Hlađenje brodskog motora

Razmena iskustva članova oko sređivanja, farbanja, restauracija, dogradnji
George
Korisnikov avatar
Postovi: 642
Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
Lokacija: Senta
Plovilo: Bombonass
Dimenzije: 9,6 x 2.8
Status: Offline

Re: Hlađenje brodskog motora

Post od George »

A koja je svrha ovog načina hlađenja sa izmenjivačem, pošto ovaj kombinovani metod nosi u sebi sve slabosti otvorenog sistema, a to je mogućnost začepljavanja usisne korpe ili filtera, zatim potreba za bunarom gde se oplata broda mora bušiti, i ukoliko se ne pazi, i ne zatvara slavina, može doći i do potapanja broda ako recimo pukne crevo u tom usisnom delu, dok je nedostatak zatvorenog sistema potreba za povećom količinom antifriza. Nikako ne vidim logiku u ovom prilično rasprostranjenom načinu hlađenja. Meni nekako zvuči logičnije ili potpuno otvoren tip sa svim pomenutim slabostima, ali mu u prilog idu jednostavnost, bez izdataka za antifriz, ili potpuno zatvoren tip sa oplatnim hlađenjem, koji je zahtevan po pitanju antifriza, ali nema već pomenute nedostatke otvorenog hlađenja. Možda grešim...
Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1663
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Hlađenje brodskog motora

Post od Uros »

Prva i osnovna prednost je to sto cuva motor iznutra pa ne dolazi do naslaga kamenca u kanalima u bloku motora, a i antifriz je antikorozivan. Zato je hladjenje motora efikasno i posle vise decenija. Ako pumpa usisa neke necistoce koje se nalaze u vodi i prodju pored filtera vode, onda ne mogu da blokiraju nijedan kanal u samom motoru, vec samo u izmenjivacu toplote sto se relativno lako resi.

U moj sistem staje oko 2.5L rashladne tecnosti tako da to nije velika kolicina, a jos jedna prednost je sto zimi ne mora da se ispusta iz motora. Ja samo propustim malo blazu mesavinu antifriza i kroz sistem koji vuce recnu vodu, zavrnem ventil a ulivam antifriz kroz filter vode dok pumpa ne istera vodu i povuce antifriz. Na kraju, otvorim i zatvorim ventil na kratko i zarobim malo antifriza u njemu. To je sve sto se tice priprema za zimu.

Jos jedna prednost je sto motor sa ovim sistemom radi na vecoj radnoj temperaturi, u mom slucaju 72'C ili 74'C sto smanjuje pojavu garezi u cilindrima i na klipovima.

Toliko mi pada na pamet za sad.. :)
Inspektor za visinu kabine
dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 469
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Hlađenje brodskog motora

Post od dell_mare »

Da napomenem da ni u zatvorenom sistemu sa oplatom ne sme biti 100% antifriz nego kao i u autu odnos. Osim što treba menjati antifriz sezonski (izvući i sipati novi), oplatni sistem možda ima problema da ohladi vodu leti kada temperatura rečne vode dostigne 30C,..u tom slučaju termostat baš treba da je ispravan. Tu su i te cevi oko kobilice. Trebalo bi da su lepo spakovane na način da se ne zakači ništa po dnu kad se pristaje uz obalu. Sa svakim šmirglanjem i farbanjem broda (kao što ja ovo sad radim) ide provera stanja cevi i eventualna zamena. Sve ima svoje, da je sve idealno ne bi postojao ovaj forum :)
Odgovori