Sat za obrtaje me od prosle sezone zeza ! Kad je sve iskljuceno na brodu, i struja... kazaljka nije na nuli !? A u toku voznje kazaljka "igra " levo- desno !? Zna li neko sta moze da bude ? Hvala
Sat za obrtaje
- George
- Postovi: 642
- Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
- Lokacija: Senta
- Plovilo: Bombonass
- Dimenzije: 9,6 x 2.8
- Status: Offline
Re: Sat za obrtaje
Ja bih rekao da mehanizam sata zaglavljuje.
- nele
- Postovi: 280
- Pridružio se: Ponedeljak 30 Dec, 2019 11:03
- Lokacija: Knicanin
- Plovilo: Aquarius 320
- Dimenzije: 9.6m x 2.45m
- Status: Offline
Re: Sat za obrtaje
Sta raditi ? Otvoriti ga, ili kupiti drugi ?
- dora
- Postovi: 15
- Pridružio se: Subota 09 Mar, 2024 21:01
- Plovilo: Brodić holandski
- Dimenzije: 8,5m x 2,75m
- Status: Offline
Re: Sat za obrtaje
Rekao bih da je kazaljka "spala" sa osovine pa proklizava....
- Terca
- Postovi: 250
- Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
- Plovilo: Terca
- Dimenzije: 9.5m x 2.3m
- Status: Offline
Re: Sat za obrtaje
Moguće je da nije ni jedno ni drugo. Da pokušamo pre nego što krenemo sa kupovinama i bacanjima, treba ustanoviti najpre kakav je konstrukciono to sat (instrument), da li je starinski galvanometar - instrument sa kretnim kalemom, ili je malo savremeniji, sa servo mehanizmom, mnalim servo motorićem unutra.
Ako ima priključke samo za napajanje, masu i signal- impulse sa motora, onda je instrument sa kretnim kalemom, kazaljka mu je zaglavljena ili spala...a ako ima sitniji konektor sa više žica, onda može biti sa stepperom unutra. Možeš ih prepoznati i po tome što kada se uključe prvo kazaljka obiđe celu skalu pa se vrati lepo na nulu.
Takvi drugi satovi kada ostanu bez napajanja, oni ne mogu da vrate kazaljku na nulu, (je ri motorić ostane bez napajanja... i vrlo često i imaju dve odvojene žičke za napajanje, stalni +, i još jednu vezanu za kontakt bravu (najpre jer ljudi ne vole da da vide taj slučaj )
Ako u toku plovidbe kazaljka šeta levo desno to može da znači da se obrtomer napaja kroz signalnu liniju (cross-feed) a da mu pravo napajanje nije korektno... iz oba razloga ja bih proverio taj kontakt, tj. napajanej obromera.
Ako ima priključke samo za napajanje, masu i signal- impulse sa motora, onda je instrument sa kretnim kalemom, kazaljka mu je zaglavljena ili spala...a ako ima sitniji konektor sa više žica, onda može biti sa stepperom unutra. Možeš ih prepoznati i po tome što kada se uključe prvo kazaljka obiđe celu skalu pa se vrati lepo na nulu.
Takvi drugi satovi kada ostanu bez napajanja, oni ne mogu da vrate kazaljku na nulu, (je ri motorić ostane bez napajanja... i vrlo često i imaju dve odvojene žičke za napajanje, stalni +, i još jednu vezanu za kontakt bravu (najpre jer ljudi ne vole da da vide taj slučaj )
Ako u toku plovidbe kazaljka šeta levo desno to može da znači da se obrtomer napaja kroz signalnu liniju (cross-feed) a da mu pravo napajanje nije korektno... iz oba razloga ja bih proverio taj kontakt, tj. napajanej obromera.