Ten Broeke 780 AK

Predstavite vaše plovilo
Odgovori
dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 250
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Ten Broeke 780 AK

Post od dell_mare » Ponedeljak 30 Mar, 2020 23:32

Dragi nautičari, evo i priče o mom brodiću. Brodić Ten Broeke sam uvezao iz Holandije u aprilu 2019. godine. Kako kaže bivši vlasnik, Ten Broeke je brend u Holandiji kao Yugo u Srbiji. Dakle važio je, i dalje važi za nacionalni brend koji je masovno proizveden u periodu 1960-1980. u brodogradilištu Ten Broek, u Alzmeru (Aalsmeer), predgrađu Amsterdama. Masovno je proizveden kako bi se udovoljilo tada rastućoj srednjoj klasi Holanđana kao i da bi svako mogao da vozi brodić po brojnim kanalima. Brodić sam uvezao nakon razočaravajuće pretrage po Srbiji i u želji da na njemu provodim što više vremena sa porodicom.

Moj Ten Broek je dug 8 m, širok 2,6 m i ima gaz od 60cm. Težak je oko 3,5 tone sa motorom. Ona oznaka 780 je dužina na koju je dodata mala krmena platforma sa kojom ima preko 8m. Recimo da je napravljen sredinom sedamdesetih godina, što znači da je star skoro 50 godina.
Brodić ima tipično rečno-kanalsko deplasmansko korito izrađeno od lima od 4mm u osnovi i 3 mm u kabinskom delu. Iako deluje kao pravo V korito, ustvari je zaobljeno ispod pramca i omogućava lako pristajanje uz peskovite obale. Na zadnjem kraju korita su bočni stabilizatori koji pomažu pri većim talasima. Pero kormila je ispod 3/4 dužine broda što omogućava okret u mestu. Izgleda da su Holanđani su razmišljali o tome kako da se okrenu na 10 m širine kanala. Korito ima prednju i krmenu kabinu kao i kokpit između njih gde se nalazi upravljački sistem i ispod koga se nalazi motor. Raspored u brodu je više nego racionalan. U prednjoj kabini spava četvoro ljudi a može da boravi bar šestoro. U krmenoj kabini može da spava dvoje iako nema stajaću visinu. To je i bio jedan od naših kriterijuma za kupovinu. U prednjoj kabini su kuhinja sa rešom sa dve ringle kao i sa sudoperom priključenom na gumeni tank od 100 l vode. Pored kuhinje je mala prostorija za WC u kojoj držim hemijski.

Holanđanina pokreće četvorocilindrični britanski motor BMC (Leyland) 1.5 dizel, sa 35 konjskih snaga. To je inače fabrički mariniziran motor koji se koristio za mini traktore tokom pedesetih i šezdesetih godina. Dakle ceo brod sa motorom je ozbiljan oldtajmer. Koliko sam uspeo da dokučim do sad, ovo nije prvobitni motor već je ugrađen naknadno. Na njemu je kopča Paragon P23L, američke proizvodnje. Svi ovi brendovi su veoma česti i popularni u Britaniji i u Holandiji. Motor ima oplatno hlađenje uz pomoć zatvorenog sistema cevi koje su postavljene uz kobilicu u kojima kruži antifriz. Dakle nema impelera, nema filtera i drugog. Od redovnog posla na njemu ostaje održavanje motora (kao kod auta), provera ulja, antifriza i zamašćivanje osovinskog voda. To sve naravno ne garantuje čiste ruke. Kao i oko svakog dizela i oko njega ima stalno nekog čačkanja, mada je to sve meni uživanje. Brod je došao solidnom stanju ali sa malo opreme pa sam imao tu čast da farbam, podešavam alternator, menjam filtere, kućišta filtera, ulja iz motora i kopče, menjam davače, pokazivače, ugrađujem radio, solarne panele, konektore, sonar, grejanje, menjam zavese i dušeke. To je sve bila velika škola za mene i moju ženu. Ali za relativno malo para i vremena brod je počeo da liči na pouzdani i prijatni ambijent za duži boravak.

Brod je veoma plovan i okretan i podnosi ogromne terete. Najveću turu s njim smo imali do Beške i nazad prošle godine kada smo se uverili o kakvoj radnoj mašini se radi. Radujem se svim plovidbama što solo što u grupi sa svim raspoloženim nautičarima.

Ono što se pokazalo kao problem je ta krmena kabina zbog nemogućnosti boravka više ljudi nazad. Za to imam neke planove ali otom potom. Takođe, predstoji rad na prozorima, kederima koji nikad nisu promenjeni. U produžetku su fotke i poneki video.

(vožnja po talasima)





Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1054
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Ten Broeke 780 AK

Post od Uros » Utorak 31 Mar, 2020 06:11

Bravo za predstavljanje! :obscene-drinkingcheers:

Ozbiljan brod, imao sam prilike da plovim i boravim na njemu i osećaj u plovidbi je odličan. Motor radi tiho i ujednačeno, a što Mare kaže, bukvalno ga okreneš u mestu kad treba. Veoma je plovan i čovek se u njemu oseća bezbedno zbog visokog pramca, a i zbog krmene kabine koja doprinosi visina korita. Ovako nešto sam i ja planirao da uzmem za sebe, ali je onda kao opcija uletela "skandinavska" plastika o kojoj smo pričali na forumu. Nažalost, na kraju je sve zaustavljeno zbog trenutnog stanja u svetu i nemogućnosti uvoza...
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

SRSA
Korisnikov avatar
Postovi: 201
Pridružio se: Ponedeljak 21 Okt, 2019 17:02
Lokacija: Beograd - Čukarički rukavac
Plovilo: bez plovila
Dimenzije: 1x1
Status: Offline

Re: Ten Broeke 780 AK

Post od SRSA » Utorak 31 Mar, 2020 06:29

Odlična lađa. :obscene-drinkingcheers:

Zveki
Korisnikov avatar
Postovi: 472
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
Lokacija: Zemun
Plovilo: Alibi
Dimenzije: 7.3m x 2.2m
Status: Offline

Re: Ten Broeke 780 AK

Post od Zveki » Utorak 31 Mar, 2020 07:25

Mare, odlican brod, Uros, Mileta i ja smo ga u prici mnogo puta pominjali kao "prava mera" necega sto zadovoljava sve potrebe naseg nauticara za komotnim boravkom na vodi.
UrosP napisao:
Utorak 31 Mar, 2020 06:11
Bravo za predstavljanje! :obscene-drinkingcheers:

Ozbiljan brod, imao sam prilike da plovim i boravim na njemu i osećaj u plovidbi je odličan. Motor radi tiho i ujednačeno, a što Mare kaže, bukvalno ga okreneš u mestu kad treba. Veoma je plovan i čovek se u njemu oseća bezbedno zbog visokog pramca, a i zbog krmene kabine koja doprinosi visina korita. Ovako nešto sam i ja planirao da uzmem za sebe, ali je onda kao opcija uletela "skandinavska" plastika o kojoj smo pričali na forumu. Nažalost, na kraju je sve zaustavljeno zbog trenutnog stanja u svetu i nemogućnosti uvoza...
Sticajem okolnosti zbog trenutnog stanja, imas mogucnosti i vremena da se predomislis :lol: :lol: :lol:

Mileta
Korisnikov avatar
Postovi: 507
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
Lokacija: Zemun
Plovilo: Cranchi Holiday
Dimenzije: 6m x 2.5m
Status: Offline

Re: Ten Broeke 780 AK

Post od Mileta » Utorak 31 Mar, 2020 12:00

Odličan brod. Jedva sam čekao da nam ga malo bliže predstaviš. Video sam ga na Dunavu, ali izdaleka, kako moćno ide uzvodno. Nadam se da će biti prilike da organizujemo neku mini regati članova foruma i uživamo zajedno u druženju i plovidbi.

vlajko45
Korisnikov avatar
Postovi: 160
Pridružio se: Utorak 03 Dec, 2019 18:50
Lokacija: Reka Sava L.O. KM 7+100
Plovilo: Danubius 800 Klasik
Dimenzije: 8m x 2.8m
Status: Offline

Re: Ten Broeke 780 AK

Post od vlajko45 » Utorak 31 Mar, 2020 17:12

Mare, prelep brodić i njegovo predstavljane. Želim vam puno lepih trenutaka provedenih na njemu i uz njega :obscene-drinkingcheers:

Igor Narval
Korisnikov avatar
Postovi: 340
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
Plovilo: Narval 820
Dimenzije: 8.2m x 2.45m
Status: Offline

Re: Ten Broeke 780 AK

Post od Igor Narval » Utorak 31 Mar, 2020 17:37

Mare,

brod je odličan.

Nisam bio u prilici da plovim na njemu, ali sam ga detaljno razgledao dok je stajao kod, očigledno, našeg zajedničkog prijatelja Mirka, na splavu Barakuda.

Tada sam i čuo priču o čoveku koji tek što je uvezao brod, a kojeg želi da sređuje po svojoj meri.

Siguran sam da je ovo brod koji će ti na najbolji način vratiti svo vreme i trud koji uložiš u njegovo sređivanje.

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 250
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Ten Broeke 780 AK

Post od dell_mare » Petak 05 Jun, 2020 20:05

Rezervoar za tehničku vodu na brodu obezbeđuje duži boravak bez potrebe za kopnom. Kod mene je još od kupovine stajala neka italijanska mešina od hipalona zapremine 100 litara. Dosta je to kvalitetno i ima smisla jer popunjava prostor u jednoj od komora u pramcu. Međutim..
1. čep nije probijen kako treba i kroz njega je provučeno crevo na koje ide pumpa koje dalje gura vodu na slavinu od sudopere. Tu nema dihtunga pa je voda često kapala kroz to.
2. prilikom punjenja mešine, ona nikad nije mogla da se napuni do pune zapremine jer bi probijala kroz čep koji je nevešto izrezan.
3. ispod mešine se skupljala vlaga..što zbog materijala, što zbog razlivanja vode tokom punjenja, rada pumpe i slično...
Rešim to da maknem i stavim neki plastični tank, bure,..i naiđem na Zlatarplast ležeće bure od 60 litara. Pravo ime mu je inače Poležak :laughing-rolling: . Košta 1200 dinara na KP i uz njega dolaze dihtunzi za ključna mesta. Meni je leglo savršeno pa predlažem i ostalima koji muče muku s tankom da umesto da plaćaju 100+ eura probaju ovo skromno rešenje.

https://www.kupujemprodajem.com/big-pho ... 2102-1.htm


Slika

Popaj
Korisnikov avatar
Postovi: 186
Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 07:15
Lokacija: Beograd
Plovilo: Shetland 570
Dimenzije: 5.7m x 2.2m
(unutrasnje mere)
Status: Offline

Re: Ten Broeke 780 AK

Post od Popaj » Petak 05 Jun, 2020 21:38

Odlcno resenje.

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 250
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Ten Broeke 780 AK

Post od dell_mare » Utorak 09 Jun, 2020 20:35

Aftermarket delovi za motor na Holanđaninu stigli čak iz Indije i to za desetak dana. Naručeni su preko e-baya. Iako ih možda neću odmah ugraditi, planiram da s vremena na vreme, na popustima, pazarim ponešto od delova i stvorim jednu kritičnu masu za generalku kad dođe vreme. Sad zvučim kao žena koja ređa čizme u orman jer eto..na popustu su. Međutim, ženi su noge uglavnom ispravne i kad ima nove čizme.


Slika

Odgovori