ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Sve što biste hteli da podelite sa drugima ili da saznate od drugih
Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1609
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Uros » Nedelja 25 Avg, 2019 19:18

Momo dobro došli nazad, drago mi je da vas ponovo vidim na forumu! :obscene-drinkingcheers:

Žao mi je da čujem za zdravstvene probleme, ali se nadam da ste ih uspešno rešili. Što Mileta kaže, ako vam bude trebala nekad pomoć oko Ševe-2, ovde će se sigurno naći bar par dobrovoljaca da vam pomognu, uključujući i mene ;)

Živeli i srećno sa radovima :handgestures-thumbupright:
Inspektor za visinu kabine

Zveki
Korisnikov avatar
Postovi: 641
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
Lokacija: Zemun
Plovilo: Alibi
Dimenzije: 7.3m x 2.2m
Status: Offline

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Zveki » Nedelja 25 Avg, 2019 19:41

Pozdrav Momo i srecno sa radovima oko aronije. I ja se prijavljujem kao jedan od tih dobrovoljaca ako zatreba pomoc oko Seve....a za nesto ako ne znam da uradim znam makar da smetam.
Ziveli :obscene-drinkingcheers:

Ševa-2
Korisnikov avatar
Postovi: 51
Pridružio se: Sreda 05 Jun, 2019 12:17
Plovilo: Ševa-2
Dimenzije: 12.5m x 4m
Status: Offline

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Ševa-2 » Nedelja 25 Avg, 2019 21:01

Iz starih lepih dana, još je ostalo drugarstvo na vodi. Hvala vam što postojite. Pa do skorog viđenja ...
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!

Ševa-2
Korisnikov avatar
Postovi: 51
Pridružio se: Sreda 05 Jun, 2019 12:17
Plovilo: Ševa-2
Dimenzije: 12.5m x 4m
Status: Offline

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Ševa-2 » Nedelja 25 Avg, 2019 21:36

Kako sačuvati svoj čamac od vode

Čamac kaže svom vlasniku :
-„ Čuvaj ti mene od obale, a ja ću tebe od vode ... !“ Međutim ... nije baš tako !? Vlasnik treba voditi računa i čuvati svog „čamca-ljubimca“ ite kako od vode ! Kod Seve-2 sam taj problem odradio na svoj način. Prvo sa spoljnje strane za vodu od velikih talasa, sam odradio da svi otvori se dobro zatvaraju ( dihtuju ), da prozori mogu da izdrže jake udare i da dobro dihtuju, kada su zatvoreni, kao i vrata ulazna ! Na mestima gde je moguć iznenadni ulaz vode, recimo pucanjem creva na motoru. Ispod čitavog motora je napravljena kada za sakupljanje slučajne vode ili ulja. Zatim u prednjem podpalublju, za unošenje vode sa lancem od sidra dok vinč radi, lanac pada u kadu od prohroma i u njoj se nalazi vakuum pumpa koja automatski izbacuje vodu ! Zatim, napravio sam nepropusnu kadu ispod završetka stativne cevi i tamo instalirao vakuum pumpu sa odvodnim crevom. Mesta koja su predviđena za ventilaciju, sva su na krovu Ševe-2 i kvalitetno zaštićene od kiše ! Tako zvane „kaljužne pumpe“ se nalaze u kadama specijalno napravljenim za te prilike. Odvod je napravljen sa colovnim metalnim cevima, sa ugradjenim jednosmernim ventilima. Zatim kod samog izlaza sa unutrašnje strane korita, na svakoj cevi je ugrađen "labudov vrat". Tako da ulaz vode sa spoljne strane je prosto nemoguć. Odnosno nije predvidjen. I još jedan pregled gde se nalaze tzv. “kaljuže” sa vakuum pumpama :

1 - Kada u prednjem podpalublju u kojoj se sakuplja lanac od sidra je izradjena od prohroma. A sve ostale kade su od 3mm metalnog lima, koje su sa unutrasnje strane plastificirane.

2 - Kao što je za ispod “Bow trusstera”, mada je i on maksimalno obezbeđen dihtovanjem za cev na kojoj se nalazi.

3 – Kade su napravljene i ispod "ajs kasne" iliti grubog filtera za vodu za hladjenje motora preko izmenjivača toplote i kompresora za frizider i friz.

4 - Ispod motora je velika kaljuža ofarbana u belo, da se odmah primeti eventualno kapanje nafte ili ulja, da bi se na vreme saniralo.

5 - Ispod kraja stativne cevi i odrivnog lezaja.

Glavni ventilacioni otvori za prijem vazduha u motorno odelenje, su kvadratne cevi visoko instalirane sa mrežicama i na kraju fleksibilnim cevima spuštenim u motornom odelenju i sa leve i sa desne strane do patosa. Na plafonu motornog odelenja i sa leve i sa desne strane napravljene su kvadratne cevi i završavaju se na krovu Ševe-2 gde su u specijalnim kućištima postavljeni elektro ventilatori koji izvlače vazduh iz motornog odelenja. Ventilacioni otvori za oba rezervoata za naftu su na 60 cm. iznad rezervoara i polukružno su savijene cevi. Na počecima su guste metalne mreže i sunđeri. Tako da voda ne može da uđe pljuskanjem. U stvari cela Ševa-2 može proći kroz vodu talasa i da unutar ostane suva i na vodi naravno … !

Da li je čamac naša igračka

Eto, tako je to sa zaštitom čamca od vode. Neko će imati sasvim drugačije mišljenje, u odnosu na moje i napraviće ili neće napraviti čamac, a ja sam napravio Ševu-2, sa još mnogim osobinama koje su korisne, ali se razlikuju od do sada napravljenih čamaca !

Neki pametni ljudi su rekli, da muškarci, svoje automobile, motore i čamce, doživljavaju kao svoje igračke ! Ja s moje strane to gledište podržavam, ne zato što i ja baš hocu da se igram, ali idem nekom logikom stvari, pa sam rešio da ispoštujem tu svoju stečenu logiku, u delo. Naime, na vreme otkrivena temperatura kod čoveka, ima šanse da se brže i izleči i da se lekovima sretne infekcija. Kod raznih mehanizama, ako se na vreme uoči porast temperature, može da se spreči avarija ili veći kvar. To su neke moje logike, a sada da to i objasnim.

Na čamcu Ševe-2, za komandni pult, ispred točka kormila, predvideo sam dovoljno prostora, jer će biti smešteni svi prekidači i kontrolni cajgeri sa zvučnim alarmima.
1 - Za motor: pored cajgera za merač pritiska ulja, volt metra, amper metra, broj obrtaja, broja radnih sati, biće i merač za temperaturu ulja i temperaturu tečnosti zatvorenog sistema hlađenja. Zatim na kopči ću ugraditi davač temperature i pod kontrolom normalnog režima rada, istrimovati cajger i biće obeležen, tako da ako počne da raste radna temperatura, da se na vreme pogleda i uoči razlog tome.
2 - Na osovinskom vodu, postaviću dve sonde : davač temperature na odrivnom ležaju i na bronzanoj biksni na izlazu. Kad smo vec tu, na osovini će biti postavljena sonda za merenje broja obrtaja. Cajger će biti istrimovan prema broju obrtaja motora. Ako dođe u toku normalne upotrebe da se broj obrtaja osovine smanjuje u odnosu na broj obrtaja motora, u kopči treba potražiti razlog !
3 - Zatim sonda za merenje temperature motornog odelenja, neće biti višak.
4 - Sonda za otkrivanje isparenja goriva ili plina, biće montirana na patosu motornog odelenja. Ventilacija motornog odelenja je odlično rešena i odlično radi. Ali ako se iz nekog razloga poveća temperatura, alarm se podrazumeva ali i automatski se uključuju svetla ( u motornom odelenju ) i mini kamera širokougaona, uključuje se i daje sliku na monitoru lap-topa na komandnom pultu.

Agregat za 220v ( 3 kw ), biće smešten na prilagođene držače sa amortizerima na krovu. Ali će komande za rukovanje i cajgere, a time i temperaturni, biti smešteni na komandnoj tabli, tj. startovaće se sa kom. table. Vebasto će biti smešten u motornom odelenju, a komande i temperaturni cajgeri, na komandnoj tabli. Kompresor je u motornom odelenju, a komande za rukovanje i temperaturni cajger, biće na instrument tabli. U prednjem podpalublju su smeštena dva akumulatora za instalacije, zatim aluminijumske kante od po 15 litara sa benzinom za agregat i rezervoar za vodu je tu. Ventilacija podpalublja je odlična, ali biće instaliran i davac temperature prostora. Ventilatori će imati za uključenje i automatski i analogni režim. Temperaturne sonde će biti i u ormarima sa osiguračima za 12v i za 220v. I na kraju pokazivač temperature vode u bojleru, koji je inače smešten u motornom odelenju, a cajger kao informacija, biće na komandnoj tabli.

Eto, to je moje vidjenje problema, koje je u postupku rešavanja. Nadam se da će u toku eksploatacije opravdati sve moje ideje.

Gledao sam na mnogim čamcima, kako su urađene instalacije, ali sam uvek obraćao pažnju i od kakvog su materijala, preseka provodnika, vrste i kvaliteta izolacionog materijala itd itd. Naravno svako je radio "prema svome aršinu", kako se to kaže u narodu. Ja sam jedan deo instalacija uradio i to za 12 v, sa silikonskim izolator-kablovima sa najmanjim precnikom od 2,5 kvadrata. Pošto proces instaliranja nisam završio, hocu da opišem kako sam isplanirao, a siguran sam da će tako i da se uradi do kraja :

1 – Akumulatori energije - Predvideo sam da za potrošače u čamcu budu dva kvalitetna ( gel-ova ) akumulatora od po 200 Ah i biće smešteni u prednjem podpalublju, gde su nosači već napravljeni. A za startovanje motora jedan akumulator od 200 Ah i biće smešten pored motora u motornom odelenju. Izvori energije će biti:
1 - preko invertora-punjča i to kada je čamac vezan u marini i priključen na gradsku elektro-mrežu od 220 v.
2 - Kada motor radi, onda je izvor sam alternator na motoru ( 12V ).
3 - Kada generator radi on pored 220v proizvodi i 12v - 12 Ah, onda je on i izvor za dopunu akumulatora.
4 - A za stalnu dopunu svih akumulatora, računam na solarne panele, odgovarajuće snage, a površinu za panele imam rezervisanu ( 4x4 metara ), odnosno čitavu tendu nad terasom sa spoljne strane. Nije preterivanje … jer imaću i dosta potrošača.

Svojevremeno sam imao "DMB" dizel-agregat i to samo jednu sezonu ( 2002 godine ), po završetku sezone, prodao sam ga i zakleo sam se više nikada u životu dizel. Jako i previše je bio bučan. Od 1989 godine, do dana današnjeg imam malu hondicu od 350 w, koja se i ne čuje kada radi. Zato sam kupio ponovo "Hondu", ovog puta od 3 KW, a tiha je i lepo radi sa četvorotaktnim motorom. Ima startovanje preko svog anlasera, a može i ručno !

Što se tiče potrošača elektro energije : sva svetla su na 12 V, a ima ih različitih. Obe palube i prednja i zadnja, kao i levi i desni nogostup, biće osvetljeni sa tako zvanim “skrivenim svetlom”, odnosno sa 10 lampi, koje su tako raspoređene i kada se hoda po palubama i nogostupima, svetla će biti na pretek, a same lampe neće svetleti u oči. Na zadnjoj platformi služiće za pecanje, a na terasi i jaka i slaba "sentiš" svetla ! U svim kabinama, jaka i prigušena, a na mesinganom “telegrafu”, koji se nalazi pored komandnog mosta, biće dežurno prigušeno svetlo, tako da noću ako ustajem da imam orjentaciju gde sam, a ne da me šokiraju jaka svetla. U dnevnoj sobi imam bakarnu lampu, koja je radila na uljana gabaritna svetla još 1890 na nekom Austrijskom parnom brodu. Poklonio mi je Suša Milenko iz "Dunavskog Lojda". Ona će biti ispolirana i ukrašena novim debelim kanapima i stalno ce svetleti slabim svetlom ( 12V ) preko noći. Obadva podpalublja, će imati svetla, dovoljno dobra, da se uvek tamo nađe, ono šta se traži. U motornom odelenju, će biti četiri armirane sijalice na 220 v, jer predpostavljam, ako se nesto radi na motoru, onda će čamac verovatno biti u marini, ili bar biće mu dostupna 220 v instalacija. Biće i četiri lampe na 12 v, naravno.

U Ševi-2 će biti dosta nužnih elektro uređaja, s obzirom da će čamac služiti za život posade u njemu, a ne samo za vikend ture. Elektro uređaji u odnosu na njihovu snagu i potrošnju elektro energije u jedinici vremena, biće instalirane kombinovano, na 220 v i na 12 v. Kada je čamac u marini ili na mestu gde je moguće, preko produžnih kablova, priključiti ga na mrezu 220 v, napajanje potrošača na 220 v biće direktno, a potrošači 12 v će se opskrbljivati preko "invertora"! A kada je čamac mobilan, na obali nekog vrbaka, onda će potrošači 12 v da koriste akumuliranu energiju iz 2 x 200 Ah akumulatora, a 220 v iz "Honda-agregata". U prednjem podpalublju, sam napravio nosače za 6 aluminijumskih kanistra po 15 litara za bezolovni benzin za potrebe agregata.

Potrošači na 220 v su sledeći:

1 - Hidrofor-za održavanje pritiska vodene instalacije iz rezervoara u čamcu.
2 - Bojler-za toplu vodu u kupatilu i u kuhinji.
3 - Kompresor-za vazdušnu sirenu.
4 - Mašina za pranje sudova.
5 - Mašina za pranje veša.
6 - Pekara za hleb.
7 - Mikro-talasna peć.
8 - Toster i toster za tople sendviče.
9 - Kompresor za frižider.
10 - Kompresor za friz.
11 - Klima uređaj, split sistem.

Potrošači na 12 v su sledeći:

1 - Starter motora.
2 - Vebasto-za grejanje celog prostora čamca.
3 - Vinč-za izvlačenje sidra.
4 - Bowtruster-za pomeranje pramčanog dela čamca u potrebnim manevrima.
5 - Eho-lot daljnjega vida-za otkrivanje prohodnosti plovnog puta.
6 - Radar- za sigurnije kretanje u plovidbi kada je smanjena vidljivost.
7 - Radio stanica-za komunikaciju.
8 - TV i muzički stub.
9 - Kamere za preglednost iza krme i u motornom odelenju.
10 - Hidrofor sa pneumatskom pumpom za opskrbljivanje rečnom vodom kotlića u WC-u, slavinu u sudoperi i tuš na zadnjoj platformi.
11 - Za sve elektro motore ventilatora.
12 - Lap-top.
13 - Gabaritna i sva ostala svetla.
14 - I gomila drugih sitnih priključaka ( npr. punjač telefona ) itd.

Veoma je važno da se sve uradi kvalitetno i od kvalitetnog materijala. Naročito danas, tržište je prepunjeno "Made in Kina" itd. jeftinim proizvodima. Moj primer: „Davno beše, ali sam dobro zapamtio. Čujem ja svi trče na buvljak, a na Pančevački posebno. Kažu tamo je najjeftinije. Odem i oduševljen viđenom jeftinoćom, kupim burgije za metal i još mnogo čega od alata, jer ja volim da imam alat i da budem sam svij majstor. I na Ševi je trebalo da proširim neku rupu na metalnom limu od 5 mm debljine. Uzmem odgovarajuću novo kupljenu burgiju, širu od bazne rupe za pola milimetra. Stavim je u bušilicu, naštelujem na sporije obrtaje i počnem da proširujem rupu u limu. Burgija je zapevala i lako prošla kroz otvor, tako lako da sam se oduševio i kažem u sebi:"nova stvar, prava stvar"! Izvadim ja burgiju iz rupe i prosto zaprepašćen vidim da je od moje nove burgije postao ekser, a rupa u limu je ostala pređašnjeg dijametra. I pre toga, ali od tada sam ipak za tradiciju. Gledam da kupim firmirane dobre stvari a posebno alate, a to što je skupo sa vremenom se isplati. I pametan je čovek, koji je rekao: "Nisam dovoljno bogat, da kupujem jeftine stvari … !" Verovatno je imao dovoljno iskustava da dođe do ovog zaključka.

----------------------------------------------------------------nastavak sledi-----------------------------------------------------------------------

Pozdrav od Mome Stošića

#

I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1609
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Uros » Ponedeljak 09 Sep, 2019 10:45

Na ovo se teško može dodati bilo šta, mislim da će se većina složiti ;)
Mene recimo interesuje malo više o samom koritu, ako imate neku sliku ili nacrt da podelite sa nama?

Vi ste dobar deo svog života plovili starom Ševom, koja je bila specifičnog oblika korita - ravan taban koji ima zadnji švanc skoro kao i prednji i gde se pramac i krma sužavaju skoro istom merom ako ne i istom? Ono što mi je uvek bilo fascinantno na staroj Ševi, to je visina stranica koje nisu bile mnogo iznad površine vode, ipak, vi ste je tako prilagodili da voda nigde ne može da uđe čak i kada pređe preko tih stranica. Nadogradnja je imala veliku površinu gledano bočno, i verovatno da je po nekom jakom vetru snažan motor i veština kapetana dolazila do izražaja da bi se željeni pravac zadržao.

Mislim da bi bilo korisno da podelite sa nama koje su to bile mane korita stare Ševe, a koje ste rešili izgradnjom nove Ševe-2?
Prošle godine sam imao priliku da posetim Ševu-2 i oduševila su me neka vaša rešenja koja se ne mogu pročitati nigde, već koja su plod vašeg iskustva, ali i inovativnosti. Voleo bih da sam imao prilike da vidim i staru Ševu malo detaljnije, jer sam jednom samo prošao pored nje na marini kod Ade Ciganlije.
:obscene-drinkingcheers:
Inspektor za visinu kabine

Ševa-2
Korisnikov avatar
Postovi: 51
Pridružio se: Sreda 05 Jun, 2019 12:17
Plovilo: Ševa-2
Dimenzije: 12.5m x 4m
Status: Offline

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Ševa-2 » Četvrtak 30 Jan, 2020 22:35

#

Dobar dan Uroše.

Ja volim da plovim ... i tada prosto uživam na čamcu. Ali ne volim da rizikujem u plovidbi, ako to ne moram. Ševa-2 je čamac koji su iznova radili majstori – profesionalci brodograditelji, poštujući sve zakone „brodogradnje“! A ja, kada sam počeo da pravim Ševu-2, imao sam tada 25-to godišnje iskustvo plovidbe sa „Malom Ševom“ napravljenom u Gdanjsku u Poljskoj od mahagoni dasaka i metalnom Ševom, sa kojom sam plovio 17 godina.
Svi majstori su se držali „standarda“ izrade pri izgradnji, a ja sam hteo da napravim čamac po svojim merilima i potrebama. Još gore je bilo to, što su svi majstori tražili nacrte toga šta ja hoću. A ljudi koji su se bavili tehničkim nacrtima, odbili su me, jer po njihovim shatanjima, ja zahtevam čamac koji je mimo standarda i niko od njih nije hteo da stavi svoj potpis i pečat na nacrt kako sam ja želeo da se napravi čamac.
Mojom upornošću, majstori koje sam ja birao i ja ih plaćao „živom lovom“, radili su parcijalno do određenog nivoa i onda su uz izvinjenje bataljivali izgradnju Ševe-2. Taj put izgradnje je počeo u Makišu, pa je nastavljen u Breski kod Obrenovca. Zatim u Brodogradilištu „Tito“ na Novom Beogradu i završena je izgradnja u „Brodogradilištu“ na Makišu. Unutrašnji enterijer i termo izolaciju, radili su mi majstori u marini „Brodograditelj“, preko puta „Buvlje pijace“. Sada se Ševa-2 nalazi u marini „Nautičko selo-Biser“ u Boljevcima na Savi, gde planiram da završim sa ugradnjom elektro-opreme i planiram još da letos plovim do Kladova.
-----------------------------------------------------nastavak sledi-----------------------------------------
Pozdrav od Mome Stošića
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!

Mileta
Korisnikov avatar
Postovi: 868
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
Lokacija: Zemun
Plovilo: Polaris Glider
Dimenzije: 7m x 2.5m
Status: Offline

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Mileta » Petak 31 Jan, 2020 16:19

Momo kad budeš radio na Ševi, zovi, možda možemo da ti ponešto i pomognemo, ako ništa drugo da smetamo :D U svakom slučaju kad budeš u Beogradu javi se, mogli bi se naći u nautičkom selu, popiti piće i porazgovarati.
Ova tvoja ideja da ploviš do Kladova mi izgleda zanimljiva i primamljiva. Meni je isto želja da jednom odplovim do Djerdapa i nazad.

Ševa-2
Korisnikov avatar
Postovi: 51
Pridružio se: Sreda 05 Jun, 2019 12:17
Plovilo: Ševa-2
Dimenzije: 12.5m x 4m
Status: Offline

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Ševa-2 » Petak 31 Jan, 2020 20:33

#

Zdravo Mileta i poštovanje,

Ovo vreme mi ide na ruku, da pozavršavam neke svoje obaveze ovde na selu i vrlo skoro idem za Boljevac, gde ću se zanimati sa Ševom-2 i gde ću ostati sve do kasne jeseni. U svakom slučaju, biću rad novim poznanstvima i rado ću vas počastiti u kafani u Nautičkom selu, gde sam i ja redovan gost, kada sam tamo. Uskoro, kada se budem preselio na Ševu-2, javiću vam se preko „Foruma“!
Pozdrav i do viđenja, a Uroša mi pozdravite obavezno ...
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!

Igor Narval
Korisnikov avatar
Postovi: 348
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
Plovilo: Narval 820
Dimenzije: 8.2m x 2.45m
Status: Offline

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Igor Narval » Nedelja 02 Feb, 2020 20:14

Poštovani Momo,

Radujem se svakoj vašoj, više nego, lepoj priči o događajima sa vode i oko nje.....

Koliko vidim vaša "rečna" adresa će neko vreme biti Nautičko selo Boljevci, lepo mesto, dobar izbor..... Mir, tišina, lepa priroda...

Mislim da ste izabrali lepo mesto za boravak na vodi, ja sam bio vrlo blizu odluke da prebacim svog Narvala tamo.
Mene sada od te ideje odbija činjenica da živim na Zvezdari i da mi je Višnjički rukavac na nekih 15-tak minuta vožnje od kuće. Ta blizina kompenzira činjenicu da je voda u rukavcu jako prljava.... tako da se bukvalno trudim da što pre izadjem na "živu" vodu.
Takođe, ono što mene još drži na postojećoj lokaciji je činjenica da, koliko ja znam, u Nautičkom selu nema pumpe za gorivo (koliko znam nema je baš ni na obali blizu)... mene takodje brine malo i održavanje motora.
Nama koji nismo vični da sve popravimo sami, pogotovo ne na vodi, mnogo znači kada neko za nekoliko minuta može da dođe u "pomoć". Dok neko stigne do 35 kilometra reke Save proći će ipak dosta vremena. Kada bi se na neki način rešila ta dva "problema" verujem da bi ta lokacija postala stvarno nautičko selo, adresa za duži boravak mnogih "malih" brodara...

U svakom slučaju, Nautičko selo je bilo i moguća destinacija za neku "mini" regatu članova Foruma... ko zna, možda stignemo i pre nego što nas očekujete :D

Ševa-2
Korisnikov avatar
Postovi: 51
Pridružio se: Sreda 05 Jun, 2019 12:17
Plovilo: Ševa-2
Dimenzije: 12.5m x 4m
Status: Offline

Re: ŽIVOT NA ČAMCU - Lepši deo zivota

Post od Ševa-2 » Nedelja 09 Feb, 2020 19:50


########################################################################################################################

Zdravo Igore i poštovanje,

Iskreno rečeno, ja se nadam da ću dugo-dugo bitisati u Boljevcima. Meni se tamošnja marina jako dopada, a za Beograd me više ništa ne veže, jer Beograd više nije onaj grad u kome sam živeo dvadeset i kusur godina. Doduše ... još uvek me vežu lepe uspomene za određeni broj ljudi i mnogo više događaja koje sam doživeo u Beogradu i u Jugoslaviji. Ratna situacija i deoba Jugoslavije uz mnogobrojne žrtve nedužnih ljudi, mnogo me je razočarala. I otišao sam iz Juge i zadnjih 23 godine sam živeo u inostranstvu.

Sada sam u penziji i ove godine imam u planu da se preselim na moju voljenu Ševu-2. Počeo sam je sa izgradnjom pred sam početak rata, mnogo toga sam uradio na njoj, koliko mi je dozvoljavalo vreme godišnjih odmora zatim. Pošto smo ja i moja Ljilja “perfekcionisti”, ovog leta se nadam da ću sve završiti, a zatim krećemo na prvu plovidbu do Kladova. Sa našom starom Ševom, osamdesetih i polovinom devedesetih godina, plovili smo osam tura Beograd – Kladovo. Iskreno i ja i moja Ljilja, jedva čekamo dan kada ćemo zaploviti niz Savu, pa niz Dunav.

Pomenuste “problem” benzinske pumpe ? Ja sam u Ševi-2 ugradio dva rezervoara za naftu u kojima staje oko 600 litara nafte. Kada završim kompletan remont i farbanje ... a naftom da napunim oba rezervoara biće mi najmanji problem.

Bićemo u vezi i bilo bi mi drago da sednemo svi zajedno i izmenjamo iskustva, koja su nam svakako potrebna dok plovimo.

Pozdrav od Mome Stošića
##############################################################################################################################
I bilo je ... i trajalo je ! I svi bi da se ponovi ..., a ono traje i bez da se desi !!!

Odgovori