Provera stanja brodskog motora

Razmena iskustva članova oko sređivanja, farbanja, restauracija, dogradnji
Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od Uros » Sreda 15 Apr, 2020 09:14

Slazem se skroz. Vise sam mislio da se na tim prenosivim bar vidi kad ima nekog taloga, i mogu lako da se isprazne i ociste. Na ovim fiksnim, niti se vidi niti se lako vade :D
Inspektor za visinu kabine

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 466
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od dell_mare » Utorak 26 Maj, 2020 20:02

Znao sam da će i ovo jednom da dođe na dnevni red. Na poslednjoj plovidbi primetio sam plavičast dim u tragovima - na 2/3 gasa. Pogledam pritisak ulja a on pao na 20 funti po kvadratnom inču - PSI :D (jbg britanski pokazivači). Proverim ulje, kad ono daleko ispod minimuma. Dolijem malo preko maksimuma. Pri sledećoj plovidbi ponovo je dimuckao al je već bio mrak pa nisam ni mogao da razaznam. Nakon toga, preko dana, proverim ulje, nivo stoji tačno gde treba - između max i minimuma. Upalim, ne dimi. Dam ga na 2/3 gasa, počne da pušta plavičast jezičak. Inače mi motor troši ulje i za njega vele da je to skoro pa normalno. Dosad je i meni to bilo ok, u granicama tolerancije s obzirom na starost motora i preko 3100 radnih sati. Mislim da sad više nije toliko tolerantno i da mu sleduje zasluženi servis na glavi motora pa mi treba neki čika od zanata za četvorocilindrične motore nalik traktorskim. Inače, motor pali iz prve, radi i gura kao i do sad, samo ne bih hteo da počne da mi radi na smešu :roll:
Za rešavanje ovog problema, kao i na većini dizela treba proveriti:
- naštelovanost ventila,
- vođice i gumice ventila
- dihtung glave
- karike na klipovima.
Što se tiče rezervnih delova, stižu preko e-baya


Slika

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 247
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od luckyboy » Nedelja 31 Maj, 2020 18:56

postoje par koraka koje trebaš uraditi pre otvaranja motora ....promeni filter vazduha,ulje motoru tipa HD 20W~60 I prekontrolisati ventile ....bar da iskoristiš sezonu ...1. skineš dizne proveriš kompresiju....na svim cilindrima...2. u cilindar koji ima najlošiju kompresiju ....ušpricati ulje I ponovo zaverglati I izmeriti kompresiju...ako je vrednost ostala i sta ,onda je glava ili ventil u pitanju...ako vrednost kompresije skočila ,onda su karike otišle......polugeneralne na diesel motoru nisu nikada dobro rešenje....a opet puna generalnka košta. Koji je motor u pitanju?

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od Uros » Nedelja 31 Maj, 2020 20:19

Da odgovorim umesto Mareta, BMC 1.5, 35hp
Inspektor za visinu kabine

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 466
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od dell_mare » Nedelja 31 Maj, 2020 20:27

luckyboy napisao:
Nedelja 31 Maj, 2020 18:56
postoje par koraka koje trebaš uraditi pre otvaranja motora ....promeni filter vazduha,ulje motoru tipa HD 20W~60 I prekontrolisati ventile ....bar da iskoristiš sezonu ...1. skineš dizne proveriš kompresiju....na svim cilindrima...2. u cilindar koji ima najlošiju kompresiju ....ušpricati ulje I ponovo zaverglati I izmeriti kompresiju...ako je vrednost ostala i sta ,onda je glava ili ventil u pitanju...ako vrednost kompresije skočila ,onda su karike otišle......polugeneralne na diesel motoru nisu nikada dobro rešenje....a opet puna generalnka košta. Koji je motor u pitanju?
Hvala na savetima, vrlo su konkretni. Filter vazduha ne postoji, već samo ono metalno kao traktorsko saće, pečurka nabijena na usis. U motoru je 20w50 što specifikacija za taj motor i predviđa (eventualno preko leta SAE30). Da prekontrolišem ventile ne znam. Da skinem dizne i proverim kompresiju nemam merač kompresije. Ja sam uvek za generalno rešenje jer ću iza toga brod generalno da koristim :) karike, dihtunzi, vođice i gumice ventila su već poručene..samo da nađem nekog da se zaigra s tim

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 247
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od luckyboy » Ponedeljak 01 Jun, 2020 07:32

Menjanje samo karika bez obrade cilindra, je samo bacanje para. Čisto sumnjam da će ostati u standardu već će biti neka specijala, onda idu drugi klipovi u specijali.. Ako već želiš da ostane standardu,onda moraš hilznovati block,da bi mogao da koristiš stare klipove.Radilicu moraš obraditi, pa TEK onda kupiti ležajeve leteće i ležeće..uljana pumpa se obavezno zamenjuje....Kada sve podvučeš pitanje isplativosti,može ćeš naći solidan motor. Ako budeš se ipak odlučio da radiš motor,mogu ti preporučiti dobrog majstora ...Napomena Iz iskustva svog Niko ti neće dati garanciju na izvršene radove oko generalne motora ukoliko ti sam nabavljaš delove...Zašto???? Mnogi su se opekli sa lošim kopijama originalnih delova koje su trgovci uvalili naivnim kupcima.

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 466
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od dell_mare » Ponedeljak 01 Jun, 2020 11:29

Hvala! Nadam se da neću morati toliko daleko da idem i radim i obradu cilindara i promenu karika. Moj motor je rađen kasnih pedesetih i ranih šezdesetih i jedini delovi koji postoje za njega su sada aftermarket delovi koji se prave u Indiji i Velikoj Britaniji a poručuju preko interneta. Što se tiče nabavke delova, skoro pa da sam siguran da ovde takvi delovi ne mogu da se nabave pa ne znam koji bi se majstor upustio u popravku sa sve nabavkom delova. Na sve njih ide garancija od po par godina pa nemam mnogo izbora. Valjala bi prvo jedna dijagnoza pa ću se onda javiti sa pričom na ovoj temi :) još jednom hvala

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 247
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od luckyboy » Utorak 02 Jun, 2020 04:21

Vrlo je bitno ko ti radi mašinsku obradu motora...u Bgd ima neko koje bio u Švedskoj i kupio CNC mašine za obradu bloka i radilice,mislim da je u Mirjevu... :obscene-drinkingcheers:
Poslednja izmena od luckyboy u Utorak 02 Jun, 2020 04:40, izmenjeno 1 put ukupno.

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 247
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od luckyboy » Utorak 02 Jun, 2020 04:33

Onda kreni od kontrole ventila i zamene ulja kvalitetnim multigradnim HD uljem ( heavy duty- teški uslovi rada) ...još jedno pitanje: Kako ti pali motor,kada je vruć? Kada postigne radnu temperaturu ,izvuci šipku merača ulja...vidi da li tu izlazi dim? Ako tu duvka,i teško pali ,onda su karike pri kraju...Da bi spasao sezonu na reci,imaš aditive za loš motor tipa Lycvimol ili Ruske aditive .koji se sipaju u vruće motor..podrazumijeva se u novo zamenjeno ulje..

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 466
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Provera stanja brodskog motora

Post od dell_mare » Utorak 02 Jun, 2020 05:34

Motor mi pali iz prve i kad je hladan i kad je vruć. Probaću ovo s meračem.

Odgovori