Rebell Seaskip 25ft

Predstavite vaše plovilo
Odgovori
Steps
Korisnikov avatar
Postovi: 188
Pridružio se: Ponedeljak 15 Jul, 2019 17:45
Lokacija: Beograd, AJK
Plovilo: Adriatik
Dimenzije: 8.9m x 2,65m
Status: Offline

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Steps » Petak 18 Jun, 2021 20:51

Samo napred!!!!

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Uros » Petak 18 Jun, 2021 21:24

Prvi izlazak na Savu dolazim do tebe, potrudi se da budes na brodu :lol:
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Steps
Korisnikov avatar
Postovi: 188
Pridružio se: Ponedeljak 15 Jul, 2019 17:45
Lokacija: Beograd, AJK
Plovilo: Adriatik
Dimenzije: 8.9m x 2,65m
Status: Offline

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Steps » Subota 19 Jun, 2021 05:02

Danas?!😀

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Uros » Subota 19 Jun, 2021 06:50

Ne tako brzo, ne idem često na tu stranu... Ali ove godine :lol:
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Steps
Korisnikov avatar
Postovi: 188
Pridružio se: Ponedeljak 15 Jul, 2019 17:45
Lokacija: Beograd, AJK
Plovilo: Adriatik
Dimenzije: 8.9m x 2,65m
Status: Offline

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Steps » Subota 19 Jun, 2021 07:12

:laughing-rolling: ....pa nije Sava u Sapcu...nego 3 km uzvodno od tvog veza... :obscene-drinkingcheers:

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft - ugradnja kompresorskog frizidera na 12V

Post od Uros » Utorak 17 Avg, 2021 20:24

Dva meseca kasnije, i dalje nisam bio kod Stepsa na Savi....Nekako mi ta Sava nije usput :think: :mrgreen:

#

Ugradnja kompresorskog frizidera na 12V

Slika
*Frizider je "kamionski" sa Danfoss kompresorom na 12V i zapreminom od 30L, a vrata se otvaraju na gore.

#

Ugradnja frizidera je protekla prilicno jednostavno, ako izuzmemo visoku temperaturu i jos vecu vlaznost vazduha. Najveci problem je bio gde postaviti frizider a da ne smeta, jer je u jedrilici svaki centimetar isplaniran i vec popunjenim necim sto ima svoju svrhu. Sasvim slucajno sam utvrdio da frizider mogu da smestim iza jedna klupe jer sam taj prostor koristio samo za prsluke, a njih mogu da stavim i na druga mesta, frizider i ne bas.

Kada se sklone sundjeri i naslon klupe, dobija se jedan manji prostor koji ide ispod kokpita a ispod njega se nalazi boks do korita.

Slika

Taj prostor je dovoljan da se ubaci frizider, ali nije dovoljan i da se otvore vrata frizidera :mrgreen:

Zato sam resio da isecem otvor u koji cu ubaciti frizider i spustiti skroz do korita. Na taj nacin dobijam mnogo prednosti:
- prva i osnovna, mogu neometano da otvorim vrata frizidera
- frizider se nalazi iza zadnje klupe tako da se u svakodnevnom koriscenju ne vidi i ne smeta
- kompresor se nalazi u najhladnijem delu broda, prakticno ispod vodene linije sto doprinosi efikasnosti
- tako zavucen, kompresor se skoro pa i ne cuje kad odem u prednju kabinu na spavanje

Secem otvor da ubacim frizider i da ga nivelisem. Ubrzo cujem neke cudne tonove na Dunavu i izlazim iz kabine da vidim sta se desava. Na 30m vidim Miletu kako se priblizava da pristane uz mene sa Cranchijem i javlja se policijskom sirenom :lol:

Slika

Pomoc dobro dodje, pa proveravam sa njim da li je to u redu sto sam zamislio i da nisam nesto prevideo. Mileta se slaze i iz nekoliko poteza ubodne testere, nastaje jedan lep otvor u koji frizider staje bas kako treba:

Slika

Slika

Slika

#

Povezujem ga na 12V upaljac za probu, ali kompresor samo krene na sekund i prestane da radi. Pomislio sam da nesto nije u redu sa friziderom ali sam se onda setio da oni u startu povuku dosta struje, pa verovatno presek kabla i kontakt na upaljacu nisu dovoljni da frizider startuje. Otkazujem probu i prelazim na povezivanje instalacije kako treba. Resio sam da struju za frizider vucem sa kontrolera solarnog napajanja, jer ce on da prekine struju u slucaju da napon padne nize od dozvoljenog sto bi dovelo do trajnog ostecenja akumulatora. Stavljam obavezno i jedan osigurac, i poseban prekidac sa indikatorom da bi se jasno videlo da je frizider pod naponom. On mi je ujedno i najveci potrosac i ne bih voleo da ga zaboravim kad krenem kuci.

Slika

Slika

Palim frizider i kompresor bez problema startuje i nastavlja da radi. Odusevilo me je to sto vec za 10ak minuta rada zidovi frizidera budu ledeni i frizider hladi. Na plinskom frizideru koji sam imao pre ovoga, bilo je potrebno oko 1.5h da unutra bude hladno pa sam zato iznenadjen. To bi trebalo da znaci i da ce da bude efikasan, jer ako tako brzo ohladi, brze ce i da iskljuci kompresor a samim tim ce trositi manje struje.

#

Ovako izgleda zavrsen posao:



Slika

Slika


Naslon se samo nagne i dobija se pristup frizideru:

Slika

#

Testiranje je pokazalo da ako su suncani dani, preko dana frizider bukvalno radi na sunce i voltaza sa 14.4V padne do max 13.3V. Kompresor prilikom prvog startovanja radi od 30-40 minuta, i nakon toga radi po 5-6 minuta pa pravi pauze. Nocu su duze pauze a i dalje kad se upali radi po 5-6 minuta. Voltaza nocu sa 12.5V koliko ima bez frizidera, pada na 12.3 dok radi kompresor, i posle se vrati. Kad je jutro svanulo, i dalje sam imao 12.5V na displeju i kad je sunce obasjalo solarni panel, voltaza je pocela polako da raste jer je pocelo punjenje. Inace je povezan na obican akumulator od 100ah, koji se puni solarnim panelom a kad radi motor, moze i motorom da se dopunjava.

Za sad mi se cini kao pun pogodak za moje plovilo, zapremina je dovoljna, potrosnja ne predstavlja problem a tako je pozicioniran da mi nista nije oduzeo od prostora.


####

U sledecim postovima, bice reci o volvo lezaju koji je poceo da pusta Dunavsku vodu na osovini propelera... Uskoro sledi vadjenje Rebella i radovi na zameni lezaja koji je ujedno i zaptivac.
Bog nek nam je u pomoci sa ovim zardjalim srafovima( a i Nikola iz "Sidra" :lol: )

Slika

:obscene-drinkingcheers:
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Djordje
Korisnikov avatar
Postovi: 119
Pridružio se: Subota 27 Feb, 2021 11:32
Lokacija: Belegiš
Plovilo: Singila mingi
Dimenzije: 6.5m x 1.5m u tabanu
Status: Offline

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Djordje » Sreda 18 Avg, 2021 07:03

Uroše, koliko je koštao taj frižider?
P.S. vešte ruke su čudo, ekstra si uradio i iskoristio prostor! :obscene-drinkingcheers: za mene može bilo koje hladno pivo, ne bih onaj vaš Kvas ;) :D
...polako i pomalo, pa će biti dugo i dobro... :obscene-drinkingcheers:

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Uros » Sreda 18 Avg, 2021 09:37

Hvala Djordje!

Tesko je naci gotove kompresorske frizidere na 12V, uglavnom se prepravljaju tako sto se menja kompresor i to radi jedan proveren covek u Beogradu. Koliko se ja secam, ako imas vec frizider na 220V cena da ti on ubaci kompresor na 12V i sve lepo poveze je 170e. Ako nemas, vec hoces da ti on da kompletan frizider, cena je valjda 250e...

Na oglasima nekad nesto izleti, uglavnom preko zime pa treba stalno pratiti. Retko kad bude nesto ispod 180e, a ja sam imao srecu da uzmem ovaj za 120e i to isti dan kad je izasao oglas, odmah telefon i ugovaranje :)
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Uros » Četvrtak 19 Avg, 2021 18:08

Nakon prelepe plovidbe Savom do Ostruznice, Rebell je na tockovima.

Planirani radovi su:
- zamena volvo lezaja
- centriranje motora
- zamena ventila za usis vode i jos neke sitnice

Evo i par slika sa danasnje plovidbe:

Slika

Slika

Slika
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft - radovi na suvom

Post od Uros » Nedelja 05 Sep, 2021 10:54

Dok je Rebell na suvom, potrudio sam se da uradim sve sto treba vezano za deo korita ispod vodene linije. Posto sam imao dva ventila koja se ne koriste, resio sam da ih blokiram tj zatvorim sa spoljne strane cisto da ne predstavljaju potencijalni problem zimi.

Jedan ventil je od samoprazneceg kokpita i ima precnik 33mm sto nije malo, a samoprazneci kokpit tolikog kapaciteta mi vise nije potreban jer imam ciradu. Za samopraznjenje cu da napravim resenje koje ce biti iznad vodene linije jer je kokpit visoko iznad. Nasao sam plutane cepove odgovarajucih dimenzija, nagurao unutra i preko premazao poliester gitom. Cak i da mi zatrebaju jednog dana, lako cu da ih odblokiram (pod uslovom da je letnja sezona :lol: )

Nakon blokiranja tih ventila, resio sam da promenim izlazno crevo wc solje jer me je uvek brinuo izgled tog creva. Deluje kao da je iz prve ugradnje daleke 1984., a selne su bile u ocajnom stanju, potpuno zardjale. Na sve to, na crevu je bio i neki reducir jer je crevo bilo uze nego sto treba, pa nije moglo da se montira direktno na ventil :shock:

Staro crevo i selna, tj ostatak od selne:

Slika


Crevo sam nasao u Tehnonautici, fi38mm, i uzeo po dve inox selne za svaki kraj. Ako neko bude menjao, bitno je da zna tacnu duzinu jer je crevo veoma kruto, pa osim luka koji se uvek napravi da bi sve to bilo prilicno iznad vodene linije(antisifon), neko vece savijanje na maloj duzini i nije moguce.

Slika

Slika

#

Sto se tice radova zbog kojih je Rebell izvucen na suvo, najveci problem je bio pristup motornom prostoru. Samom motoru se lako pristupa kada se skloni poklopac u kabini, ali pristup transmisiji, osovini i ostalim elemetnima dovoda vode i goriva je veci problem jer su smesteni ispod poda kokpita, a kokpit nema mogucnost otvaranja. Jedini pristup je iz bocnog tunela koji se nalazi ispod kokpita i gde moze da se pristupi transmisiji sa strane. Prostor je vise nego skucen... Cuo sam se sa majstorom koji mi kaze da iz tog tunela ne mogu nista da urade i kaze mi da bi najbolje bilo da se u podu kokpita isece otvor koji posle moze da sluzi kao poklopac i da omoguci njima da urade posao. O tome sam i ranije razmisljao jer bi mnogo znacilo i meni, a bolji povod nisam mogao imati.

Uzimam brusilicu, zastitne naocare i zastitnu masku sa filterima jer znam da ce od brusilice biti oblak sitne prasine, i krecem u Ostruznicu. Prvo sam mislio da napravim otvor tek toliki da njima omoguci rad ali sam onda odlucio da napravim veci otvor da bih imao direktan pristup ventilu vode, filteru vode i filteru goriva odozgo. Razmisljam, ako vec secem, onda neka bude maksimalno funkcionalno...

Skidam zvucnu izolaciju sa gornjeg dela motornog prostora koja je od kupastog sundjera, i postavljam najlon u motorni prostor da bih zastitio sve od te sitne prasine koliko je moguce. Za svaki slucaj sam pripremio i protivpozarni aparat jer ne znam od cega je pod napravljen, a veoma je jak. Kad sam prosekao prvi sloj plastike, osetio sam miris drveta pa sam video da je pod napravljen od sendvica, stakloplastike i tanje sper ploce pa sam lagano sekao da se to drvo slucajno ne upali. Sve je proslo u najboljem redu a ovo su slike od pre i posle:

Slika

Slika


Ovo je pogled na motorni prostor, sve je na ruku i konacno moze da se udje unutra i radi sve sto treba:

Slika


#

Majstori su vec ujutru uspeli da odvoje spojnicu od osovine, ipak, moralo je da padne secenje jer je spojnica bila u uzasno zardjalom stanju, pa smo sad u potrazi za novom elasticnom spojnicom...Cekam izvestaj od majstora, verovatno sutra...

Kad se vratim na vodu u planu mi je zamena izduvnog creva auspuha jer je iz nekog razloga krace za 5cm pa je auspuh prethodnih godina rdjao na tom spoju. Nabavio sam i Wurth konvertor korozije za koji sam cuo da je najbolji, pa cu auspuh nakon ciscenja od rdje, premazati i tim sredstvom i farbom. Na jos par mesta na motoru sam primetio koroziju koje cu da se resim na isti nacin, a sve ostalo na motoru je kao novo jer su i prethodni vlasnici vodili racuna.

Nakon zavrsetka tih radova, planiram farbanje motornog prostora jer volim da je kod motora sve cisto i uredno.

Idemo dalje :obscene-drinkingcheers:
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Odgovori