Ugradnja brodskog motora - dilema

Razmena iskustva članova oko sređivanja, farbanja, restauracija, dogradnji
Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1634
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Uros » Četvrtak 17 Okt, 2019 20:07

Još kad sam kupio svoje plovilo "Albin 25", postojala je dilema da li nabaviti vanbrodski motor ili se baviti ugradnjom brodskog motora. Ta dilema je postojala najviše zbog toga što Albin 25, fabrički dolazi sa brodskim VOLVO motorom od 18hp do 36hp. Nažalost, ovaj moj se prodavao bez motora i osovinskog voda, i neko je kad je radio restauraciju, zatvorio sve otvore koji su postojali ispod vodene linije od nekadašnjeg brodskog motora. Realno gledano, prodavao se i bez enterijera i opreme...imao je samo volan i teleflex sajlu koja je išla do zadnje platforme, ali to nije mnogo važno u ovoj temi :)

Pošto mi je to sve bilo novo i nisam želeo da gubim ni trenutka, već samo da plovim i provodim vreme u sređivanju enterijera, odlučio sam se za vanbrodski motor. To je bilo najjednostavnije rešenje i moglo je da me stavi u pogon istog trenutka nakon montaže motora. Prošle su dve i po sezone i sve me više vuče da vratim pogon u fabričko stanje.

To i ne bi trebalo da bude tako teško s obzirom da je Albin već imao svoj brodski motor, pa postoji dosta toga što može da se iskoristi i što je predviđeno za brodski motor, ali neke stvari bi moralo ponovo da se urade. Ono što bi trebalo uraditi je sledeće:

- Probušiti rupu na zadnjem delu korita i vratiti list kormila sa svim pripadajućim elementima na svoje mesto (imam samo list kormila, i jedan ležaj)
- Probušiti rupu na kobilici na delu gde osovina motora izlazi, zatvorena je stakloplastikom ali statvena cev već postoji.
- Probušiti rupu za ventil za prihvat vode
- Napraviti otvor na krmi za auspuh

Šta pozitivno dobijam sa brodskim motorom?
- Težište broda je ponovo tamo gde treba, i to bi trebalo da doprinese stabilnosti
- Tamo gde je fabrika predvidela propeler i potisak, biće na svom mestu što će možda uticati na plovnost
- Bolji potisak čak i sa manjom snagom motora, zbog veličine propelera i obrtnog momenta dizel motora
- Po talasima, mogućnost da elisa pokupi vazduh, svodi se na minimum
- Alternator i alnaser, ogromnu količinu struje dok motor radi(za razliku od vanbrodskog)
- Veoma nisku potrošnju, čak skoro 3 puta nižu od trenutne

Negativno?
- Imaću otvore ispod vodene linije(ventil za prihvat vode, osovinski vod, osovina lista kormila)
- Motor će zauzimati jedan deo na sredini broda, mada je to fino uklopljeno sa ostatkom pa ne smeta toliko kao u domaćim čamcima
- Velika je verovatnoća da će buka i vibracije da budu veće nego sa vanbrodskim motorom
- Proćiće neko vreme dok je čamac van vode zbog ugradnje, i cimanje sa majstorima...
- Gde nabaviti delove?

#

Ono što je bitno da se naglasi, monitrao bi se samo provereno zdrav motor i novi elementi u sklopu tih kritičnih mesta izloženih vodi, ispod vodene linije. To bi bilo bolje od toga da je Albin došao sa fabričkim motorom sa dosta radnih sati, i sa tim delovima i raznim ležajevima koji su odradili ko zna koliko. Drugim rečima, imao bih sve pouzdano i spremno da traje dugo. Imao sam prilike da plovim sa jednom lađom koja u sebi ima DMB motor od 10hp, i prilično sam se iznenadio kolika je to sušta suprotnost onome što ljudi pišu i pričaju. Očekivao sam da bude bučno, da trese, dimi i da smrdi nafta, ali ništa od toga nije bilo prisutno. Sve iz razloga zato što se 20 godina vodi računa o njemu u tom plovilu, i sve se drži čisto a delovi se menjaju na vreme.

Potrošnja = 1L dizela na sat...!

Sa tim motorom, pretpostavke su da mogu uzvodno da plovim između 7 i 8kmh na radnom gasu, mada je Albin izuzetno plovno deplasmansko korito težine 1.6 tona, pa ja sa sigurnošću očekujem 8kmh. Inače, sa Yamahom od 20hp, uvek plovim uzvodno na pola gasa i krećem se istom tom brzinom a trošim 2.7l benzina.

U slučaju da se odlučim za DMB, sa prodajom Yamahe dobrim delom mogu da isfinansiram skoro ceo projekat.
Postaviću i neke slike danas sutra, da vidite kako to izgleda kod mene i šta imam a šta nemam.

Voleo bih da čujem i vaša mišljenja :obscene-drinkingcheers:
Inspektor za visinu kabine

Zveki
Korisnikov avatar
Postovi: 642
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
Lokacija: Zemun
Plovilo: Alibi
Dimenzije: 7.3m x 2.2m
Status: Offline

Re: Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Zveki » Petak 18 Okt, 2019 08:22

Kao sto vec znas pa evo i ovde da napisem ono sto sam ti rekao jos dok si bio u potrazi za nekim VB. Uvek sam za to da se ako uslovi dozvoljavaju ispostuje fabricki projekat broda pogotovu po pitanju pogona jer tako ce brod pruziti ono najbolje po pitanju plovnosti, upravljivosti i stabiliteta.
Pod uslovom da nadjes krsten motor i ugradnja se uradi kako treba sa novim odgovarajucim sklopovima bez budzevina mogucnosti za neki problem su svedene na minimum.
Uz redovnu kontrolu i servis a to ne sumnjam da ces raditi razloga za neku zabrinutost po meni nema.
Ne toliko bitna ali svakom vazna i estetska strana plovila, mislim da je Albin tip plovila koji nikako nije zamisljen sa VB motorom i koji dosta ruzi njegovu liniju.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1634
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Uros » Petak 18 Okt, 2019 10:23

I to je tačno i malo me je nerviralo od starta...Inače, mislim da nisam ništa pogrešio što sam prvo krenuo sa vanbrodskim motorom, jer sam hteo da prođe neko vreme i da vidim da li mi takvo plovilo odgovara. Sad kad sam prilično siguran da mi sve odgovara, kapiram da ću sa brodskim motorom to podići na viši nivo. Inače mi je još od ranije bila želja da imam brodski motor jer mi jedino to deluje kao pravi i predviđen pogon za veće plovilo, pogotovo za Albin koji je projektovan sa brodskim.

Opet, ostaje mi nepoznato koji delovi mi nedostaju, koliko koštaju i mogu li da se nabave kod nas :think:
Inspektor za visinu kabine

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1634
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Uros » Petak 18 Okt, 2019 11:17

Evo slika Albina, i jos nekih delova koje imam. Nisam bas 100% siguran cemu sluze :mrgreen:

Slika Slika Slika

List kormila:
Slika Slika Slika
Inspektor za visinu kabine

Zveki
Korisnikov avatar
Postovi: 642
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
Lokacija: Zemun
Plovilo: Alibi
Dimenzije: 7.3m x 2.2m
Status: Offline

Re: Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Zveki » Petak 18 Okt, 2019 11:19

Mislim da te sve informacije mozes dobiti od naseg omiljenog čikice....koliko ih je do sada ugradio ne verujem da ima nesto sto mu je nepoznato.
A nije daleko ni otici do njega jedan zimski dan i videti i raspitati se na licu mesta.
Ako me lepo pozoves ici cu i ja sa tobom :lol:

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1634
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Uros » Petak 18 Okt, 2019 11:30

I to sto kazes... Dogovoricemo se, dobra ideja :handgestures-thumbupright:
Inspektor za visinu kabine

Igor Narval
Korisnikov avatar
Postovi: 348
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
Plovilo: Narval 820
Dimenzije: 8.2m x 2.45m
Status: Offline

Re: Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Igor Narval » Petak 18 Okt, 2019 17:21

Majstori na brodu i oko broda, Neeee...., samo to ne :angry-banghead: :angry-cussing: :angry-cussingargument:
Ja napisah moje iskustvo sa radovima na brodu, ali vidim ja da ne vredi

Tu gde je predviđen brodski motor stavi komad betona, teg ili mešinu za vodu odgovarajuće težine i vratiće se težište gde treba da bude :D
Lakše je to tako rešiiti, a i brže nego ugradnjom brodskog motora. O potrošnji i potisku ne razmišljaj mnogo.

Ti razmišljaš o Višnjičkom rukavcu kao zimovniku, a hoćeš da predješ na brodski motor, pa će posle djavo da bude kriv kada treba da se roni da se skida kesa sa elise.

Šalim se malo, ne znam mnogo oko prednosti i mana jednog i drugog pogona.
Znam samo da sam ako ne jedinstven, ono medju retkim koji imaju vanbrodski motor ali spakovan u kutiju, bez mogućnosti trimovanja, pa ja u stvari imam brodski motor. :doh: I gle čuda, sve bih dao da imam običan vanbrodski motor, da lepo mogu da pridjem elisi u slučaju potrebe.

Ali tako je to, srce često traži ono drugo.

Kao što napisah za temu grejanja na brodu, dok ne ugradih grejač na naftu nisam se smirio. Neko kaže pogrešio sam, neko kaže super, ali ja "miran" nisam bio dok srcu želju ne ispunih. Koliko ću korisiti to grejanje i koliko dugo će me služiti videćemo.
Ako je brodski motor ono što želiš kod svog Albina, onda dileme i prepreka nema. Brod na obalu, ozbiljan majstor i biće to super. Po nekom nepisanom pravilu planirani budžet se obično značajno prebaci, ali to je već "viša sila". Medjutim kada posle dodješ na svoj brod i vidiš ga onakvog kakvog ga ti želiš, svi troškovi i vreme utrošeno sa majstorima se zaborave. Tada i o manama rešenje koje si odabrao ne razmišljaš, vidiš samo ono lepo.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1634
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Uros » Petak 18 Okt, 2019 18:01

Tačno je sve što si napisao! :D
Sve to i mene donekle brine, i dvoumim se jedno 20 puta dnevno oko te teme...Evo danas izletela opcija - brodski motor Torpedo 18/24, ali kad sam malo pročitao i došao do podatka da je težak 245kg, nešto mi se ne komplikuje život baš toliko :lol:
DMB je sve ukupno 100-ak kilograma, manji je i po dimenzijama a i nekako mi deluje jednostavnije za ugradnju, a izgleda i za održavanje. Vanbrodski motor stvarno ima svoje prednosti, i skoro da nema neke velike mane u mom slučaju, ali konstantno imam taj osećaj da nije to to, tačnije, osećaj je kao da sam na automobil bez motora, zakačio pozadi neki motor i tako vozim :lol: :lol:

Kod vanbrodskog mi smeta i to što na zadnjoj platformi imam dva motora, creva, sajle i teleflex i to sve zauzima prostor. Leti je prilično nezgodno izaći iz vode na platformu kad se kupamo. Druga stvar, koliko će dugo ta platforma izdržati ako na njoj konstantno vise dva motora od ukupno 70kg, i jedan ili dva čoveka gaze po njoj. Ipak je to plastika, verovatno će nakon više godina, plastika tu dobiti neku pukotinu ili luft od vibracija i težine. Takođe, smeta mi i potrošnja kad znam da postoji dizel motor koji može da mi troši od 0.8 - 1L, i da idem istom brzinom na radnom gasu kao i sa yamahom na radnom gasu. Sve se nadam da će me ta činjenica doterati do toga da plovim više i dalje, jer ne treba nositi velike količine goriva kao sa vanbrodskim, i ne treba praviti neke preterane računice sa gorivom.

Problem sa hvatanjem koječega na elisu jeste realan, ali mislim da je elisa relativno pristupačna sa zadnje platforme da bi se čakljom skinuo zapetljani predmet. Takođe, ako moram da uplovim u višnjički ili čukarički rukavac(ista priča), to mogu da uradim i sa pomoćnim motorom i da ne brinem brigu :)

Meni je u srcu uvek postojala ta ideja da uzmem plovilo sa brodskim motorom, i obožavam taj osećaj kad su brod i motor jedno....

Sve u svemu, srce kaže UZIMAJ BRODSKI ŠTA ČEKAŠ, a razum kaže NE DIRAJ NIŠTA! :lol:
Inspektor za visinu kabine

Igor Narval
Korisnikov avatar
Postovi: 348
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
Plovilo: Narval 820
Dimenzije: 8.2m x 2.45m
Status: Offline

Re: Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Igor Narval » Petak 18 Okt, 2019 18:05

Iz mog iskustva u vezi broda uvek do sada je srce pobedilo i čini mi se da nisam mnogo grešio.

:handgestures-thumbupright:

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1634
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Ugradnja brodskog motora - dilema

Post od Uros » Petak 18 Okt, 2019 18:09

Kad srce pobedi, onda se valjda manje kaješ, ako dođe do toga... :lol:
Videćemo šta će biti sa ovom tematikom, takođe zavisi i od toga da li ono što mi nedostaje od delova, zahteva veće finansijsko ulaganje. Onda bih u tom slučaju najverovatnije odustao od ugradnje.

Tvoj slučaj sa Narvalom je stvarno jedinstven, ne znam šta su tačno dobili sa tim osim eventualnog smanjenja buke i toga da elisa skoro da ne može da dobije vazduh na talasima :think: U stvari, nisam imao prilike da vidim tvoj Narval pa mogu samo da nagađam. Kako stoje stvari, mislim da ću 99% na tvoju marinu pa ćemo se viđati
Inspektor za visinu kabine

Odgovori