Zveki potpuno si u pravu, osim bolje upravljivosti lađe, nema drugu ulogu.
Srso,
sigurno najbolje znaš šta dobijaš u vožnji sa ovim dodatkom.
Imajući u vidu da kod mene nema trimovanja motora, odnosno nema pristupa elisi (iako je vanbrodski motor) meni je pitanje elise "rak rana" . Tu sam uvek na oprezu
što baš i nije lako kada si u Višnjičkom rukavcu gde kesa i raznih plutajućih objekata iam koliko (ne)želiš... A i na rekama često ima plutajućeg drveća, panjeva.... svašta se provuče ispod korita broda ma koliko čovek gledao kuda plovi
Zato sam pomislio da deo ima funkciju i zaštite....
Da li si u prilici da napraviš poređenje upravljivosti broda pre i posle montiranja ovog nastavka
Igore, neki dan sam bio kod Bobana Marinera u radionici. Na jednom čamcu, ne znam sad koji je model, bio je vanbrodski motor kao kod tebe, sad je prepravljen krmeni deo, napravljeno novo zrcalo i motor izbačen pozadi, a to mesto gde je motor stajao odozdo zatvoren i napravljena još jedna komora. Lepo uzgleda, aviše nema problema sa elisom kao što ti sada imaš.
Ono što je moja dilema jeste koliko bi takva intervencija koštala, jer tu se onda moraju rešavati i druga pitanja.
Takva promena bi sigurno tražila izmenu u delu dovoda goriva, a bojim se da bi se morala menjati i sajla za gas i upravljanje.
Imajući to u vidu ja mislim da je meni logičnije napraviti dobar nosač pomoćnog motra i nabaviti neki motor od 8 do 10 KS i imati lepu alternativu.
Мантру сам купио са овим курскипером на мотору. Према Бусиним (бивши власник) речима, овим додатком добијено је доста на управљивости. Немам разлога да му не верујем. Мислим да би ово решење било веома корисно на Милетином Кранчију, обзиром да се ради о глисерском кориту које се користи у депласманском режиму, а тада је основни проблем држање правца. У сваком случају цена израде оваквог додатка је минимална па вреди пробати.
А што се тиче заштите елисе од уплитања кеса, најлона за пецање, канапа и сл. мислим да никакви додаци не могу спречити такву врсту незгоде. Они могу да штите елису од грања и сличних тврдих плутајућих предмета.
Ja sam se plasio da ce mi se konverzijom motora upravo to desiti. Medjutim, sada bolje upravljam plovilom. Veci mi je bio problem pri manjim brzinama, kada sam imao Z nogu. Malo sam uoravljao Miletovim camcem. Mislim da je vrlo upravljiv.
Jeste, Miletin Cranchi je skroz upravljiv i nema potrebe za konstantnim korigovanjem pravca u plovidbi. Ovaj "coursekeeper" ima najvecu ulogu kod pristajanja, ili na vrlo malim brzinama gde u stvari, glumi list kormila u nekoj meri. Mislim da je korisna stvar, ali svakako ne i neophodna
Jeste, Miletin Cranchi je skroz upravljiv i nema potrebe za konstantnim korigovanjem pravca u plovidbi. Ovaj "coursekeeper" ima najvecu ulogu kod pristajanja, ili na vrlo malim brzinama gde u stvari, glumi list kormila u nekoj meri. Mislim da je korisna stvar, ali svakako ne i neophodna
Brod pored mog u marini ima tu napravu. Čovek je oduševljen funkcionalnošću kod pristajanja, kaže da ima osećaj kao da vozi auto, toliko je brod postao upravljiv (oko 10m. Yamaha 25 FT).
na ovom zadnjem linku ima tablica dužina broda prema čemu se definiše tip kipera.
Može se napraviti po principu uradi sam ali bi ipak to trebalo da se radi na cnc mašini. Lim je prohromski, kod njega sam izmerio debljinu 4mm a mogu da preslikam tačne dimenzije. Jedina nepoznanica može biti snaga opruga koje obaraju kiper u radni položaj, tu mora malo eksperimentisanja.
Ovde se može videti kako to u praksi izgleda, malo mi je holandski zahrđao ali se da naslutiti.