Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Sve što biste hteli da podelite sa drugima ili da saznate od drugih
Misa D
Korisnikov avatar
Postovi: 208
Pridružio se: Četvrtak 16 Apr, 2020 14:00
Plovilo: Linssen 29.9 AC
Dimenzije: 9.35m x 3.35m
Status: Offline

Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od Misa D » Sreda 29 Apr, 2020 16:39

Desetak godina plovim u drustvu sa nekoliko plovila.
Bez obzira na obaveze i navike kolega uvek je bilo tesko uskladiti tacno vreme polaska.
Neko je previse opusten pa slabo postuje tudje a samim tim i svoje vreme, neko je od reci i drzi se dogovora, neko je uvek sa nekim tehnickim problemom koji nije resio mesecima pa bas na dan polaska jos nesto radi, neko.....
Naravno da su kompromisi nuzni ukoliko treba da krene 4-5 plovila ali iskustvo pokazuje da se to zavrsi tako da svako krene kada mu odgovara pa se nadju na zeljenoj lokaciji postepeno.
Ja volim da krenem rano u zoru, cesto prvo prespavam u marini gde mogu da operem brod, sipam vodu, opusteno odspavam.
Isplovljavanjem u zoru stizem posle uobicajenih 4-6h plovidbe na lokaciju oko podneva, dovoljno vremena za bezbedno vezivanje, rucak i popodnevno opustsnje i pecanje.
Takodje, u letnjem periodu izbegavaju se oluje (salauke) koje su cesce u popodnevnim casovima.
Nocu skoro nikada ne plovim bez obzira na uredjaje za navigaciju i dobro poznavanje puta do zeljenog mesta.
Povratak je u istom jutarnjem terminu, nikada se nezna da li moze doci do nekog mehanickog kvara, a nije prijatno da se to desi u sumrak ili nocu.
Bez obzira na lepo visegodisnje druzenje svako krene nazad u marinu kako mu je zgodno, neko voli da spava do 10-11h, a neko sa prvim zracima sunca vec krece na drugu lokaciju ili nazad.
Nikada nema zamerke kada se ujutro neko odveze i krene iznenada nazad, dovoljan je pozdrav svirenom ili kratko javljanje preko radio-stanice.
Rani polasci imaju jednu jesenju manu.
Jutarnja magla i zamagljenost prozora, pogotovu na plovilima koji imaju upravljacko mesto van kabine, tj.ispod tende.
Maglu ne mogu resiti pa ne plovim tada, a zamagljenost stakla resavam ventilatorom, mada se u toku plovidbe mora i tada cesto koristiti krpe za brisanje stakala.
Prijatno je ploviti u grupi, mada se grupni dolazak na novu lokaciju ponekada zavrsi nedoumicom gde je najbolji vez, dobra hladovina, lepa i pristilupacna obala, a za pecarose gde je dobro mesto za ribolov (tada du cesca ne uvek prijatna premestanja na obliznje lokacije).
Poslednja izmena od Misa D u Sreda 29 Apr, 2020 16:55, izmenjeno 1 put ukupno.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od Uros » Sreda 29 Apr, 2020 16:50

Odlićna tema za razmenu iskustava :handgestures-thumbupright:

Pošto je tema opširna, mogli bismo da pomenemo i koje stvari je neophodno imati na višednevnoj plovidbi, gde pre svega, mislim na bezbednost.
U to mogu spadati alati, bezbednosna oprema i naravno, apoteka. Kod svakog se to razlikuje, pa nije loše da to pomenemo i da se dopunimo ;)
Inspektor za visinu kabine

Misa D
Korisnikov avatar
Postovi: 208
Pridružio se: Četvrtak 16 Apr, 2020 14:00
Plovilo: Linssen 29.9 AC
Dimenzije: 9.35m x 3.35m
Status: Offline

Re: Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od Misa D » Sreda 29 Apr, 2020 17:00

Oprema i dodatni alati su cesto ograniceni velicinom plovila.
Neko nema ni dovoljno kanapa, a pogotovu rezervno sidro, a neko ima od motorne testere do 100-200m rezervnog nikada koriscenog kanapa.
Imam kolege koji imaju toliko alata i delova motora u plovilu da skoro bilo koji kvara ne moze da ih iznenadi, a neko nema ni kljuc zs svecice ili rezevni impeler.
Ja volim da imam sve, od brusilice do agregata, toliko alata nemam ni kod kuce.
Apoteka je obavezna sa prvom pomoci i osnovnim lekovima za putovanja, a onaj nauticar koji ima i svoju redovnu terapiju ima solidan spisak ostalih lekova.
Ali to je za posebnu temu.

Popaj
Korisnikov avatar
Postovi: 186
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 07:15
Lokacija: Beograd
Plovilo: Shetland 570
Dimenzije: 5.7m x 2.2m
(unutrasnje mere)
Status: Offline

Re: Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od Popaj » Sreda 29 Apr, 2020 18:01

Ja na primer nemam rezervno sidro. Nije problem ako je dnevna plovidba i povratak u marinu. Ali ostati bez sidra, kada se plovi na vise dana, stvarno moze da bude bedak.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od Uros » Sreda 29 Apr, 2020 18:29

Tacno je za sidro, ovo sto ja imam kao pomocno je prilicno malo ali je bar sidro :D
Ja bih kao vrlo vazan deo opreme pomenuo i protivpozarni aparat, a na Albinu sam imao i jednu karticu na vidljivom mestu sa brojevima hitnih sluzbi na vodi. Druga korisna stvar za sve i svasta u kampovanju je boca za prskanje voca od 10L, napunjena uvek cistom tehnickom vodom.

Primena ima raznih, od pranja sudova na zadnjoj platformi, do kontrolisanog mlaza za vatru na rostilju, spiranja peska sa obuce, spiranja peska sa broda itd...Uglavnom, gde god se ponese, sluzi kao cesma - mobilna.

Od lekova i apoteke, ovo je nesto osnovno sto nosim za prvu pomoc:
- Za dezinfekciju rana, najbolje se pokazao sprej "Octenisept"
- Zavoji i hanzaplasti
- Lek protiv alergije - Aerius
- Mast za kozu u slucaju uboda insekata - Synopen
- Lekovi protiv glavobolje i temperature, Brufen, Aspirin

Kad vodim i malo dete, onda je taj spisak beskonacan :lol:
Inspektor za visinu kabine

Igor Narval
Korisnikov avatar
Postovi: 348
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
Plovilo: Narval 820
Dimenzije: 8.2m x 2.45m
Status: Offline

Re: Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od Igor Narval » Četvrtak 30 Apr, 2020 15:49

Odlična tema....

I za dnevnu i za višednevnu plovidbu ja mislim da je ključno imati pomoćni motor ili pomoćni čamac sa motorom.

Ko je imao situaciju da mu na "živoj" vodi stane motor verujem da će se složiti.

Ako vidiš teretni brod na 1 ili 2 kilometra ispred sebe (pogotovo ako taj brod plovi nizvodno), a tebi je stao motor nisam siguran koliko ima vremena za popravku.

Znači po meni, pod broj jedan pomoćni pogon, pa makar i onaj koji će te samo nizvodno "gurnuti" ka obali.

Uzgred, može čovek imati sve alate i delove na raspolaganju, ali ako ne zna to da upotrebi džaba mu sve. Ja sam taj slučaj.
I automobil vozim, a ne znam da ga popravim, osim zamene gume teško da bih šta znao da uradim, a odem i nekoliko stotina kilometara daleko. Naravno, na vodi je druga situacija, nemaš mogućnost da staneš pored puta, povučeš ručnu i čekaš pomoć.
Zbog toga, po meni, rezervni pogon pod broj jedan.

Posle rezervnog motora, na spisku opreme je sigurno rezervno sidro.
Beži sa plovnog puta, sidri se i čekaj pomoć, ako ništa drugo.

Ljudi iz Beomarine su imali dobru ideju da se formira služba pomoći na vodi, tako se i zove /zvala "pomoć na vodi". Ideja je da postoje ljudi koji mogu brzo da reaguju i pruže ti pomoć u svakom trenutku. Svi mi imamo nekoga koga možemo da zovemo, ali uvek postoji verovatnoća da taj neko nije na vodi ili uopšte nije blizu vode. Ideja je bila da je moguće platiti godišnju članarinu pa neke usluge dobijaš besplatno ili jeftinije. Naravno, ako nisi član a trebaš pomoć dobio bi pomoć uz plaćanje ili po nešto višoj ceni, ali to je u tim situacijama najmanje bitno. Dugo vremena nisam proveravao da li ovaj servis još uvek radi, nadam se da radi.

Sve drugo što čovek ima na brodu može samo da koristi, čini mi se da nema toga što nekada ne zatreba....

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 466
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od dell_mare » Četvrtak 30 Apr, 2020 19:01

Tema je na pravom mestu i u pravo vreme. Ja se slažem s Igorom da je dodatni pogon prioritet br jedan za duge plovidbe i izlazak iz neugodnih situacija. Iza toga su egzistencijalne stvari: dovoljna količina vode i hrane, sveće il solarne lampice, gorivo za glavni i pomoćni motor, kanistri upotrebljivi za vodu il gorivo, biciklo (ako je moguće). Što se tiče rezervnog sidra, između ostalog, držim u špicu plivajući zamajac radi balasta koji može da se upotrebi :) Od alata tu je sve što servisira motor uključujući ulje, filter za ulje, filter za gorivo, drukalica. Pored toga napunjena šrafilica, set šrafova razne dužine. Unimer... Tu su i kablovi za prespajanje ako akumulatori zezaju, creva za pretakanje raznih tečnosti, kaljužna pumpa...sekira, testera, vojni ašov. Set pašteta i narezaka mirotočivih za slučaj nužde.

I Uroš dobro veli, apoteka treba. Zbog dece i nas imam u šteku i više no što treba: rakija, hanzaplast, zavoji, bivacin, flasteri, paracetamol, aspirin, probiotici, antibiotik za zub, eferalgan, diklofenak duo, pivo za bubrege.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od Uros » Petak 01 Maj, 2020 09:09

Mare, i ja sam isti po tom pitanju, imamo isti spisak...
Kad sam se "selio" sa Albina, stvari sam nosio kuci i sve smo pakovali u auto. Svaki milimetar prostora je bio iskoriscen do krova, i jos sam drzao u krilu kotlic, talandaru i ispolac :lol:
Inspektor za visinu kabine

Zveki
Korisnikov avatar
Postovi: 643
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
Lokacija: Zemun
Plovilo: Alibi
Dimenzije: 7.3m x 2.2m
Status: Offline

Re: Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od Zveki » Nedelja 03 Maj, 2020 12:04

Nezavisno od duzine boravka, na camcu u svakom trenutku obavezno imam nekoliko stvari:
Osnovno sidro Danfort tezine mislim da je 7kg i dodatno ili rezervno macak tezine 4,5kg, negde oko 150m kanapa u razlicitim duzinama, debljine od
10-12mm, sekira, testera, maceta, kutiju sa sitnim alatom i raznim srafovima, par metara licnastih kablova i rezervnih buksni, osiguraca i prekidaca za 12V.

Od rezervnih delova za motor, sem dve svecice (skoro nove, zamenjene na prvom servisu) i pola litre motornog ulja nemam nista drugo, a i da imam ne verujem da bih uspeo nesto da popravim u slucaju kvara. Rezervni motor je zaista potreba i nesto sto daje dodatnu sigurnost na vodi ali ga nemam. Neki T4 kao jeftinija varijanta mi ne znaci jer je nedovoljne snage, osim eventualno za plovidbu nizvodno. S obzirom da unutar camca nemam mesta za odlaganje pomocnog motora, isi bi morao biti stalno okacen na nosac rezervnog motora koji imam na platformi ali bi onda bio najisturenija tacka na zadnjem delu camca a i smetnja na platformi. O ovome jos razmisljam sta i kako ali definitivno ako dodje do nabavke trebalo bi biti nesto jace od T4.

Voda flasirana obavezno, u zadnjem boksu u svakom trenutku jedan do dva paketa u flasama od 1,5l za pice i kuvanje. Za pranje sudova, prva ruka Dunav a potom ispiranje sa tehnickom vodom. Bidon iznad sudopere od 20L za dnevnu varijantu a za vise dana jos u kanisterima pa pretocim. I ovde sam u fazi razmisljanja po pitanju mesta za plasticni rezervoar od nekih 50-70L.

Od namirnica, kao sto Mare rece, nekoliko konzervi...onih cvrstih mesnog nareska i sardina, jedna kesa palente, kesa makarona, nekoliko supa...to stoji izdvojeno, zapakovano i ne dira se....namenjeno da posluzi u slucaju neplaniranog ostanka na vodi. Ostalo kao sto je ulje, brasno, so, secer, kafa, vegeta i zacini za rostilj su svakodnevno prisutni. Flasa rakije, vise zbog estetike i zato sto kazu da tako treba nego zbog same konzumacije. :D

Da ne ponavljam i ja, osnovna apoteka sa raznim zavojima i kompresama, flasterima i makazama ali i dva termo cebeta (folije) za pruzanje pomoci u slucaju hipotermije. Od lekova po par tableta diklofena, brufena, kafetina a za neki duzi boravak jos dodatno ponesem koju kesicu ferveksa, probiotika i septolete za grlo.

Kao neko ko i lepe zimske dane koristi za po neki izlazak na vodu ili za par sati pecanja na camcu u marini, obavezno imam kompletnu rezervnu zimsku preobuku sa sve obucom i rezervnom jaknom...sto se do sada u par navrata pokazalo kao najbitnijom rezervom na camcu.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Priprema i polazak na visednevnu plovidbu, a i povratak

Post od Uros » Nedelja 03 Maj, 2020 13:31

Ovo podebljano sam naučio na teži način :mrgreen:
Spada u obaveznu opremu :handgestures-thumbupright:
Inspektor za visinu kabine

Odgovori