Impeler
- zankiki
- Postovi: 429
- Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
- Lokacija: Novi Sad
- Plovilo: Pasaat 735
- Dimenzije: 8,65 x 2,9
- Status: Offline
Impeler
Mislim da nismo imali temu o ovome... Koje ugrađujete, na koliko menjate...
Na primer yanmar u svom uputstvu za motor navodi da se kontrola impelera radi jednom godišnje, ili na 250 sati (šta pre dodje), a zamena na 4 godine ili 1000 sati. U nekim drugim uputstvima se pominje zamena na 300 sati, što mi ipak deluje premalo.
Iskusni dunavski vukovi će vam reći da se menja kad se raspadne i da traju preko 10 godina, ili da se menjaju nikad, ali to su isti oni dunavski vuci koji godišnje plove ispod 50 sati...
Pošto godišnje pravim oko 200 sati plovidbe, odlučio sam se na varijantu kontrole jednom godišnje, i zamene na 800 sati, ili 4 godine. Naravno, stari impeler se nikada ne baca, ostavi se negde u brodu, pošto može sasvim valjano da služi ukoliko se desi otkaz u toku plovide, a zamena se vrlo lako obavi za 15-ak minuta.
E sad, ono što me je nagnalo da otvorim ovaj post je što se moj trenutni impeler, na kojem se guma posle 500 sati toliko "naduvala", da je ogulio kućište pumpe sa jedne strane, i toliko nije imao mesta unutra da je gurao osovinu u stranu, a osovina je pojela telo pumpe. U pitanju je "johnson" impeler, trebalo bi da je kvalitet, ako ne po imenu onda po ceni, plaćen je negde 40-50 €.
Pumpa je ostrugana, stavljene piksne, i vraćen neki stari impeler koji je i posle mnogo sati rada na oko kao nov. Sada je pitanje koji impeler staviti, gde kupiti, na šta obratiti pažnju da ne prodjem opet ovako.... Pada mi na pamet čak da kupim najjeftiniji koji postoji i da ga menjam svake zime...
Koja su vaša iskustva?
Na primer yanmar u svom uputstvu za motor navodi da se kontrola impelera radi jednom godišnje, ili na 250 sati (šta pre dodje), a zamena na 4 godine ili 1000 sati. U nekim drugim uputstvima se pominje zamena na 300 sati, što mi ipak deluje premalo.
Iskusni dunavski vukovi će vam reći da se menja kad se raspadne i da traju preko 10 godina, ili da se menjaju nikad, ali to su isti oni dunavski vuci koji godišnje plove ispod 50 sati...
Pošto godišnje pravim oko 200 sati plovidbe, odlučio sam se na varijantu kontrole jednom godišnje, i zamene na 800 sati, ili 4 godine. Naravno, stari impeler se nikada ne baca, ostavi se negde u brodu, pošto može sasvim valjano da služi ukoliko se desi otkaz u toku plovide, a zamena se vrlo lako obavi za 15-ak minuta.
E sad, ono što me je nagnalo da otvorim ovaj post je što se moj trenutni impeler, na kojem se guma posle 500 sati toliko "naduvala", da je ogulio kućište pumpe sa jedne strane, i toliko nije imao mesta unutra da je gurao osovinu u stranu, a osovina je pojela telo pumpe. U pitanju je "johnson" impeler, trebalo bi da je kvalitet, ako ne po imenu onda po ceni, plaćen je negde 40-50 €.
Pumpa je ostrugana, stavljene piksne, i vraćen neki stari impeler koji je i posle mnogo sati rada na oko kao nov. Sada je pitanje koji impeler staviti, gde kupiti, na šta obratiti pažnju da ne prodjem opet ovako.... Pada mi na pamet čak da kupim najjeftiniji koji postoji i da ga menjam svake zime...
Koja su vaša iskustva?
- dell_mare
- Postovi: 466
- Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
- Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
- Plovilo: Ten Broeke 780AK
- Dimenzije: 8m x 2.6m
- Status: Offline
Re: Impeler
Delovi definitinivno nisu kakvi su nekad bili. Baš aktuelna tema i kod mene. U onom ludilu oko sređivanja broda i motora prošle godine, zaboravim da kažem da mi srede vodenu pumpu. Iako nemam takav impeler kao Zankiki, došla na red vodena pumpa za zamenu. Skinuo je, kad ono fabrička još - dakle 50 + godina. Interval zamene je 500 radnih sati. Verovatno je remontovana više puta do sad. Čuo se neki zvuk kao škripanje iz nje a počeo sam da gubim vodu polako - propišala. Skinem je, klati se u osovini i cakće pri okretaju rukom. Možda sam je trebao na remont al ipak sam se odlučio za aftermarket iz Engleske. Mora da se prati to oko vode, kao ništa drugo u brodu. Svakako treba čuvati te stare za ne daj bože.
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Impeler
Iz mog iskustva sa brodskim motorom na prethodnom plovilu, rekao bih da je ovo sto Yannmar navodi prilicno posten savet. Ja sam isto uzeo Johnsonov impeler i kontrolisao ga jednom u sezoni da vidim kojim tempom se trosi. Nisam napravio mnogo radnih satnih sati za 3 sezone zbog raznih okolnosti, ali recimo da za te 3 nepune sezone i oko 150 radnih sati, na impeleru nije bilo ni naznaka umora. Guma je i dalje bila savitljiva kao i dok je bio nov, a krilca nigde nisu dobila one sitne pukotine.zankiki napisao: ↑Subota 04 Feb, 2023 10:20...
Na primer yanmar u svom uputstvu za motor navodi da se kontrola impelera radi jednom godišnje, ili na 250 sati (šta pre dodje), a zamena na 4 godine ili 1000 sati. U nekim drugim uputstvima se pominje zamena na 300 sati, što mi ipak deluje premalo.
...
Zbog toga mislim da ima smisla da se kontrolise jednom godisnje ili na 250wh, zato sto bi se videlo bilo kakvo potencijalno ostecenje, a samim tim i odradila zamena na vreme. Takodje bi se izbegla i bespotrebna zamena impelera koji moze jos dugo...
Inspektor za visinu kabine
- George
- Postovi: 623
- Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
- Lokacija: Senta
- Plovilo: Bombonass
- Dimenzije: 9,6 x 2.6
- Status: Offline
Re: Impeler
Ja u poslednje 3-4 godine imam Johnsonov impeler i kontrolišem ga jednom godišnje, i barem za sada ne vidim na njemu bilo kakve znake zamora materijala. Pošto tačno ne znam koje godine sam ga stavio, tako samo približno mogu da procenim da do sada ima u sebi nekih 350-500 radnih sati. Pre toga sam stavljao one jeftine impelere kojih sam se namenjao nekad i 2 puta godišnje. Više od 100 sati nijedan nije izdržao, a bilo je primera da crkne posle 50-60 sati.
- Terca
- Postovi: 239
- Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
- Plovilo: Terca
- Dimenzije: 9.5m x 2.3m
- Status: Offline
Re: Impeler
Ne može se generalno disutovati a da se ne znaju detalji i specifičnosti upotrebe...zankiki napisao: ↑Subota 04 Feb, 2023 10:20
E sad, ono što me je nagnalo da otvorim ovaj post je što se moj trenutni impeler, na kojem se guma posle 500 sati toliko "naduvala", da je ogulio kućište pumpe sa jedne strane, i toliko nije imao mesta unutra da je gurao osovinu u stranu, a osovina je pojela telo pumpe. U pitanju je "johnson" impeler, trebalo bi da je kvalitet, ako ne po imenu onda po ceni, plaćen je negde 40-50 €.
Imao bih puno sad nekih izjava i rečenica (i to verovatno opravdano samo iz mog režima plovidbe) ali hajde da rzumemo samo tvoj problem:
Taj tvoj impeler što se naduvao, jel on vrti vodu ili antifriz? jel pumpa užlebljena ili je na remenu?
- vaca
- Postovi: 96
- Pridružio se: Ponedeljak 24 Okt, 2022 19:03
- Plovilo: Pasara Istranka
- Dimenzije: 5mx2m
- Status: Offline
Re: Impeler
Zdravo
Kontam da pričate o brodskim motorima
Mene interesuju mišljenja i iskustva za vanbrodske (pogotovu za Yamaha motore)
U jednom servisu mi rekoše da se impeler menja na godinu dana
Kontam da pričate o brodskim motorima
Mene interesuju mišljenja i iskustva za vanbrodske (pogotovu za Yamaha motore)
U jednom servisu mi rekoše da se impeler menja na godinu dana
- Ljubivoje
- Postovi: 23
- Pridružio se: Ponedeljak 14 Nov, 2022 22:25
- Lokacija: Beograd, marina Gradska
- Plovilo: Samogradnja
- Dimenzije: 9.5m x 2.7m
- Status: Offline
Re: Impeler
Imam Yamahu a imam i iskustvo sa impelerima. Odmah da ti kažem da je tu impeler najmanji problem. Ako se već menja onda se po pravilu menjaju i semerinzi kada se već skida noga a naravno da se kontroliše i ploča impelera da li je istrošena. Moja je bila istrošena pa sam naručio to preko Interneta.
Ostalo sam nabavio u Platneru a mislim da je najbolje da se sve unapred naruči preko Interneta pa nek stoji do potrebe.
Yamaha propisuje pregled 1x godišnje a zamenu na 3 godine (ili 300 sati).
Međutim, Yamaha je pre svega namenjena za morsku eksploataciju gde su mnogo suroviji uslovi nego na reci tako da mi tu možemo biti malo opušteniji.
Ostalo sam nabavio u Platneru a mislim da je najbolje da se sve unapred naruči preko Interneta pa nek stoji do potrebe.
Yamaha propisuje pregled 1x godišnje a zamenu na 3 godine (ili 300 sati).
Međutim, Yamaha je pre svega namenjena za morsku eksploataciju gde su mnogo suroviji uslovi nego na reci tako da mi tu možemo biti malo opušteniji.
- vaca
- Postovi: 96
- Pridružio se: Ponedeljak 24 Okt, 2022 19:03
- Plovilo: Pasara Istranka
- Dimenzije: 5mx2m
- Status: Offline
Re: Impeler
Hvala
Probaću da nađem uputstvo kako pregledati
A za zamenu je kada se vidi da je guma istrošena, da su se peraja malo pokrivila?
Probaću da nađem uputstvo kako pregledati
A za zamenu je kada se vidi da je guma istrošena, da su se peraja malo pokrivila?
- George
- Postovi: 623
- Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
- Lokacija: Senta
- Plovilo: Bombonass
- Dimenzije: 9,6 x 2.6
- Status: Offline
Re: Impeler
Potpuno zakriviš peraja u jednu, pa u drugu stranu, i pogledaš u korenu peraja dali je guma ispucana. Ne sme da ima ni malo pukotina. Osim toga, guma mora biti i dalje elastična, što znači da peraja ne bi trebalo da su zakrivljena.
- zankiki
- Postovi: 429
- Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
- Lokacija: Novi Sad
- Plovilo: Pasaat 735
- Dimenzije: 8,65 x 2,9
- Status: Offline
Re: Impeler
To je impeler za dunavsku vodu, a pumpa ide direktno na bregastu, nije preko remena.Terca napisao: ↑Nedelja 05 Feb, 2023 19:02Ne može se generalno disutovati a da se ne znaju detalji i specifičnosti upotrebe...zankiki napisao: ↑Subota 04 Feb, 2023 10:20
E sad, ono što me je nagnalo da otvorim ovaj post je što se moj trenutni impeler, na kojem se guma posle 500 sati toliko "naduvala", da je ogulio kućište pumpe sa jedne strane, i toliko nije imao mesta unutra da je gurao osovinu u stranu, a osovina je pojela telo pumpe. U pitanju je "johnson" impeler, trebalo bi da je kvalitet, ako ne po imenu onda po ceni, plaćen je negde 40-50 €.
Imao bih puno sad nekih izjava i rečenica (i to verovatno opravdano samo iz mog režima plovidbe) ali hajde da rzumemo samo tvoj problem:
Taj tvoj impeler što se naduvao, jel on vrti vodu ili antifriz? jel pumpa užlebljena ili je na remenu?
@ljubivoje: nisam baš siguran da je za pumpu morska ekploatacija mnogo gora od rečne, za neke druge stvari so možda jeste veći problem, ali za pumpu dunavski pesak sigurno nije baš prijatna stvar.