Pre bih rekao da je brod našao mene...ova linija broda mi se uvukla pod kožu već davno, još od kada sam Calypsa spustio na vodu, pa sam u marini leti viđao jedan Novosadski brod "Reming" koji je po celo leto vezan u Senti. Ideja je u potpunosti sazrela ovog leta kada smo se intenzivno družili sa Rešom (Terca), i kada sam video kako njegov brod klizi kroz vodu bez trunke napora. Fenomenalna linija... Tu sam potpuno sazreo za zamenu broda. Bio sam kuvan, a ostalo su već nijanse. Na druženju u NS smo ušmekali par potencijalnih kandidata koji bi u dogledno vreme mogli biti na prodaju, a od kojih je Bombon bio najbolji... I tako jedno veče zazvonii telefon, i čujem da je upravo vlasnik Bombona rešio da ga proda. Već sutradan sam otišao u NS i kupio brod. Narednih desetak dana je još ostao u NS dok smo sa Rešom navatali pogodan termin da doplovimo do Sente. Krenuli smo u petak popodne, dobacili do Slankamena, pa sutradan do Novog Bečeja, da bi u nedelju stigli do Sente u ranim popodnevnim satima.
Reši bih i javno da se zahvalim na pruženoj podršci prilikom kupovine, kao i doplovljavanju do Sente kao i na druženju. Ispao je drugarčina, baš, baš...
Na brodu ima šta da se radi, ali o tome sam već pisao. Danas sam u Tehnonautici poručio nov električni toalet, pošto je stari mehanički izdahnuo. Crkla mu pumpa, a delovi koštaju blizu 100e, pa sam rešio da ubacim nov i to na 12V. Pod hitno još moram da saniram curenje na impelerskoj pumpi, jer evo dolazi zima, pa verovatno po hladnoći neću imati previše volje da babram po brodu.
Calypso-Bombonass
- SRSA
- Postovi: 345
- Pridružio se: Ponedeljak 21 Okt, 2019 17:02
- Lokacija: Beograd - Čukarički rukavac
- Plovilo: čelični kabinaš "Srsa"
- Dimenzije: 10m x 2,9 m
- Status: Offline
Re: Calypso-Bombonass
Bravo za plovidbu i prelepu reportažu.
- zankiki
- Postovi: 433
- Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
- Lokacija: Novi Sad
- Plovilo: Pasaat 735
- Dimenzije: 8,65 x 2,9
- Status: Offline
Re: Calypso-Bombonass
Uf, mnogo mi se sviđa... Obožavam takve plovidbe, verovatno ću uskoro da vas kopiram, ako je u redu?
- Uros
- Postovi: 1662
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Calypso-Bombonass
Jos jedno bravo za video produkciju, samo nastavite
Inspektor za visinu kabine
- DuleN
- Postovi: 77
- Pridružio se: Četvrtak 09 Mar, 2023 09:12
- Plovilo: AluNautika
- Dimenzije: 6.3 m
- Status: Offline
Re: Calypso-Bombonass
Bravo za plovidbu i prelepu reportažu.
- George
- Postovi: 642
- Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
- Lokacija: Senta
- Plovilo: Bombonass
- Dimenzije: 9,6 x 2.8
- Status: Online
Re: Calypso-Bombonass
Evo i malo statistike... Ova plovidba je za mene kao "istureno odeljenje" rezultovala nekih 455 preplovljenih kilometara, 54 moto sata, i potrošenih 58.5 itaral dizela. Potrošnja 1.08 l/h. Što se brzine tiče, dok sam plovio sam držao sam ga na 2000 o/min kada je brzina nekih 10.5 km/h u odnosu na vodu, a kada smo plovili grupno, uglavnom je to bilo oko 1500 o/min i nekih recimo
8.5 km/h.
Sve u svemu, Calypso je i pored male potrošnje DMB-a trošio više nego novi brod sa Kubotom. Njemu bi potrošnja na ovoj plovidbi bila oko 1.4 l/h, ne zbog toga što DMB mnogo troši, već je prvenstveno ova niža potrošnja rezultat izuzetne plovnosti novog korita. Kao drugo, mali motor da bi išao mora da se ganja pri čemu izlazi iz ekonomičnog režima rada, dok veći i jači motor pri istoj ili čak većoj brzini radi sa lakoćom i ekonomičan je.
Ovo mi je bila prva ozbiljnija plovidba sa novim brodom, i mogu da kažem da sam prezadovoljan. Pokazale su se neke sitnije "dečije bolesti" koje sam već dobrim delom i sanirao. Juče mi je recimo bio majstor Zeka da zaleči cureći volvo ležaj, pa je i taj problem skinut sa dnevnog reda. Znate šta mi je rekao? Da bi trebalo da razmislim da pri sledećoj zameni ubacim štop piksnu umesto volvo ležaja...verovali ili ne...
8.5 km/h.
Sve u svemu, Calypso je i pored male potrošnje DMB-a trošio više nego novi brod sa Kubotom. Njemu bi potrošnja na ovoj plovidbi bila oko 1.4 l/h, ne zbog toga što DMB mnogo troši, već je prvenstveno ova niža potrošnja rezultat izuzetne plovnosti novog korita. Kao drugo, mali motor da bi išao mora da se ganja pri čemu izlazi iz ekonomičnog režima rada, dok veći i jači motor pri istoj ili čak većoj brzini radi sa lakoćom i ekonomičan je.
Ovo mi je bila prva ozbiljnija plovidba sa novim brodom, i mogu da kažem da sam prezadovoljan. Pokazale su se neke sitnije "dečije bolesti" koje sam već dobrim delom i sanirao. Juče mi je recimo bio majstor Zeka da zaleči cureći volvo ležaj, pa je i taj problem skinut sa dnevnog reda. Znate šta mi je rekao? Da bi trebalo da razmislim da pri sledećoj zameni ubacim štop piksnu umesto volvo ležaja...verovali ili ne...
- Terca
- Postovi: 250
- Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
- Plovilo: Terca
- Dimenzije: 9.5m x 2.3m
- Status: Offline
Re: Calypso-Bombonass
Majstor Zeka je u pravu, trebalo bi dvaput da razmisliš pre nego što to uradiš.
- Uros
- Postovi: 1662
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Calypso-Bombonass
Impresivna statistika!George napisao: ↑Subota 11 Maj, 2024 13:57 Evo i malo statistike... Ova plovidba je za mene kao "istureno odeljenje" rezultovala nekih 455 preplovljenih kilometara, 54 moto sata, i potrošenih 58.5 itaral dizela. Potrošnja 1.08 l/h. Što se brzine tiče, dok sam plovio sam držao sam ga na 2000 o/min kada je brzina nekih 10.5 km/h u odnosu na vodu, a kada smo plovili grupno, uglavnom je to bilo oko 1500 o/min i nekih recimo
8.5 km/h.
Sve u svemu, Calypso je i pored male potrošnje DMB-a trošio više nego novi brod sa Kubotom. Njemu bi potrošnja na ovoj plovidbi bila oko 1.4 l/h, ne zbog toga što DMB mnogo troši, već je prvenstveno ova niža potrošnja rezultat izuzetne plovnosti novog korita. Kao drugo, mali motor da bi išao mora da se ganja pri čemu izlazi iz ekonomičnog režima rada, dok veći i jači motor pri istoj ili čak većoj brzini radi sa lakoćom i ekonomičan je.
Ovo mi je bila prva ozbiljnija plovidba sa novim brodom, i mogu da kažem da sam prezadovoljan. Pokazale su se neke sitnije "dečije bolesti" koje sam već dobrim delom i sanirao. Juče mi je recimo bio majstor Zeka da zaleči cureći volvo ležaj, pa je i taj problem skinut sa dnevnog reda. Znate šta mi je rekao? Da bi trebalo da razmislim da pri sledećoj zameni ubacim štop piksnu umesto volvo ležaja...verovali ili ne...
Korito je jako lepo a motor je izgleda idealno uparen. Na momente sam od Terce mislio da je Bombonass i obrnuto
Verujem da ti je ova plovidba po Košavi bila mnogo udobnija od svih ranijih sa ravnim koritom
Inspektor za visinu kabine
- Terca
- Postovi: 250
- Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
- Plovilo: Terca
- Dimenzije: 9.5m x 2.3m
- Status: Offline
Re: Calypso-Bombonass
Nije sve ni u brojevima. Evo vam jedna video ilustracija, ovo je situacija kad George kaže "iza Pančevca nas je dočekala košavica"... da nema kratkih talasa u krmu na snimku se ne može primetiti ništa, sedi se na vr-vrcatog broda, na najgorem mestu za stabilnost, gleda se u daljinu i razmišlja u krupnim crtama... kormilari se lako, levom nogom.
BonBon ovde plovi na 1700 obrtaja, 9km/h po vodi, plovi se sporo da drugari iz konvoja makar nizvodno ostanu u zoni prihvatljive potrošnje, i ne formira talase, manje od šiklje, i to sve košta litar dizela na sat. Za još nepun litar, brzina ode na 11.
Dobar brod, po mom ukusu.
BTW, trupovi Terce i BobBona nisu isti, nisu ni slični, samo je sličan koncept i jasna namera autora da oba čamca lako plove sa malim motorima.