabinaš "Srsa"
Dimenzije: 10m x 2,9 m
Status: Offline

Re: Vanbrodski motori - pitanja

Post od SRSA » Subota 08 Feb, 2020 07:04

Још да додам,обртаје од 2000 - 2500 мотор "не осећа" и ради без икаквог оптерећења и напора.

Mileta
Korisnikov avatar
Postovi: 874
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
Lokacija: Zemun
Plovilo: Polaris Glider
Dimenzije: 7m x 2.5m
Status: Offline

Re: Vanbrodski motori - pitanja

Post od Mileta » Subota 08 Feb, 2020 08:39

Ja na mom Cranchi/ju imam Hondu 25 KS, odlično gura čamac. Kao što su ti već rekli Honda je odličan motor. Od tebe zavisi koliko će da troši- Ako ti je teža ruka pa daš gas, trošićeš više, ali gde žuriš na reci. Opušteno na malim obrtajima 7-9 km uzvodno, videćeš ekonomiku.

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 247
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Vanbrodski motori - pitanja

Post od luckyboy » Subota 08 Feb, 2020 14:50

Samo laka ruka na gasu i ne brini o potrošnji.. Veliki gas nije dobar na duže staze.,može mnogo toga loše da se desi u našim ne baš čistim vodama, kao što rekoh,ja bih se poigrao sa elisom ,može smanjiti do 30% potrošnju uz poboljšanje performansi . Mada vidim da na tržištu se pojavljuju Hybrid rešenja za čamce i sa i bez osovinskog voda...

nele
Korisnikov avatar
Postovi: 280
Pridružio se: Ponedeljak 30 Dec, 2019 11:03
Lokacija: Knicanin
Plovilo: Aquarius 320
Dimenzije: 9.6m x 2.45m
Status: Offline

Re: Vanbrodski motori - pitanja

Post od nele » Subota 08 Feb, 2020 17:26

Kako da znam da odaberem elisu ? Mogu ovde i preko oglasa da nadjem nesto povoljnije !? Da li je dovoljno da kazem za Hondu 40 ks, ili ? Hvala unapred ! Izvinite ako vam se ucini ponekad da pitam glupo, pocetnik sam !

Igor Narval
Korisnikov avatar
Postovi: 348
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
Plovilo: Narval 820
Dimenzije: 8.2m x 2.45m
Status: Offline

Re: Vanbrodski motori - pitanja

Post od Igor Narval » Subota 08 Feb, 2020 18:19

Nele,

nije glupo pitanje, ali je pitanje "za milion dolara".

Ja mislim da tu nema konačnog odgovora....
Ima na ovom forumu ljudi koji znaju mnogo više na tu temu, ali da spomenem samo neka od pitanja na koja sam ja tražio odgovor za mog Narvala, od toga da li elisa sa 3 ili 4 pera-kraka, preko toga da li "teretna" ili "obična, a onda "beskonačna" priča oko dimenzija kraka....

Ono što mislim da je bitno, ako ne grešim, i kod tebe je vanbrodski motor, ali sa ograničenom mogućnošću trimovanja ili grešim. To je bitno, jer ako ne možeš da priđeš elisi i zameniš je bez vađenja broda na suvo ili bez vađenja motora (to je situacija kod mene) onda je mnogo teže eksperimentisati sa elisama. Sliku koju sam ja video nešto mi kaže da nije baš lako prići elisi ni kod tebe.
Takodje, bitno je istaći da dobra elisa nije ni malo jeftina....
Sve u svemu, moj savet ti je da ne žuriš sa promenom, ja sa mojim Narvalom (Honda 20KS, teretna elisa, četiri kraka, 10*5) uzvodno ne mogu preko 8 km na sat, nizvodno ne ide preko 12 km na sat i ne diram ništa.
Naravno, ne idem bez preke potrebe preko 4.500 obrtaja i opet svuda se stigne....
Poslednja izmena od Igor Narval u Subota 08 Feb, 2020 20:00, izmenjeno 1 put ukupno.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Vanbrodski motori - pitanja

Post od Uros » Subota 08 Feb, 2020 18:56

Nele, pošto tvoj motor može da postigne pune obrtaje, ti očigledno imaš dobro uparenu elisu. Ne menjaj ništa, već samo plovi i uživaj. Taj brod će i na pola gasa ploviti veoma dobrom brzinom a potrošnja će ti biti tri puta manja. Samo uživaj u svojoj prvoj sezoni sa ovim brodom, pa ćeš videti da li uopšte ima potrebe za bilo kakvim modifikacijama po pitanju motora.
Ja mislim da nema ;)
Inspektor za visinu kabine

Odgovori