Terca

Predstavite vaše plovilo
George
Korisnikov avatar
Postovi: 212
Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
Lokacija: Senta
Plovilo: Čelični tabanaš - Calypso
Dimenzije: 8.5 x 2.2
Status: Offline

Re: Terca

Post od George » Sreda 17 Nov, 2021 16:53

Mislim da je na ML već bilo reči o tome da se Terci zabrani da publikuje slike svog motora zvanog "apoteka". Posle svake ovakve slike dobar deo članova foruma dobije kompleks niže vrednosti. :mrgreen:

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 250
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Terca

Post od dell_mare » Sreda 17 Nov, 2021 20:04

Stvarno je apoteka, ni fabrički ne izgleda ovako.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1054
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Terca

Post od Uros » Četvrtak 18 Nov, 2021 06:28

Samo fali ovakav znak kad otvoriš poklopac :mrgreen:


Slika
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Terca
Korisnikov avatar
Postovi: 19
Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
Plovilo: Terca
Dimenzije: 9.5m x 2.3m
Status: Offline

Re: Terca

Post od Terca » Četvrtak 18 Nov, 2021 07:15

da ne preterujemo...
to nije prvi motor na Terci, nije čak ni prvi DMB :mrgreen:

Kad je brod sagrađen, bili smo kratki za lovu i plovili smo sa T4.8. Zapravo je situacija bila da sam prve godine na novosadsku regatu u Bezdan (tada se zvala Panonski mornar) plovio sa dve četvorke, naizmenično... jedna radi a druga rastavljena i popravlja se :mrgreen: :mrgreen:

Onda sledeće godine na Ilustrovanu politiku... pozajmim T18 od pokojnog Sulje da ga on usput regatašima malo pokaže i ponudi na prodaju... i odmah ga proda nekom ribaru u Kostolcu... i onda ja sa T4.8. završim celu regatu, do Rama, pa kanalom u Novi Bečej, pa Tisom do Segedina i nazad do Bečeja, pa bačkim kanalom kući... oko 700 km četvorkom, to su bila vremena.

Malo posle, kad smo ono ispičkali Klintona, kupim ja polovni DMB, to mi je bila želja još dok sam gradio brod, ma još dok sam ga sanjao, nije tada bio neki izbor dobavljivih a fensi stvari... i taj prvi je bio mrakanac, prošao Albaniju sa vojskom i nazad preko Soluna, radio na drugom brodu 10tak godina a kod mene još 15.. uspeo sam da mu slomim i radilicu, posle ga sredio, sve sam prste izlomio na njemu, postao mi je kao član porodice.

Onda 2015. u oglasima nađem ovaj novi, ustvari stari, izrađen 1988, čovek ga kupio tada, kupio i Primorku da ga ugradi i kuću u Vodicama... došao rat, ode kuća, ode Primorka a motor ostao, na paleti u Inđiji, nikad zaverglan, i kupim ga, izvadim stari i turim ga u podrum sa svim državnim počastima a ovaj taze ugradim.

I to je to, jurimo ka koti 1500 sati...

I da, i onaj T4.8 sam posle zategao kao praćku, i on dan danas pogoni Papulu, sad smo već u šemi skoro 40 godina :laughing-rolling: :laughing-rolling: :laughing-rolling:

Slika

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 250
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Terca

Post od dell_mare » Četvrtak 18 Nov, 2021 09:45

Baš lepe biografije tih motora, sa uživanjem sam pročitao. Sad kad vidim koliko je pregazio DMBre i kako je uglađen, mogu da se bar ponadam da ću jednom ljudski oprati i zategnuti Britanca koji ima 3240 radnih sati.

George
Korisnikov avatar
Postovi: 212
Pridružio se: Subota 13 Mar, 2021 07:13
Lokacija: Senta
Plovilo: Čelični tabanaš - Calypso
Dimenzije: 8.5 x 2.2
Status: Offline

Re: Terca

Post od George » Četvrtak 18 Nov, 2021 12:18

Zaista lepa biografija motora. Uživeh se čitajući je. Sam brod me inače neodoljivo podseća na brod "Tina" pokojnog čika Rikija Šranca. Možda grešim...

Zveki
Korisnikov avatar
Postovi: 472
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
Lokacija: Zemun
Plovilo: Alibi
Dimenzije: 7.3m x 2.2m
Status: Offline

Re: Terca

Post od Zveki » Četvrtak 18 Nov, 2021 12:47

Ako sam po ovoj zanimljivoj retrospektivi dobro shvatio, na Terci su naknadno izvrseni radovi za ugradnju brodskog motora.

Zanima me a mozda i jos nekog, sta je to sve od radova obuhvatalo.

Mileta
Korisnikov avatar
Postovi: 507
Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
Lokacija: Zemun
Plovilo: Cranchi Holiday
Dimenzije: 6m x 2.5m
Status: Offline

Re: Terca

Post od Mileta » Četvrtak 18 Nov, 2021 17:33

Bravo Terca. Tako i treba, što više na vodu i samo uživanje. A ovaj DMB, kaže Steps Apoteka, pa ovo je više od apoteke. Svaka čast! Kako li je tek unutar kabine broda, mogu da zamislim.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1054
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Terca

Post od Uros » Petak 19 Nov, 2021 09:19

Terca napisao:
Četvrtak 18 Nov, 2021 15:16
eeeeeee, moj dobri dunavski komšija Riki... divan, mudar i veoma veoma zanimljiv čovek.

Pa nije baš da neodoljivo podesća, gabariti liče donekle, detalji su isti, tehnologija gradnje ista, na kraju krajeva isti isti je brodograditelj-projektant-majstor gradio.

Tina nije bila Rikiju prvi brod, plovio je pre "Utvom", a ni Riki nije bio prvi kapetan tog broda, koliko se ja sećam kupio ga je od pokojnog Cukera, koji je takođe bio strašan gospodin i strastveni lovac...
Ovakve priče nam nedostaju... Lepo je prisetiti se nečega, a lepo je i ostalima da pročitaju kako je nekad bilo. Dok je Moma Stošić bio aktivan na forumu, bilo je dosta takvog materijala i bilo je korisno a i prijatno za čitanje.

#
Zveki napisao:
Četvrtak 18 Nov, 2021 12:47
Ako sam po ovoj zanimljivoj retrospektivi dobro shvatio, na Terci su naknadno izvrseni radovi za ugradnju brodskog motora.
Zanima me a mozda i jos nekog, sta je to sve od radova obuhvatalo.
Zanima i mene :)
Ja se sećam da si mi pričao da je prvi pogon bio Tomos 4.8, ali sam nešto mislio da je bila urađena priprema za brodski tipa statvena cev, list kormila itd. Da li je sve to pravljeno naknadno i koliko je nezgodan posao?
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Terca
Korisnikov avatar
Postovi: 19
Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
Plovilo: Terca
Dimenzije: 9.5m x 2.3m
Status: Offline

Re: Terca

Post od Terca » Petak 19 Nov, 2021 09:41

Zveki napisao:
Četvrtak 18 Nov, 2021 12:47
Ako sam po ovoj zanimljivoj retrospektivi dobro shvatio, na Terci su naknadno izvrseni radovi za ugradnju brodskog motora.

Zanima me a mozda i jos nekog, sta je to sve od radova obuhvatalo.
Pa to jeste i nije skroz tačno, jer sam brod ja gradio, ne baš brzo i na prečac, a pre toga sam ga sanjao, pa sam već unapred znao da će u njemu biti neki mali dizel, po svoj prilici DMB ili još bolje Torpedo 2 cilindra... Bolji i veći motori su mi delovali daleki i nedostupni, a osim toga ko je kao mali letovao na Korčuli i vozao se onim trabakulama, taj teško da može da zaboravi zvuk.

I onda smo deo priprema obavili već u toku gradnje, pa je recimo centralna pasma izvedena do pregrade između kokpita i kabine, a iza toga je nema nego su tamo postavljene dve bočne pasme, L profili 60x60x5mm na razmaku da između njih stane tačno DMB ili Torpedo. Postavljeni su i temelji za motor, ploče tj "kutije" na koje se montiraju oslonci motora, ugrađen je rezervoar 120l i sam pramac i sprovedeno bakarno crevo gde treba, i postavljen ceo kornilarski uređaj tako da može da okreće vanbrodski motor a da se posle uz minimalan trud prepravi za list kormila. Kormilo je iz tih razloga realizovano sa glavm volana od Fiće i na krmenoj platformi, a plan je bio da to posle spustim, ali sam odustao...

To sve je omogućilo da prilom ugradnje ne mora praktično ništa veliko da se zavaruje po trupu, tj da mogu da ispeskiram i ofarbam lađu kako treba a da posle to ne pokvarim.
Onda kad je došao motor, postavili smo ga oslonce, sastavili osovinski vod, presekli ljuljnu kobilicu koja je već bila tamo i u nju uvarili statvu, dodali produžetak da pokrije propeler i da se namontira peta kormila, izbušili proboj za usis vode mora, izbušili otvor za auspuh sa strane, postavili mufler i creva, probušili krmenu platformu postavili statvu kormila i namontirali ga. Verovatno ima još nešto ali ko će se sad setiti.

To je to. Prvo sam ga palio na šrafciger da ne izgubim sezonu :laughing-rolling: :laughing-rolling: a posle sam struju uradio sam kako to već treba.

I onda da budem do kraja iskren, ipak sam kasnije dodavao detalje i zavarivao po trupu, ali sam čekao da dođe vreme za novo peskiranje... recimo dodao sam jedno rebro tik ispred motora da bih dodatno zauzdao vibracije, jer su mi po moj proceni pasme bile poddimenionisane, danas bi to stavio kuratije,... jer na Terci je kokpit dubačak 4 metra, dok drugi slični brodovi završavaju na oko 2,5 metara do pregrade, pa sam onda imao i problem sa kaljužom, kad mi se prospe 20l recimo nafte ili vode, to se razmaže kao film od pola milimetra pa se ne može pokupiti. Kada bih sad sve detalje navodio trajalo bi kao španska serija.

Od sakrivanja glave volana (kormila) u krmenu platformu sam posle odustao, najpre privremeno jer sam želeo da propeler i list kormila postavim tako da mogu da legnem na platfromu i očistim sve rukom a da ne ulazim u vodu (zbog plovidbe kanalima koja se podrazumeva), i uradio sam to ali nisam znao kako će sve da funkcioniše. Posle sam video da funkcioniše ali me je mrzelo da akam.

U životu nisam puno sanjao ružnih snova, ali gotovo u svakom mom ružnom snu je bila brusilica u brodu.

Odgovori