Hlađenje brodskog motora
- George
- Postovi: 642
- Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
- Lokacija: Senta
- Plovilo: Bombonass
- Dimenzije: 9,6 x 2.8
- Status: Offline
Re: Hlađenje brodskog motora
A koja je svrha ovog načina hlađenja sa izmenjivačem, pošto ovaj kombinovani metod nosi u sebi sve slabosti otvorenog sistema, a to je mogućnost začepljavanja usisne korpe ili filtera, zatim potreba za bunarom gde se oplata broda mora bušiti, i ukoliko se ne pazi, i ne zatvara slavina, može doći i do potapanja broda ako recimo pukne crevo u tom usisnom delu, dok je nedostatak zatvorenog sistema potreba za povećom količinom antifriza. Nikako ne vidim logiku u ovom prilično rasprostranjenom načinu hlađenja. Meni nekako zvuči logičnije ili potpuno otvoren tip sa svim pomenutim slabostima, ali mu u prilog idu jednostavnost, bez izdataka za antifriz, ili potpuno zatvoren tip sa oplatnim hlađenjem, koji je zahtevan po pitanju antifriza, ali nema već pomenute nedostatke otvorenog hlađenja. Možda grešim...
- Uros
- Postovi: 1663
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Hlađenje brodskog motora
Prva i osnovna prednost je to sto cuva motor iznutra pa ne dolazi do naslaga kamenca u kanalima u bloku motora, a i antifriz je antikorozivan. Zato je hladjenje motora efikasno i posle vise decenija. Ako pumpa usisa neke necistoce koje se nalaze u vodi i prodju pored filtera vode, onda ne mogu da blokiraju nijedan kanal u samom motoru, vec samo u izmenjivacu toplote sto se relativno lako resi.
U moj sistem staje oko 2.5L rashladne tecnosti tako da to nije velika kolicina, a jos jedna prednost je sto zimi ne mora da se ispusta iz motora. Ja samo propustim malo blazu mesavinu antifriza i kroz sistem koji vuce recnu vodu, zavrnem ventil a ulivam antifriz kroz filter vode dok pumpa ne istera vodu i povuce antifriz. Na kraju, otvorim i zatvorim ventil na kratko i zarobim malo antifriza u njemu. To je sve sto se tice priprema za zimu.
Jos jedna prednost je sto motor sa ovim sistemom radi na vecoj radnoj temperaturi, u mom slucaju 72'C ili 74'C sto smanjuje pojavu garezi u cilindrima i na klipovima.
Toliko mi pada na pamet za sad..
U moj sistem staje oko 2.5L rashladne tecnosti tako da to nije velika kolicina, a jos jedna prednost je sto zimi ne mora da se ispusta iz motora. Ja samo propustim malo blazu mesavinu antifriza i kroz sistem koji vuce recnu vodu, zavrnem ventil a ulivam antifriz kroz filter vode dok pumpa ne istera vodu i povuce antifriz. Na kraju, otvorim i zatvorim ventil na kratko i zarobim malo antifriza u njemu. To je sve sto se tice priprema za zimu.
Jos jedna prednost je sto motor sa ovim sistemom radi na vecoj radnoj temperaturi, u mom slucaju 72'C ili 74'C sto smanjuje pojavu garezi u cilindrima i na klipovima.
Toliko mi pada na pamet za sad..
Inspektor za visinu kabine
- dell_mare
- Postovi: 469
- Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
- Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
- Plovilo: Ten Broeke 780AK
- Dimenzije: 8m x 2.6m
- Status: Offline
Re: Hlađenje brodskog motora
Da napomenem da ni u zatvorenom sistemu sa oplatom ne sme biti 100% antifriz nego kao i u autu odnos. Osim što treba menjati antifriz sezonski (izvući i sipati novi), oplatni sistem možda ima problema da ohladi vodu leti kada temperatura rečne vode dostigne 30C,..u tom slučaju termostat baš treba da je ispravan. Tu su i te cevi oko kobilice. Trebalo bi da su lepo spakovane na način da se ne zakači ništa po dnu kad se pristaje uz obalu. Sa svakim šmirglanjem i farbanjem broda (kao što ja ovo sad radim) ide provera stanja cevi i eventualna zamena. Sve ima svoje, da je sve idealno ne bi postojao ovaj forum