Brodski motor - sistem za dovod goriva
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Brodski motor - sistem za dovod goriva
Kako se bliži zima, razmišljam o dizelu koji mi ostaje u rezervoaru i na sve faktore koji će uticati na njegov kvalitet do kraja zime. Razmišljam i o tome šta se sa njim dešava konkretno u mom rezervoaru kad temperatura padne blizu nule, jer mi se krajem prošle godine vruć motor par puta ugasio na leru pri spoljnoj temperaturi od 2 stepena. Posle gašenja je malo teže upalio i onda je normalno radio i potpuno normalno palio kad ga ugasim. Dva moguća razloga da se to desi iz čista mira su vazduh u sistemu dovoda goriva(malo verovatno), i nečistoće u gorivu ili ako je od hladnoće dizel postao gušći.
Ne verujem da dizel na par stepeni može mnogo da se zgusne, ali ne znam šta sve ima u mom rezervoaru koji ja nikad nisam čistio. Filter-separator ne registruje vodu i gorivo u staklenoj čašici deluje čisto i bistro. Rebell je pre kupovine stajao nekoliko godina, i verovatno da je u njemu ostalo nešto goriva. Pre nego što sam ga kupio, u njega je već sipano sveže gorivo da bi se motor startovao pre krajnje pogodbe...
Od tad sam u plovidbi sagoreo oko 80L dizela i nisam imao nikakvih problema, ali me uvek kopka da li u rezervoaru ima nečega što ne treba da bude tamo.
Rezervoar mi je od nerđajućeg čelika, nalazi se u trupu broda i izolovan je purpenom tako da nije direktno izložen spoljnoj temperaturi ni temperaturi vode. Za ovih par godina sam koristio samo aditiv koji se dodaje evro dizelu za poboljšanje mazivosti, Nisotec diesel lub, namenjen za dizel motore starijih generacija.
Da li koristite nešto od aditiva za dizel/benzin i kakva su vaša iskustva?
Ne verujem da dizel na par stepeni može mnogo da se zgusne, ali ne znam šta sve ima u mom rezervoaru koji ja nikad nisam čistio. Filter-separator ne registruje vodu i gorivo u staklenoj čašici deluje čisto i bistro. Rebell je pre kupovine stajao nekoliko godina, i verovatno da je u njemu ostalo nešto goriva. Pre nego što sam ga kupio, u njega je već sipano sveže gorivo da bi se motor startovao pre krajnje pogodbe...
Od tad sam u plovidbi sagoreo oko 80L dizela i nisam imao nikakvih problema, ali me uvek kopka da li u rezervoaru ima nečega što ne treba da bude tamo.
Rezervoar mi je od nerđajućeg čelika, nalazi se u trupu broda i izolovan je purpenom tako da nije direktno izložen spoljnoj temperaturi ni temperaturi vode. Za ovih par godina sam koristio samo aditiv koji se dodaje evro dizelu za poboljšanje mazivosti, Nisotec diesel lub, namenjen za dizel motore starijih generacija.
Da li koristite nešto od aditiva za dizel/benzin i kakva su vaša iskustva?
Inspektor za visinu kabine
- George
- Postovi: 623
- Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
- Lokacija: Senta
- Plovilo: Bombonass
- Dimenzije: 9,6 x 2.6
- Status: Offline
Re: Čišćenje i održavanje rezervoara goriva
A da za početak izvadiš rezervoar pa da ga ispereš?
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Čišćenje i održavanje rezervoara goriva
Uh to mi se ne radi jer je to sve upakovano ispod jednog ležaja, pa instalacija za uliv, ventilaciju, plovak, cevi... Najradije bih izvukao nekom pumpom gorivo do dna, pa onda sipao čisto gorivo sa još nekim aditivom. Ne znam kakvom pumpom bi se to uradilo, a deluje mi i da nemam inspekcijski otvor na rezervoaru kao što npr Steps ima...
Inspektor za visinu kabine
- Steps
- Postovi: 298
- Pridružio se: Ponedeljak 15 Jul, 2019 17:45
- Lokacija: Beograd, AJK
- Plovilo: Adriatik
- Dimenzije: 8.9m x 2,65m
- Status: Offline
Re: Čišćenje i održavanje rezervoara goriva
Moja "mocna" pumpa iz Lidla ti je uvek na raspolaganju
- George
- Postovi: 623
- Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
- Lokacija: Senta
- Plovilo: Bombonass
- Dimenzije: 9,6 x 2.6
- Status: Offline
Re: Čišćenje i održavanje rezervoara goriva
E pa onda žrtvuješ par litara goriva, tako što naspeš, po mogućnosti ga malo promućkaš, pa ga izvučeš do dna, i tako nekoliko puta. Ne vidim da je tu potreban bilo kakav aditiv. Ako se ne varam, napisao si da ti je rezervoar inox, tako da i to upućuje na to da je to jedan kvalitetan rezervoar koji baš neće tako lako da korodira pa da počne da se ljušti sa unutrašnje strane, pogotovo ako se uzme u obzir da u njemu stoji nafta koja je masnija od benzina. Tu eventualno može biti malo prljavštine što ti se skupilo tokom godina, ali ćeš to siguran sam, na gore navedeni način uspeti da eliminišeš bez ikakvih aditiva, koji baš i ne vidim šta bi tu mogli da pomognu.
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Čišćenje i održavanje rezervoara goriva
Da, rezervoar je od inoxa. Ne verujem da je stanje mnogo lose, samo me brine da se nije nakupilo nekog parafina ili tih algi/bakterija.... Secam se da mi je Steps pominjao da je nalazio to kad je cistio svoj rezervoar. Razmisljam da bi mozda podjednako delotvorno(i jednostavno) bilo raskaciti dovod goriva do motora, i povezati neku od onih pumpi niskog pritiska koja bi izvukla ceo sadrzaj rezervoara.
#
Uz nju je stiglo uputstvo na tri jezika, od toga se samo na jednom jeziku pominje da moze da izvlaci i "diesel", a na druga dva da se sme izvlaciti iskljucivo ulje
Hvala svakako
#
Eee nabavio sam i ja jednu takvu pumpu.
Uz nju je stiglo uputstvo na tri jezika, od toga se samo na jednom jeziku pominje da moze da izvlaci i "diesel", a na druga dva da se sme izvlaciti iskljucivo ulje
Hvala svakako
Inspektor za visinu kabine
- dell_mare
- Postovi: 466
- Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
- Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
- Plovilo: Ten Broeke 780AK
- Dimenzije: 8m x 2.6m
- Status: Offline
Re: Čišćenje i održavanje rezervoara goriva
Aditiv za dizel NISotec za naše traktore je veoma koristan.
Čišćenje rezervoara je super stvar ako možeš to da uradiš. Onda zatim i promena filtera goriva i predfiltera ako ga imaš. Ja to uradim zimi. POšto mi je rezervoar od plastike 50 lit. a ima veliki otvor mogu ruku da zavučem do dna i očistim ga sunđerom tako da ne ostane ni kap štroke (a stvori se).
Mislim da tu ne pomaže nikakav aditiv. Možda eventualno neka mala kaljužna da izvuče sve ili ručna pumpa.
Čišćenje rezervoara je super stvar ako možeš to da uradiš. Onda zatim i promena filtera goriva i predfiltera ako ga imaš. Ja to uradim zimi. POšto mi je rezervoar od plastike 50 lit. a ima veliki otvor mogu ruku da zavučem do dna i očistim ga sunđerom tako da ne ostane ni kap štroke (a stvori se).
Mislim da tu ne pomaže nikakav aditiv. Možda eventualno neka mala kaljužna da izvuče sve ili ručna pumpa.
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Čišćenje i održavanje rezervoara goriva
Eto, još jedan svedok štroke iz rezervoara...
Nemam pumpu za takav posao, imao ručnu vakumsku sa zapreminom od 1.7L, tako da bi potrajalo izvlačenje ali nije i nemoguće. Možda si mi dao dobru ideju da skinem crevo za uliv, pa kroz taj otvor da ubacim crevo ručne pumpe i izvučem gorivo. Bar da ga ispraznim do kraja i sipam čisto gorivo, kad već ne mogu da ga otvorim i očistim...Taman do proleća da se odlučim za taj servis.
Inače sam filter tek zamenio, predfilter i nemam već je ta stvar samo separator vode i nafte(ja mislim).
Nemam pumpu za takav posao, imao ručnu vakumsku sa zapreminom od 1.7L, tako da bi potrajalo izvlačenje ali nije i nemoguće. Možda si mi dao dobru ideju da skinem crevo za uliv, pa kroz taj otvor da ubacim crevo ručne pumpe i izvučem gorivo. Bar da ga ispraznim do kraja i sipam čisto gorivo, kad već ne mogu da ga otvorim i očistim...Taman do proleća da se odlučim za taj servis.
Inače sam filter tek zamenio, predfilter i nemam već je ta stvar samo separator vode i nafte(ja mislim).
Inspektor za visinu kabine
- Nevena
- Postovi: 204
- Pridružio se: Petak 06 Nov, 2020 12:19
- Plovilo: brodić "Eon"
- Dimenzije: 8x2,5m
- Status: Offline
Re: Čišćenje i održavanje rezervoara goriva
Uroše,
pošto ne znaš koliko dugo nije pražnjen rezervoar i ne znaš šta je sipano u njega pa nemaš pojma ni koliko taloga ima na dnu, najbolje je da ga isprazniš i opereš koliko je moguće bez vađenja napolje.
Veliki rafinerijski rezervoari za naftu i teške komponente se peru tako što se ispumpa tečni deo, koliko može, pa se ubrizgava para koja utečni talog tako da bude pumpabilan i to se ponavlja dok sve ne izađe.Ne bi verovao kako gust i gadan taj talog zna da bude. Pretpostavljam da se slično može primeniti i na brodskom rezervoaru, samo ako imaš čime da ispumpaš. Nikakvi aditivi ti neće puno pomoći ako ti se skupio talog.
Nemam iskustva sa brodskim rezervoarima, ali mislim da je možda ovo primenjivo.
pošto ne znaš koliko dugo nije pražnjen rezervoar i ne znaš šta je sipano u njega pa nemaš pojma ni koliko taloga ima na dnu, najbolje je da ga isprazniš i opereš koliko je moguće bez vađenja napolje.
Veliki rafinerijski rezervoari za naftu i teške komponente se peru tako što se ispumpa tečni deo, koliko može, pa se ubrizgava para koja utečni talog tako da bude pumpabilan i to se ponavlja dok sve ne izađe.Ne bi verovao kako gust i gadan taj talog zna da bude. Pretpostavljam da se slično može primeniti i na brodskom rezervoaru, samo ako imaš čime da ispumpaš. Nikakvi aditivi ti neće puno pomoći ako ti se skupio talog.
Nemam iskustva sa brodskim rezervoarima, ali mislim da je možda ovo primenjivo.
@nevenaraj
https://www.instagram.com/nevenaraj/
https://www.instagram.com/nevenaraj/
- Mileta
- Postovi: 874
- Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Polaris Glider
- Dimenzije: 7m x 2.5m
- Status: Offline
Re: Čišćenje i održavanje rezervoara goriva
Ja bih na svaki način pokušao da ručno očistim i operem rezervoar. Onda ćeš jednom biti siguran da si ga ti očistio, pa posle redovnom potrošnjom nafte nećeš imati problema. Ako ne možeš zavući ruku, vetovatno može neka štipaljka na kraju krpa ili sundjer i udri. Kroz otvor možeš ubaciti i neku malu lampu da bolje vidiš šta ima unutra. Moj motor troši benzin, ali sve jedno pre početka plovidbe sam otvorio rezervoar ispraznio zaostali benzin a nije ga bilo malo-60 litara. Bilo je malo taloga na dnu rezervoara, koji je isto od inoxa 115 litara. Sve sam dobro krpom očistio, ulio novi benzin i evo tri godine nemam problema.