Calypso-Bombonass

Plovidbe, druženja, doživljaji sa vode
Odgovori
George
Korisnikov avatar
Postovi: 642
Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
Lokacija: Senta
Plovilo: Bombonass
Dimenzije: 9,6 x 2.8
Status: Offline

Re: Calypso-Bombonass

Post od George »

Pre bih rekao da je brod našao mene...ova linija broda mi se uvukla pod kožu već davno, još od kada sam Calypsa spustio na vodu, pa sam u marini leti viđao jedan Novosadski brod "Reming" koji je po celo leto vezan u Senti. Ideja je u potpunosti sazrela ovog leta kada smo se intenzivno družili sa Rešom (Terca), i kada sam video kako njegov brod klizi kroz vodu bez trunke napora. Fenomenalna linija... Tu sam potpuno sazreo za zamenu broda. Bio sam kuvan, a ostalo su već nijanse. Na druženju u NS smo ušmekali par potencijalnih kandidata koji bi u dogledno vreme mogli biti na prodaju, a od kojih je Bombon bio najbolji... I tako jedno veče zazvonii telefon, i čujem da je upravo vlasnik Bombona rešio da ga proda. Već sutradan sam otišao u NS i kupio brod. Narednih desetak dana je još ostao u NS dok smo sa Rešom navatali pogodan termin da doplovimo do Sente. Krenuli smo u petak popodne, dobacili do Slankamena, pa sutradan do Novog Bečeja, da bi u nedelju stigli do Sente u ranim popodnevnim satima.
Reši bih i javno da se zahvalim na pruženoj podršci prilikom kupovine, kao i doplovljavanju do Sente kao i na druženju. Ispao je drugarčina, baš, baš... :obscene-drinkingcheers:
Na brodu ima šta da se radi, ali o tome sam već pisao. Danas sam u Tehnonautici poručio nov električni toalet, pošto je stari mehanički izdahnuo. Crkla mu pumpa, a delovi koštaju blizu 100e, pa sam rešio da ubacim nov i to na 12V. Pod hitno još moram da saniram curenje na impelerskoj pumpi, jer evo dolazi zima, pa verovatno po hladnoći neću imati previše volje da babram po brodu.
George
Korisnikov avatar
Postovi: 642
Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
Lokacija: Senta
Plovilo: Bombonass
Dimenzije: 9,6 x 2.8
Status: Offline

Re: Calypso-Bombonass

Post od George »

SRSA
Korisnikov avatar
Postovi: 345
Pridružio se: Ponedeljak 21 Okt, 2019 17:02
Lokacija: Beograd - Čukarički rukavac
Plovilo: čelični kabinaš "Srsa"
Dimenzije: 10m x 2,9 m
Status: Offline

Re: Calypso-Bombonass

Post od SRSA »

Bravo za plovidbu i prelepu reportažu. :clap: :clap: :clap:
zankiki
Korisnikov avatar
Postovi: 433
Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
Lokacija: Novi Sad
Plovilo: Pasaat 735
Dimenzije: 8,65 x 2,9
Status: Offline

Re: Calypso-Bombonass

Post od zankiki »

Uf, mnogo mi se sviđa... Obožavam takve plovidbe, verovatno ću uskoro da vas kopiram, ako je u redu? :D :D
Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1662
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Calypso-Bombonass

Post od Uros »

Jos jedno bravo za video produkciju, samo nastavite :clap: :obscene-drinkingcheers:
Inspektor za visinu kabine
DuleN
Korisnikov avatar
Postovi: 77
Pridružio se: Četvrtak 09 Mar, 2023 09:12
Plovilo: AluNautika
Dimenzije: 6.3 m
Status: Offline

Re: Calypso-Bombonass

Post od DuleN »

Bravo za plovidbu i prelepu reportažu.
George
Korisnikov avatar
Postovi: 642
Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
Lokacija: Senta
Plovilo: Bombonass
Dimenzije: 9,6 x 2.8
Status: Offline

Re: Calypso-Bombonass

Post od George »

Evo i malo statistike... Ova plovidba je za mene kao "istureno odeljenje" rezultovala nekih 455 preplovljenih kilometara, 54 moto sata, i potrošenih 58.5 itaral dizela. Potrošnja 1.08 l/h. Što se brzine tiče, dok sam plovio sam držao sam ga na 2000 o/min kada je brzina nekih 10.5 km/h u odnosu na vodu, a kada smo plovili grupno, uglavnom je to bilo oko 1500 o/min i nekih recimo
8.5 km/h.
Sve u svemu, Calypso je i pored male potrošnje DMB-a trošio više nego novi brod sa Kubotom. Njemu bi potrošnja na ovoj plovidbi bila oko 1.4 l/h, ne zbog toga što DMB mnogo troši, već je prvenstveno ova niža potrošnja rezultat izuzetne plovnosti novog korita. Kao drugo, mali motor da bi išao mora da se ganja pri čemu izlazi iz ekonomičnog režima rada, dok veći i jači motor pri istoj ili čak većoj brzini radi sa lakoćom i ekonomičan je.
Ovo mi je bila prva ozbiljnija plovidba sa novim brodom, i mogu da kažem da sam prezadovoljan. Pokazale su se neke sitnije "dečije bolesti" koje sam već dobrim delom i sanirao. Juče mi je recimo bio majstor Zeka da zaleči cureći volvo ležaj, pa je i taj problem skinut sa dnevnog reda. Znate šta mi je rekao? Da bi trebalo da razmislim da pri sledećoj zameni ubacim štop piksnu umesto volvo ležaja...verovali ili ne...
Terca
Korisnikov avatar
Postovi: 250
Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
Plovilo: Terca
Dimenzije: 9.5m x 2.3m
Status: Offline

Re: Calypso-Bombonass

Post od Terca »

Majstor Zeka je u pravu, trebalo bi dvaput da razmisliš pre nego što to uradiš.
Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1662
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Calypso-Bombonass

Post od Uros »

George napisao: Subota 11 Maj, 2024 13:57 Evo i malo statistike... Ova plovidba je za mene kao "istureno odeljenje" rezultovala nekih 455 preplovljenih kilometara, 54 moto sata, i potrošenih 58.5 itaral dizela. Potrošnja 1.08 l/h. Što se brzine tiče, dok sam plovio sam držao sam ga na 2000 o/min kada je brzina nekih 10.5 km/h u odnosu na vodu, a kada smo plovili grupno, uglavnom je to bilo oko 1500 o/min i nekih recimo
8.5 km/h.
Sve u svemu, Calypso je i pored male potrošnje DMB-a trošio više nego novi brod sa Kubotom. Njemu bi potrošnja na ovoj plovidbi bila oko 1.4 l/h, ne zbog toga što DMB mnogo troši, već je prvenstveno ova niža potrošnja rezultat izuzetne plovnosti novog korita. Kao drugo, mali motor da bi išao mora da se ganja pri čemu izlazi iz ekonomičnog režima rada, dok veći i jači motor pri istoj ili čak većoj brzini radi sa lakoćom i ekonomičan je.
Ovo mi je bila prva ozbiljnija plovidba sa novim brodom, i mogu da kažem da sam prezadovoljan. Pokazale su se neke sitnije "dečije bolesti" koje sam već dobrim delom i sanirao. Juče mi je recimo bio majstor Zeka da zaleči cureći volvo ležaj, pa je i taj problem skinut sa dnevnog reda. Znate šta mi je rekao? Da bi trebalo da razmislim da pri sledećoj zameni ubacim štop piksnu umesto volvo ležaja...verovali ili ne...
Impresivna statistika!
Korito je jako lepo a motor je izgleda idealno uparen. Na momente sam od Terce mislio da je Bombonass i obrnuto :mrgreen:
Verujem da ti je ova plovidba po Košavi bila mnogo udobnija od svih ranijih sa ravnim koritom :)
Inspektor za visinu kabine
Terca
Korisnikov avatar
Postovi: 250
Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
Plovilo: Terca
Dimenzije: 9.5m x 2.3m
Status: Offline

Re: Calypso-Bombonass

Post od Terca »

Uros napisao: Utorak 14 Maj, 2024 09:50 Impresivna statistika!
Korito je jako lepo a motor je izgleda idealno uparen. Na momente sam od Terce mislio da je Bombonass i obrnuto :mrgreen:
Verujem da ti je ova plovidba po Košavi bila mnogo udobnija od svih ranijih sa ravnim koritom :)
Nije sve ni u brojevima. Evo vam jedna video ilustracija, ovo je situacija kad George kaže "iza Pančevca nas je dočekala košavica"... da nema kratkih talasa u krmu na snimku se ne može primetiti ništa, sedi se na vr-vrcatog broda, na najgorem mestu za stabilnost, gleda se u daljinu i razmišlja u krupnim crtama... kormilari se lako, levom nogom.
BonBon ovde plovi na 1700 obrtaja, 9km/h po vodi, plovi se sporo da drugari iz konvoja makar nizvodno ostanu u zoni prihvatljive potrošnje, i ne formira talase, manje od šiklje, i to sve košta litar dizela na sat. Za još nepun litar, brzina ode na 11.

Dobar brod, po mom ukusu.



BTW, trupovi Terce i BobBona nisu isti, nisu ni slični, samo je sličan koncept i jasna namera autora da oba čamca lako plove sa malim motorima.
Odgovori