Zanimljiva rešenja na plovilima

Razmena iskustva članova oko sređivanja, farbanja, restauracija, dogradnji
Igor Narval
Korisnikov avatar
Postovi: 348
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
Plovilo: Narval 820
Dimenzije: 8.2m x 2.45m
Status: Offline

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od Igor Narval » Sreda 19 Feb, 2020 16:51

SRSA napisao:
Utorak 18 Feb, 2020 21:14
Zveki potpuno si u pravu, osim bolje upravljivosti lađe, nema drugu ulogu.
Srso,

sigurno najbolje znaš šta dobijaš u vožnji sa ovim dodatkom.

Imajući u vidu da kod mene nema trimovanja motora, odnosno nema pristupa elisi (iako je vanbrodski motor) meni je pitanje elise "rak rana" . Tu sam uvek na oprezu :shock:
što baš i nije lako kada si u Višnjičkom rukavcu gde kesa i raznih plutajućih objekata iam koliko (ne)želiš... A i na rekama često ima plutajućeg drveća, panjeva.... svašta se provuče ispod korita broda ma koliko čovek gledao kuda plovi

Zato sam pomislio da deo ima funkciju i zaštite....

Da li si u prilici da napraviš poređenje upravljivosti broda pre i posle montiranja ovog nastavka

Mileta
Korisnikov avatar
Postovi: 874
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
Lokacija: Zemun
Plovilo: Polaris Glider
Dimenzije: 7m x 2.5m
Status: Offline

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od Mileta » Sreda 19 Feb, 2020 17:41

Igore, neki dan sam bio kod Bobana Marinera u radionici. Na jednom čamcu, ne znam sad koji je model, bio je vanbrodski motor kao kod tebe, sad je prepravljen krmeni deo, napravljeno novo zrcalo i motor izbačen pozadi, a to mesto gde je motor stajao odozdo zatvoren i napravljena još jedna komora. Lepo uzgleda, aviše nema problema sa elisom kao što ti sada imaš.

Igor Narval
Korisnikov avatar
Postovi: 348
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
Plovilo: Narval 820
Dimenzije: 8.2m x 2.45m
Status: Offline

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od Igor Narval » Sreda 19 Feb, 2020 18:21

Mileta,

hvala ti, korisna informacija.

Ono što je moja dilema jeste koliko bi takva intervencija koštala, jer tu se onda moraju rešavati i druga pitanja.
Takva promena bi sigurno tražila izmenu u delu dovoda goriva, a bojim se da bi se morala menjati i sajla za gas i upravljanje.

Imajući to u vidu ja mislim da je meni logičnije napraviti dobar nosač pomoćnog motra i nabaviti neki motor od 8 do 10 KS i imati lepu alternativu.

SRSA
Korisnikov avatar
Postovi: 342
Pridružio se: Ponedeljak 21 Okt, 2019 17:02
Lokacija: Beograd - Čukarički rukavac
Plovilo: čelični kabinaš "Srsa"
Dimenzije: 10m x 2,9 m
Status: Offline

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od SRSA » Sreda 19 Feb, 2020 19:22

Мантру сам купио са овим курскипером на мотору. Према Бусиним (бивши власник) речима, овим додатком добијено је доста на управљивости. Немам разлога да му не верујем. Мислим да би ово решење било веома корисно на Милетином Кранчију, обзиром да се ради о глисерском кориту које се користи у депласманском режиму, а тада је основни проблем држање правца. У сваком случају цена израде оваквог додатка је минимална па вреди пробати.
А што се тиче заштите елисе од уплитања кеса, најлона за пецање, канапа и сл. мислим да никакви додаци не могу спречити такву врсту незгоде. Они могу да штите елису од грања и сличних тврдих плутајућих предмета.

Popaj
Korisnikov avatar
Postovi: 186
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 07:15
Lokacija: Beograd
Plovilo: Shetland 570
Dimenzije: 5.7m x 2.2m
(unutrasnje mere)
Status: Offline

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od Popaj » Četvrtak 20 Feb, 2020 06:54

Ja sam se plasio da ce mi se konverzijom motora upravo to desiti. Medjutim, sada bolje upravljam plovilom. Veci mi je bio problem pri manjim brzinama, kada sam imao Z nogu. Malo sam uoravljao Miletovim camcem. Mislim da je vrlo upravljiv.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od Uros » Sreda 26 Feb, 2020 11:46

Jeste, Miletin Cranchi je skroz upravljiv i nema potrebe za konstantnim korigovanjem pravca u plovidbi. Ovaj "coursekeeper" ima najvecu ulogu kod pristajanja, ili na vrlo malim brzinama gde u stvari, glumi list kormila u nekoj meri. Mislim da je korisna stvar, ali svakako ne i neophodna :)
Inspektor za visinu kabine

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 247
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od luckyboy » Subota 23 Jan, 2021 13:31

:obscene-drinkingcheers: Naleteh na nešto interesantno ..Vrlo primenjivao za sve prostore gde treba svetlo a ne tražiti prekidače po mraku.
Slika

Slika

Slika

Slika
Pale se daljincem sve tri lampe ili pojedinačno na dodir. 0693732001 telefon za porudžbine :obscene-drinkingcheers:

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od Uros » Utorak 27 Apr, 2021 19:47

Mileta će da nam prenese iskustva sa ovim lampama, skoro se ponovio :)
Ja sam odmah hteo da mu prebacim to sve na 12V :mrgreen:
Inspektor za visinu kabine

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 466
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od dell_mare » Sreda 28 Apr, 2021 07:45

I ja bih to sve prebacio na 12V, uopšte nisam ljubitelj baterija. Zbog povećane vlage na brodu generalno, hoće da puste kiselinu a kontakti rđu.

Ljubivoje
Korisnikov avatar
Postovi: 23
Pridružio se: Ponedeljak 14 Nov, 2022 22:25
Lokacija: Beograd, marina Gradska
Plovilo: Samogradnja
Dimenzije: 9.5m x 2.7m
Status: Offline

Re: Zanimljiva rešenja na plovilima

Post od Ljubivoje » Utorak 16 Jan, 2024 15:43

Uros napisao:
Sreda 26 Feb, 2020 11:46
Jeste, Miletin Cranchi je skroz upravljiv i nema potrebe za konstantnim korigovanjem pravca u plovidbi. Ovaj "coursekeeper" ima najvecu ulogu kod pristajanja, ili na vrlo malim brzinama gde u stvari, glumi list kormila u nekoj meri. Mislim da je korisna stvar, ali svakako ne i neophodna :)
Brod pored mog u marini ima tu napravu. Čovek je oduševljen funkcionalnošću kod pristajanja, kaže da ima osećaj kao da vozi auto, toliko je brod postao upravljiv (oko 10m. Yamaha 25 FT).

Našao sam to na par sajtova
https://www.trustwatersport.nl/a-533729 ... rdmotoren/ 250e
https://www.bootschappen.nl/ruddersafe. ... quantity=1 195e

na ovom zadnjem linku ima tablica dužina broda prema čemu se definiše tip kipera.

Može se napraviti po principu uradi sam ali bi ipak to trebalo da se radi na cnc mašini. Lim je prohromski, kod njega sam izmerio debljinu 4mm a mogu da preslikam tačne dimenzije. Jedina nepoznanica može biti snaga opruga koje obaraju kiper u radni položaj, tu mora malo eksperimentisanja.

Ovde se može videti kako to u praksi izgleda, malo mi je holandski zahrđao ali se da naslutiti. :D

Odgovori