Nije neka nauka, ler je malo manje od 1000 rpm, i na tim obrtajima samo sa kopčom unapred je oko 5km/h, (naravno ako diskutujemo o brzini koju trup postiže kroz vodu da koristimo veličinu "brzina u odnosu na mirnu vodu", SoW, speed over water).
na niskim brzinama, do 7,5 km/h nema značajnog otpora, nema turbulentnog kretanja vode oko trupa niti talasa, to se dobije na 1500 rpm
10 km/h postižen na 2200 rpm, i to mi je "krstareća brzina" jer je tu po optimalan odnos brzine, momenta, obrtaja... a i sudovi u kujni najmanje zveckaju sve je povezano. Tu trošimo 1 litar nafte na sat.
za 11km/k malo jače od 2500 rpm al tu je i granica kada motor ulazi u preopterećenje, završava se režim gde se nafta pravilno i potpuno sagoreva i kreće da crni voda na auspuhu. Na te obrtaje sam zavrnuo blokadu na polugu gasa.
Motor može da izvrti i 2800 što je preporučeno kao maksimum za dugotrajan rad i 3000 što je teorijski kratkotrajni maksimum, to smo sve isprobali ali ali to ne koristim, tada samo trošim više i garavim, nema značajnog dobtka u brzini a motor je kao što rekoh preopterećen.
Terorijska maksimalna brzina trupa, tj. Frudova kritična brzina u deplasmanskom režimu (a moj brod ne može da izađe iz njega) je oko 13km/h, ali to s DMB-om ne mogu da dobijem.
U praksi, kada u društvu plovimo nas 5 ili 6, na 10 dana i po par stotina kilometara, i kada svi plove tako da ne prže gorivo, da ne dolivaju svaki drugi dan, spuštaju obrtaje i potrošnju na do 3 litre na sat (bez obzira na različite motore, snage, gabarite male lađe, brodske, vanbrodske), takva brzina sa 1 litar na sat je među najvišim ako ne i najviša, i taj režim na rada 2200 rpm je onaj koji se i koristi.
Ostatak brzine se nadoknađuje taktikom i navigacijom, da se tamo gde može i gde treba oprimizuje brzina u odnosu na zemlju, SoG, speed over ground, ili još pre toga brzina napredovanja, SoA, speed of advance, a možda je bolje da sad ne ulazimo u tu metafiziku.