Juri kao kolica za malter. Nešto slabo i gledam jer kad izađem na vodu, podrazumeva se da ne žurim. S druge strane, pošto plovim cele godine, po različitim vodostajima i proticajima, brzina je promenljiva na istim sektorima. Gledam Speed over Ground (SOG) na OPEN CPN aplikaciji. Recimo da je neki prosek na 2000 obrtaja oko 6kmh uzvodno a preko toga najviše što što ubrzam je do 7kmh. Interesantna je ta brzina na najmanjem gasu 700 obrt., mislim da je kod mene npr 3,5-4kmh, to ću baš da proverim.
Brzine deplasmanskih korita i potrošnja
- dell_mare
- Postovi: 466
- Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
- Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
- Plovilo: Ten Broeke 780AK
- Dimenzije: 8m x 2.6m
- Status: Offline
Re: Brzine deplasmanskih korita i potrošnja
Poslednja izmena od dell_mare u Utorak 20 Feb, 2024 21:33, izmenjeno 2 puta ukupno.
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Brzine deplasmanskih korita i potrošnja
Zanimljivo, ta brzina na ler gasu je u odnosu na vodu? Nisam to merio, moram probati...
Tvoj motor je BMC dizel od 35 konja, kako se krece njegova potrosnja na 2000rpm i 6-7kmh uzvodno?
Tvoj motor je BMC dizel od 35 konja, kako se krece njegova potrosnja na 2000rpm i 6-7kmh uzvodno?
Inspektor za visinu kabine
- dell_mare
- Postovi: 466
- Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
- Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
- Plovilo: Ten Broeke 780AK
- Dimenzije: 8m x 2.6m
- Status: Offline
Re: Brzine deplasmanskih korita i potrošnja
Tako je, 4 cilindra, dizel 1.500 kubika, prečnik klipa 73,01mm, kompresija 23:1, maksimum obrtaja 4.400/min. Sve colovno, imperijalno i naopako.
Potrošnja je oko 1,5-1,7 lit/sat. Mislim da zimi malo više troši jer ide blago pothlađen (na oko 70c). Valjda je to zbog tog oplatnog sistema za hlađenje koji mu ne da dostigne maksimum na termostatu od 82c. Leti se nacrta na 82C i čini mi se da manje i troši. Ta razlika od 12C je valjda duša u frazi koju ponavljamo za dizel motore kad kažemo da "imaju dušu".
Potrošnja je oko 1,5-1,7 lit/sat. Mislim da zimi malo više troši jer ide blago pothlađen (na oko 70c). Valjda je to zbog tog oplatnog sistema za hlađenje koji mu ne da dostigne maksimum na termostatu od 82c. Leti se nacrta na 82C i čini mi se da manje i troši. Ta razlika od 12C je valjda duša u frazi koju ponavljamo za dizel motore kad kažemo da "imaju dušu".
- zankiki
- Postovi: 429
- Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
- Lokacija: Novi Sad
- Plovilo: Pasaat 735
- Dimenzije: 8,65 x 2,9
- Status: Offline
Re: Brzine deplasmanskih korita i potrošnja
Kad vidim te kompresije kod dizela nikad mi nije dobro... Kod benzinaca je uglavnom 10:1
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Brzine deplasmanskih korita i potrošnja
Imas super potrosnju a pritom je motor rasterecen, na 2000rpm ispada da nije ni na pola gasadell_mare napisao: ↑Utorak 20 Feb, 2024 21:32Tako je, 4 cilindra, dizel 1.500 kubika, prečnik klipa 73,01mm, kompresija 23:1, maksimum obrtaja 4.400/min. Sve colovno, imperijalno i naopako.
Potrošnja je oko 1,5-1,7 lit/sat. Mislim da zimi malo više troši jer ide blago pothlađen (na oko 70c). Valjda je to zbog tog oplatnog sistema za hlađenje koji mu ne da dostigne maksimum na termostatu od 82c. Leti se nacrta na 82C i čini mi se da manje i troši. Ta razlika od 12C je valjda duša u frazi koju ponavljamo za dizel motore kad kažemo da "imaju dušu".
Inspektor za visinu kabine
- George
- Postovi: 623
- Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
- Lokacija: Senta
- Plovilo: Bombonass
- Dimenzije: 9,6 x 2.6
- Status: Offline
Re: Brzine deplasmanskih korita i potrošnja
Ono što meni ovde zapada za oko, osim što je gorivo kod nas najskuplje u regionu, da je kod nas ubedljivo najveća razlika u ceni između benzina i dizela, a da ne pričamo da je u Crnoj Gori i Makedoniji dizel jevtiniji od benzina kao što je to i red.