Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Razmena iskustva članova oko sređivanja, farbanja, restauracija, dogradnji
Mileta
Korisnikov avatar
Postovi: 878
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
Lokacija: Zemun
Plovilo: Polaris Glider
Dimenzije: 7m x 2.5m
Status: Offline

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od Mileta »

Kad pogledaš kod nas ti je svaka prepravka hod po mukama. Majstori su nadobudni, uvek zauzeti, kad ti nešto obećaju ne održe obećanje, probijaju rokove. Ostaje ti jedino ako rešiš, da se naoružaš strpljenjem, zavežeš živce u čvor da ne bi pukao i cinculiraš sa majstorima da ti koliko toliko urade kvaliteno i u nekom za njih razumnom roku, tebi će uvek biti van roka, dok je za njih to normalno
vlajko45
Korisnikov avatar
Postovi: 196
Pridružio se: Utorak 03 Dec, 2019 18:50
Lokacija: Reka Sava L.O. KM 18
Plovilo: Danubius 800 Klasik
Dimenzije: 8m x 2.8m
Status: Offline

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od vlajko45 »

Mileta napisao: Sreda 30 Dec, 2020 13:56 Vlajko Čamac ti je super. Lep oblik, ne sumnjam i da je isto tako plovan. Koliko vidim i prostor je unutra lepo iskorišten.
Zveki, kad je već Kesić radio čamce na pogon brodskim motorima, da li bi možda njega pitao za mišljenje i po mogućnošću da ti uradi prepravke na koritu.
Hvala Mileta :)
A što se tiče majstora i ostalih izvođača radova, treba se spremiti na sve nedaće. Probijanje rokova, nepoštovanje dogovora i na čuveno 'majstor ne laže, majstor odlaže'... pa ko i do kada izdrži, pričaće...
Zveki napisao: Sreda 30 Dec, 2020 14:05 Pa....pre jedno 15-ak godina bih mozda i pomislio da to uradim. Sada mislim bez da nesto vredjam, da covek nije vise za petljanje i rad sa camcima a rekao bih i da nema ni gde a ni sa cim al to mozda ajde i gresim.
To bi i za njega a i za mene bio hod po mukama.
Za Kesića znam da 2007. godine nije hteo da remontuje moj/njegov brodić već sam to uradio kod Mileta i Nikole Mravovića u Ostružnici, radionica 'Sidro'. To je prvi i poslednji put da sam kontaktirao dotičnog.
luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 247
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od luckyboy »

Čamac je dobar,lepo osmišljen...da bi uradio to što želiš,nije nemoguće. Rad sa metalnim koritom ima svojih prednosti..može se nadogradjivati,seći i prepravljati. Uslov svih uslova je nabavka motora sa kopčom a onda sve ostalo ide prema njemu.Nakon toga pravi se kolevka motora ( što je više ka sredini plovila ,manji je ugao osovinskog voda ) .izrada kobilice ,petnog lezaja i kormila je lakši deo posla...onda sve to povezati statvenom cevkom...Objektivno to je posao od 7-10 dana.cena toga zahvata je ovako u grubo min.5000€ čisto da znaš šta te očekuje..
Popaj
Korisnikov avatar
Postovi: 186
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 07:15
Lokacija: Beograd
Plovilo: Shetland 570
Dimenzije: 5.7m x 2.2m
(unutrasnje mere)
Status: Offline

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od Popaj »

Tvoj brodić mi je jedan od omiljenih. Baš si ga lepo sredio. Ako je tehnički izvodljivo bolje njega preradi.
Uloženo se teško vraća, a u drugi bi morao ponovo da ulažeš dosta. Rada i novca. Jedino da imaš sreć da nađeš neko plovilo, u koje treba malo da se ulaže.
Zveki
Korisnikov avatar
Postovi: 644
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
Lokacija: Zemun
Plovilo: Alibi
Dimenzije: 7.3m x 2.2m
Status: Offline

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od Zveki »

Zorane, hvala na lepim recima za Alibi kao i Djordju.
Slazem se i delim tvoje misljenje po pitanju prodaje i kupovine nekog drugog plovila. Kakva je trenutna ponuda a nece biti ni u skorijoj buducnosti bolja tesko da bi se odlucio na prodaju. Alibi je jos uvek u fazi sredjivanja i nije jos pruzio svoj maksimum.
Zato sam i poceo razmisljati o ugradnji brodskog, za sada je to samo ideja cija realizacina zavisi od mnogih faktora a jedan od najbitnijih je i krajnja cena svega toga.
Deo bih kompenzirao prodajom Mercurya ali to sigurno ne bi bilo dovoljno. Koliko je to ostalo ne znam ali ne bih nepromisljeno uleteo u to i da od gotovog plovnog camca napravim zardinjeru koja ce stajati negde na suvom dok u etapama skupljam pare za dalje radove.
Zato i ova tema na forumu da cujem i ostala misljenja.
SRSA
Korisnikov avatar
Postovi: 345
Pridružio se: Ponedeljak 21 Okt, 2019 17:02
Lokacija: Beograd - Čukarički rukavac
Plovilo: čelični kabinaš "Srsa"
Dimenzije: 10m x 2,9 m
Status: Offline

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od SRSA »

Moje skromno mišljenje je: ne diraj ništa. Detaljno obrazloženje istog ću izneti u direktnom kontaktu na prvom sledećem druženju. :obscene-drinkingcheers: :obscene-drinkingcheers: :obscene-drinkingcheers:
budens72
Korisnikov avatar
Postovi: 49
Pridružio se: Četvrtak 03 Dec, 2020 16:54
Lokacija: Petrovaradin
Plovilo: Metalni čamac sa kabinom
Dimenzije: 12x3,3m
Status: Offline

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od budens72 »

Uff...ozbiljna dilema....
Moj savet je - ne diraj ništa ili zameni brod
Jako je teško reći šta je bolje, brodski ili vanbrodski motor... i jedan i drugi imaju svoje prednosti i mane
Za ozbiljna i velika plovila svakakao brodski motor ali za manja plovila je to vrlo diskutabilno koja opcija je bolja
Ako gledamo ekonomičnost brodski dizel i nije više u nekoj velikoj prednosti obzirom da postoje teretni vanbrodski motori,benzinci naravno.
Moje lično mišljenje da kod manjih plovila brodski motor sa osovinskim vodom ima prednost jedino kada plovite po lošem vremenu,jak vetar i veliki talasi jer ne postoji bojazan da vam elisa ostane "bez vode" što može da se desi kod plovila sa vanbrodskim motorom ali to su ekstremni slučajevi.
i još jedna bitna stvar, niko vam neće ukrasti brodski motor :D dok se vanbrodski na žalost kradu :oops:
Lično imam brod od 12m dužine preko svega i širine 3.3m težine preko 5t,gaz oko 65 cm i pogoni ga vanbrodski motor Yamaha 25 High Trust. Plovio sam 4 puta od N.Sada do Đerdapa a uzvodno do Bezdana... Kad sam plovio đerdapskom klisurom u više navrata sam imao jake vetrove koji su podizali ozbiljne talase po mojoj proceni metar do metar i po visine, često mi je zapljuskivana gornja kabina ali mi elisa nikada nije ostajala bez vode iako sam se prilično ljuljao. Prosečna potrošnja je oko 2l benzina. Do sada sam sa motorom napravio oko 2000 sati za 7 godina koliko imam ovaj brod.
Moje mišljenje je da je vanbrodski motor ipak u maloj prednosti kada se radi o manjim plovilima a o manevarskim sposobnostima koji su na strani vanbrodskog motora ne treba pričati.
Eto čisto da dam svoje viđenje stvari
Popaj
Korisnikov avatar
Postovi: 186
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 07:15
Lokacija: Beograd
Plovilo: Shetland 570
Dimenzije: 5.7m x 2.2m
(unutrasnje mere)
Status: Offline

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od Popaj »

Slozio bih se. Jos sa tim brojem sati veliko iskustvo. Mislim da su i servisi na strani te Yamahe.
dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 468
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od dell_mare »

Lepo je rekao Budens ovde. Ili menjaj plovilo ili ne diraj vbr motor. Meni se čini da je jako teško prilagoditi brodski motor i njegove sile, hidrodinamici broda na kojoj nikad nije bio i još proračunati unapred da li će da da bolji rezultat od pređašnjeg vbr. Još je teže prilagoditi težine i stabilitet nekako. Svaki put kad uđem na svoj brod pomislim na to.
Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1662
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Kako eliminisati VB motor i ugraditi brodski

Post od Uros »

Ja se slažem sa svim napisanim, jer pišete svoja iskustva. Ja nisam imao dodira sa Yamahom 25ht, ali sam od više ljudi čuo da imaju tako malu potrošnju i da su prezadovoljni motorom. Verovatno jer ona gura odlično i sa pola gasa, možda i manje, pa nema nikakve potrebe forsirati motor većim obrtajima. To je sigurno dobro i za motor, tako da je to jedini vanbrodski koji bih mogao da prihvatim na svom plovilu nekad u budućnosti. Naravno, pod uslovom da je plovilo projektovano za vanbrodski :mrgreen:

Sigurno da bi i Zvekiju odlično legao taj motor na Alibiju, ali ti motori su retko u prodaji i veoma su skupi. Ako tako gledamo, potencijalno bi mogao za manje pare da ugradi recimo DMB i prepravi korito. Ako godisnje napravi 200 radnih sati, potrosice oko 180L dizela, a sa tom Yamahom bi potrosio 400L. Nije to neka strasna usteda na nivou sezone i nije realno to gledati samo kroz novac. Razlika je recimo oko 300e godisnje, ali dovoljno da covek prenese 200kg manje goriva na camac u toku godine, i dovoljno da plati troskove veza npr... :)

O prednostima i manama između vanbrodskog i brodskog smo već pisali. I brodski naravno ima svoje mane, nije idealna stvar.
Još jedna bitna stvar je i šta čovek preferira od te dve vrste motora. Ja sam se potpuno rešio benzinaca i na automobilima i na brodu, i skroz prešao na dizele. Jedino mi je pomoćni motor dvotaktni benzinac, ali tako mora :lol:

Još bih se složio sa onim što ste rekli da bi bilo najbolje zameniti celo plovilo drugim, sa odgovarajućim pogonom. Ako pratite oglase, primetili ste sigurno da poslednjih par godina retko kad bude nešto sa brodskim. Čak i ako bude, cifra je često nerealna.
Inspektor za visinu kabine
Odgovori