Filteri/separatori vode i goriva
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Filteri/separatori vode i goriva
Filteri separatori goriva i vode su komponente koje se koriste u sistemima za filtriranje goriva kako bi odvojili nečistoće i vodu iz goriva. Ovi filteri pomažu očuvanju performansi motora sprečavanjem ulaska štetnih čestica i vode u sistem ubrizgavanja goriva, što je na plovilima jedan od najčešćih uzroka prestanka rada motora ili kvara komponenti ubrizgavanja.
Pre nego što sam ugradio jedan ovakav filter istraživao sam o redosledu povezivanja zato što mi je plan bio da pumpicu-kruškicu postavim između rezervoara i filtera kako bih lakše napunio filter gorivom i izbacio vazduh, međutim čitajući članke na tu temu primetio sam da svi montiraju tako da pumpa ne gura gorivo u filter već da kroz njega povlači gorivo. Iako na prvu loptu deluje da je dobro to što bi se filter lako napunio gorivom nakon zamene u ovoj varijanti, problem je u tome što pumpa bilo koje vrste, čak i kruškica, pravi mnogo veći pritisak na izlazu nego sa one strane gde usisava gorivo. Ukoliko bi gurala gorivo u filter, u filteru bi se pod pritiskom stvarala emulzija od vode i goriva koja bi umanjila performanse filtera.
Ovo bi bio pravilan redosled montaže: rezervoar -> filter -> pumpica -> motor, pa sam tako ugradio kod sebe i video da kruškica radi identično kao i ranije bez filtera, tj osećam da i dalje vrlo lako povlači gorivo bez otpora. Pre povezivanja na motor sam samo skinuo dzek do motora da ispumpam sav vazduh iz sistema dok nije poteklo gorivo bez vazduha i posle toga paljenje i plovidba. Takav način instalacije je preporuka i vodećih svetskih proizvođača ovih filtera i može se pronaći u njihovim uputstvima.
Montaža je ista i za brodski i za vanbrodski motor, a mislim da je to deo na kome ne treba štedeti jer vrlo lako može da nas ostavi bez pogona
Primer uputstva za "Racor" filtere:
Instalacija na Rivieri:
Pre nego što sam ugradio jedan ovakav filter istraživao sam o redosledu povezivanja zato što mi je plan bio da pumpicu-kruškicu postavim između rezervoara i filtera kako bih lakše napunio filter gorivom i izbacio vazduh, međutim čitajući članke na tu temu primetio sam da svi montiraju tako da pumpa ne gura gorivo u filter već da kroz njega povlači gorivo. Iako na prvu loptu deluje da je dobro to što bi se filter lako napunio gorivom nakon zamene u ovoj varijanti, problem je u tome što pumpa bilo koje vrste, čak i kruškica, pravi mnogo veći pritisak na izlazu nego sa one strane gde usisava gorivo. Ukoliko bi gurala gorivo u filter, u filteru bi se pod pritiskom stvarala emulzija od vode i goriva koja bi umanjila performanse filtera.
Ovo bi bio pravilan redosled montaže: rezervoar -> filter -> pumpica -> motor, pa sam tako ugradio kod sebe i video da kruškica radi identično kao i ranije bez filtera, tj osećam da i dalje vrlo lako povlači gorivo bez otpora. Pre povezivanja na motor sam samo skinuo dzek do motora da ispumpam sav vazduh iz sistema dok nije poteklo gorivo bez vazduha i posle toga paljenje i plovidba. Takav način instalacije je preporuka i vodećih svetskih proizvođača ovih filtera i može se pronaći u njihovim uputstvima.
Montaža je ista i za brodski i za vanbrodski motor, a mislim da je to deo na kome ne treba štedeti jer vrlo lako može da nas ostavi bez pogona
Primer uputstva za "Racor" filtere:
Instalacija na Rivieri:
Inspektor za visinu kabine
- zankiki
- Postovi: 429
- Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
- Lokacija: Novi Sad
- Plovilo: Pasaat 735
- Dimenzije: 8,65 x 2,9
- Status: Offline
Re: Filteri/separatori vode i goriva
Čisto iz radoznalosti, da li se u nekom periodu treba čistiti, da se ispusti (eventualno) nakupljena voda, ili se zameni jednom godišnje ili na određenom broju sati?
Kažem iz radoznalosti, pošto nisam primetio da mom motoru išta smeta, pa ću nastaviti kao i do sada...
Kažem iz radoznalosti, pošto nisam primetio da mom motoru išta smeta, pa ću nastaviti kao i do sada...
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Filteri/separatori vode i goriva
Ovakav filter kao sto sam sad ugradio, nema mogucnost za ispustanje vode pa je preporuka da se menja jednom godisnje.
Na Rebellu sam imao filter separator koji je ispod sebe imao providnu posudu i voda je mogla da se vidi i ispusti. Ipak, iako nije bilo vode a filter je bio star ne znam koliko, resio sam da ga promenim i stanje u njemu je bilo katastrofalno! Bio je pun rdje i kojekakvih krupnih necistoca. Ipak, filter je odradio svoj posao pa nista od toga nije otislo dalje ali verujem da je takav filter pozeljno menjati bar na dve sezone a vodu prazniti cim se primeti.
Primer broj dva - ovo kuciste filtera koje sam montirao kod sebe sam dobio polovno sa koriscenim filterom koji je izgledao kao nov ali je dugo stajao. Kad sam ispustio gorivo i otvorio filter, unutra je sve bilo braon i puno emulzije pa sam se namucio da ocistim kuciste od toga pre stavljanja novog filtera. Ocigledno neki elementi unutra mogu da rdjaju, nekad cak i u samom filteru
Na Rebellu sam imao filter separator koji je ispod sebe imao providnu posudu i voda je mogla da se vidi i ispusti. Ipak, iako nije bilo vode a filter je bio star ne znam koliko, resio sam da ga promenim i stanje u njemu je bilo katastrofalno! Bio je pun rdje i kojekakvih krupnih necistoca. Ipak, filter je odradio svoj posao pa nista od toga nije otislo dalje ali verujem da je takav filter pozeljno menjati bar na dve sezone a vodu prazniti cim se primeti.
Primer broj dva - ovo kuciste filtera koje sam montirao kod sebe sam dobio polovno sa koriscenim filterom koji je izgledao kao nov ali je dugo stajao. Kad sam ispustio gorivo i otvorio filter, unutra je sve bilo braon i puno emulzije pa sam se namucio da ocistim kuciste od toga pre stavljanja novog filtera. Ocigledno neki elementi unutra mogu da rdjaju, nekad cak i u samom filteru
Inspektor za visinu kabine
- Mileta
- Postovi: 874
- Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Polaris Glider
- Dimenzije: 7m x 2.5m
- Status: Offline
Re: Filteri/separatori vode i goriva
Ja sam sličan filter koristio na Cranchi-ju, menjao sam uložak godišnje. isto je stajao izmedju rezervoara i pumpice, Nisam znao za te preporuke ali meni je tako odgovaralo zbog mesta za šrafljenje, što se eto pokazalo kao ispravno Nakupi se tu prljavštine i raznik opiljaka koje ima u gorivu. Sad isto nameravam da sličan stavim na Polaris. Ne smeta a može da koristi.
- George
- Postovi: 623
- Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
- Lokacija: Senta
- Plovilo: Bombonass
- Dimenzije: 9,6 x 2.6
- Status: Offline
Re: Filteri/separatori vode i goriva
'Ajd sad jedno laičko pitanje... Da li u automobilima u koje sipamo isto gorivo kao u brodove ima separator vode?
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Filteri/separatori vode i goriva
Svi automobili sa dizel motorom koje sam imao do sad, imali su i filter separator. Kod benzinaca je možda malo ređe ali nemam iskustva sa njima, možda neko zna...? Većina relativno novijih autombila na kućištu filtera ima i senzor za vodu u gorivu pa prijavi na instrument tabli. Prošle zime sam imao iskustvo da sam nasuo dizel na nekoj maloj privatnoj pumpi i posle 2km vožnje mi je prijavio upozorenje za vodu u gorivu...pre toga nikad. Pošto je bilo vreme za zamenu, svakako sam ga zamenio i ispustio gorivo iz kućišta.
Na vanbrodskim motorima sa direktnim ubrizgavanjem je u nekim zemljama ugradnja filter separatora bila uslov za garanciju na motor. Ako nemaš separator, nema ni garancije na motor, ali su vrlo brzo fabrike počele da ugrađuju separatore na sam motor. Moj Mercury ima u sebi mali separator za vodu, novije Yamahe kao što ima Stefan NS imaju čak i senzor za vodu u gorivu na tom separatoru itd.
Pretpostavljam da je problem što sva goriva imaju neki mali deo procenta vode u sebi(valjda ispod 0.5%) a voda pošto je teža od goriva ne može da ispari iz rezervoara pa nekako završi u karburatoru ili pumpi visokog pritiska i onda počinje korozija i problemi.
Na vanbrodskim motorima sa direktnim ubrizgavanjem je u nekim zemljama ugradnja filter separatora bila uslov za garanciju na motor. Ako nemaš separator, nema ni garancije na motor, ali su vrlo brzo fabrike počele da ugrađuju separatore na sam motor. Moj Mercury ima u sebi mali separator za vodu, novije Yamahe kao što ima Stefan NS imaju čak i senzor za vodu u gorivu na tom separatoru itd.
Pretpostavljam da je problem što sva goriva imaju neki mali deo procenta vode u sebi(valjda ispod 0.5%) a voda pošto je teža od goriva ne može da ispari iz rezervoara pa nekako završi u karburatoru ili pumpi visokog pritiska i onda počinje korozija i problemi.
Inspektor za visinu kabine
- zankiki
- Postovi: 429
- Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
- Lokacija: Novi Sad
- Plovilo: Pasaat 735
- Dimenzije: 8,65 x 2,9
- Status: Offline
Re: Filteri/separatori vode i goriva
Mom renaultu iz 79-te voda za sada nije smetala, ako je i bilo
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Filteri/separatori vode i goriva
Za godinu dve ili tri si verovatno miran ako nema vode u čašici, ipak je to grubi filter.
Meni je Rebell stigao sa takvim filterom koji je niko nije menjao bar 10 godina koliko vidim
Gorivo je izgledalo prozirno u čašici i nije bilo vode, a filter je spolja krenuo da rđa. Klasično neodržavanje...
Našao sam sliku šta se sve nakupilo unutra, vidi se u obe kantice:
Inspektor za visinu kabine
Re: Filteri/separatori vode i goriva
Separatori su odlicna stvar koji cuvaju pumpu i dizne.Da bi trajao sto duze treba redovno prati rezervoar goriva.Sipati gorivo dan pre plovidbe da se gorivo stalozi i crevo ili sipka u rezervoaru treba biti bar 5cm ili vise od dna rezervoara....ispostovati proceduru i nikad nece biti problema.