Svojevremeno smo ovde komentarisali izgradnju krova i izgled prozora na mom Cranchi-ju. Sada imam istu muku na Polarisu. Neko će reći da ništa ne diram, da je Polaris odličan i lep sa tom fabričkom ceradom, ali mene nervira jer je komplikovano skidati i nameštati pored onoliko rajfešlusa, delova. Ulazak s boka za mnoge posetioce je nemoguća misija. Korito je duboko, aluminijumski delovi tende su slabašni ako se neko ne daj bože u padu prihvati rukom za šipku, verujem da bi se iskrivila, u najgorem slučaju odlomila. E zato sam rešen da napravim tvrd krov. Najverovatnije od aluminijuma, od kojeg materijala je i ceo čamac. Ne bežim ni od poliestera, ukoliko cene budu dijametralno različite, prevagnuće povoljnija. Sad želja mi je i da se jedan prozor na vetrobranskom staklu otvara, jer je pri vrućinama prijatnije ploviti sa otvorenim prozorom. s druge strane Zveki, naš drugar i član foruma, mi saveruje da ne diram postojeće prozore nego da krov radim a da oni ustanu kako jesu, jer je fabrički sve lepše. Tako ne vidim rešenje kako bih napravio da se jedan prozor otvara. Imam i viziju da krov nema zadnje oslonce nego da bude bez stubova pozadi. Nešto kao novi Zoranov brod. Milion kombinacija, mišljenja, pa menjanje zamišljenog, i tako u krug.
Postaviću ovde orginal fotografiju Polarisa sa fabričkom ceradom i nekoliko varijacija koje je u fotošopu uradio Uroš, i par fotografija Zoranovog broda sa krovom, pa da čujem mišljenje, sugestije, predloge. Zajednički ćemo sigurno naći neko najbolje, najpovoljnije i najfunkcionalnije rešenje, siguran sam.
Da još nešto dimenzije tog krova bi orentaciono bile- dužina od šoferke do krme 3 metra, širina oko 1.70 m, visina u kokpitu bi bila oko 1.80 cm
Polaris - Izgradnja čvrstog krova
- Zveki
- Postovi: 644
- Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Alibi
- Dimenzije: 7.3m x 2.2m
- Status: Offline
Re: Polaris - Izgradnja čvrstog krova
Ja sam za resenje na slici broj 3 samo bih umesto tog belog dela ubacio providnu foliju radi bocne preglednosti i dalje nastavio sa ciradom na klasicni nacin. Podupirace krova na krajevima bih gledao svakako da stavim, ne verujem u njegovu izdrzljivost bez njih jer mi je konstrukcija suvise tanana u odnosu na Zoranov metalni. Nije bas za poredjenje.
- zankiki
- Postovi: 437
- Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
- Lokacija: Novi Sad
- Plovilo: Pasaat 735
- Dimenzije: 8,65 x 2,9
- Status: Offline
Re: Polaris - Izgradnja čvrstog krova
Nema šanse bez zadnjih stubova, jer se on oslanja samo na vizir koji je nikakav oslonac...
Što se materijala tiče radio bih od onog od kojeg će krov biti lakši.
Evo slika kako je to drugar odradio na placom-u pre par nedelja, sličan vizir imate.
Malo je u*rao onaj prednji prozor na ciradi, ali ostalo je sasvim ok.
I da, mislim da ti prednji prozor ne služi skoro ničemu kada je ovako otvoren kokpit.
Najveću prednost tvrdog krova (po meni) nisi pomenuo, a to je da ti mozak izgori kada po suncu na 35-40 stepeni ploviš pod ciradom... Dobije se sunčanica ko ništa. Platno se usija i reflektuje vrućinu, ne može se živeti...
Što se materijala tiče radio bih od onog od kojeg će krov biti lakši.
Evo slika kako je to drugar odradio na placom-u pre par nedelja, sličan vizir imate.
Malo je u*rao onaj prednji prozor na ciradi, ali ostalo je sasvim ok.
I da, mislim da ti prednji prozor ne služi skoro ničemu kada je ovako otvoren kokpit.
Najveću prednost tvrdog krova (po meni) nisi pomenuo, a to je da ti mozak izgori kada po suncu na 35-40 stepeni ploviš pod ciradom... Dobije se sunčanica ko ništa. Platno se usija i reflektuje vrućinu, ne može se živeti...
- Uros
- Postovi: 1663
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Polaris - Izgradnja čvrstog krova
Gledajuci sliku Polarisovog kokpita, mislim da je Zankiki u pravu. Sediste se nalazi na mestu gde bi se svakako zavrsavala nadkabina pa mozda nema potrebe za staklo? Mozda ne bi bilo lose isprobati na licu mesta sa nekim kartonom, da vidis dokle moze da ide kabina bez prozora a da ti ne smeta. Cisto zbog informacije..
Slicno je bilo i kod mene na Rivieri. Brinuo sam se da ce fiksni deo bocne cirade da mi smeta, medjutim imam odlican pregled
Inspektor za visinu kabine
- Mileta
- Postovi: 878
- Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Polaris Glider
- Dimenzije: 7m x 2.5m
- Status: Offline
Re: Polaris - Izgradnja čvrstog krova
Bočni prozor obavezno mora veći. Sad da li će biti prozor u sastavu krova-nadkabine ili u ceradi, još ne znam. Ovaj postojeći je mnogo napred, a tu gde se sedi i upravlja pogled kroz njega je dijagonalno ka napred. Mora biti kod sedišta da imam pogled na stranu, kao što sam imao na Cranchi-ju .
Zankiki u pravu si za vrućinu pod ceradom. Usija se ispod, dok je ispod poliester krova na Cranchi-ju to bilo prijatnije.
Još jedna prednost čvrstog krova je bezbednost. Mnogo je teško hodati nogostupom oko cerade, ako vetar ili gliser zaljulja, nema za šta da se uhvati, dok na čvrstom krovu planiram rukohvate celom dužinom, opet kao na Cranchi-ju.
Zankiki u pravu si za vrućinu pod ceradom. Usija se ispod, dok je ispod poliester krova na Cranchi-ju to bilo prijatnije.
Još jedna prednost čvrstog krova je bezbednost. Mnogo je teško hodati nogostupom oko cerade, ako vetar ili gliser zaljulja, nema za šta da se uhvati, dok na čvrstom krovu planiram rukohvate celom dužinom, opet kao na Cranchi-ju.
- Uros
- Postovi: 1663
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Polaris - Izgradnja čvrstog krova
A da razjasnimo jednu stvar, da li stari vetrobran sa bocnim prozorima ostaje, ili se to skida i pravi komplet nadkabina?
Inspektor za visinu kabine
- Zveki
- Postovi: 644
- Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Alibi
- Dimenzije: 7.3m x 2.2m
- Status: Offline
Re: Polaris - Izgradnja čvrstog krova
Ovo sto je Zankiki poslao je otprilike resenje koje i ja zagovaram. Estetski lepo reseno i funkcionalno bez mnogo komplikacija.
Iskoriscene su sve prednosti fabrickog vetrobrana i dodat krov sa lepim neupadljivim osloncima.
Umesto izmisljanja kojekakve linije novog prozora i kako ce se ukrojiti nova stranica nadkabine sa starom, lepo odradjeno sve u ceradi.
Iskoriscene su sve prednosti fabrickog vetrobrana i dodat krov sa lepim neupadljivim osloncima.
Umesto izmisljanja kojekakve linije novog prozora i kako ce se ukrojiti nova stranica nadkabine sa starom, lepo odradjeno sve u ceradi.
- Uros
- Postovi: 1663
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Polaris - Izgradnja čvrstog krova
Inspektor za visinu kabine
- vaca
- Postovi: 100
- Pridružio se: Ponedeljak 24 Okt, 2022 19:03
- Plovilo: Pasara Istranka
- Dimenzije: 5mx2m
- Status: Offline
Re: Polaris - Izgradnja čvrstog krova
Ja sam uvek za što otvoreniju varijantu
Tako da je slika 3 moj izbor takođe
Ako je moguće čak i sa još manje dodavanja materijala sa strane (bukvalno stubovi sa vrha postojećeg krova i to je to)
Tako da je slika 3 moj izbor takođe
Ako je moguće čak i sa još manje dodavanja materijala sa strane (bukvalno stubovi sa vrha postojećeg krova i to je to)