Rebell Seaskip 25ft

Predstavite vaše plovilo
Odgovori
Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Uros » Sreda 12 Maj, 2021 15:10

U aprilu nijedan post u ovoj temi... Najviše zbog vremenskih uslova koji su bili sličniji zimi, nego proleću. Ono za šta sam koristio Rebell u aprilu, nije bila plovidba, već grejanje :mrgreen:
Truma mi se pokazala perfektno i neću menjati taj sistem grejanja jer ima svoje prednosti. Greje odlično, ne troši struju, plina troši malo i ne stvara kondenz unutra, već naprotiv, suši vlagu. Bila je na mestu rešoa u kuhinji i tu nije smetala, a početkom maja sam vratio rešo a Trumu odneo kući, tako da nisam morao specijalno da prepravljam enterijer da bi se Truma koristila.

Da mi i mesec maj ne bi(ne daj bože) isto tako prošao, rešio sam da poradim na problemu koji me muči već duže vreme, a to je problem sa osovinom negde dole... Zbog toga sam prvo popričao sa našim prijateljem sa foruma, Lucky-em, i objasnio mu u sitne detalje šta se dešava i u kojoj situaciji, na šta mi je on rekao da misli da ne treba da vadim Rebell na suvo jer je to malo veći poduhvat. Predložio mi je da krenem da rešavam problem od malo manjih i jeftinijih stvari, to jest od nosača motora, koji su provereno propali, i to sva četiri. Rekao mi je da i ako izvadim brod, i izbalansiram osovinu, proverim ili zamenim spoljni ležaj, mogu opet doći u problem jer se motor ne može ni smiriti ni centirati pravilno sa propalim nosačima motora. Onda bih se opet vratio na početak, na menjanje nosača. Dogovorili smo se da ako mi nosači reše problem, častim pivo. Krećem u nabavku nosača i dogovor sa majstorom.

Da li ću da častim Lucky-a, saznajte u sledećem postu... :lol: :lol:
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft - zamena nosača motora

Post od Uros » Sreda 12 Maj, 2021 16:16

Pronaći nosače za moj motor nije bilo lako, jer su drugačiji od ovih koji se koriste na većini motora. Verovatno jer je ovaj motor projektovan za jedrilice da bi se uštedelo na prostoru, ali i da bi vibracije bile minimalne. Nosača kod nas nema u prodaji, ali dobijam odgovor od jedne firme koja reparira nosače da mogu da repariraju moje za oko 35e po komadu, ali je problem dugovečnost. Oni misle da ti nosači mogu da izdrže 2-3 sezone, što je za mene bilo neprihvatljivo. Lucky mi kaže da mogu da se nađu nosači motora od malih kamiona koji odgovarju ili idelano ili približno, pa počinjem da tražim i po sajtovima koji prodaju auto delove.

U jednom trenutku nailazim na nosač motora koji izgleda skoro pa identično kao nosači za Volvo Penta 2002, a u stvari su nosači motora za Audi 80/90/100 :D
Navoj odgovara, dimenzije odgovaraju samo je razlika sto ovaj od Audija ima sraf sa navojem dole, a u Volvo se uvrće šraf. Nema veze, to se da srediti. Cena 500-800 din :mrgreen:

Nosači za Volvo Pentu 2002:
Slika

Nosači za Audi 80:
Slika

###

Zovem majstor Zeku da dođe da pogleda motor i da se dogovorimo kad može da radi, ali i da ga pitam šta on misli o mom problemu sa "kuckanjem" osovine. On kaže da loši nosači prouzrokuju mnogo veće pomeranje motora usled vibracija, što dovodi do toga da osovina šeta u statvenoj cevi više nego što treba, i udara u njene zidove. Odmah smo napravili plan i dogovorili se kad da radimo. Ja sam sve pripremio i oslobodio prostor tako da imamo dobar pristup. Tu sam se setio jedne vrlo pametne stvari, a to je da ugraidm svetlo u motorni prostor :)
Kad već radimo, da imamo i dobar pregled. Za plafon motornog prostora sam usrafio jednu kanalicu, i na nju nalepio led traku a kroz kanalicu proveo kabl do razvodne table sa prekidacima. Sve je zasijalo unutra! Više ne moram da palim blic na telefonu ili da tražim lampu kad hoću da bacim oko na motor ;)

#

Majstor Zeka je došao u 9 ujutru kako smo se i dogovorili, verovatno i koji minut ranije. Doneli smo jedno 50kg alata, ključeva, inox šrafova i navrtki i počeli sa radom. Prvi problem, šrafovi na elastičnoj spojnici su toliko korodirali da je nemoguće odvrnuti bez sečenja. Tu sam počeo da gubim nadu...Međutim, kaže majstor, nećemo tako. Probaćemo da odignemo motor bez raskačivanja od osovine, tek koliko nam osovina dozvoli. Tako smo i uradili, stavili smo drvenu gredu na krov od ulaza u kabinu, vezali kanap i sa flašen-cugom nategli tek toliko da motor ne leži na prednjem levom nosaču. Majstor uspeva da ga popusti i skine, i tako radimo za svaki nosač, uz malo muke, ali ipak sa uspehom. Da ne mislite da je bilo lako, ceo posao je trajao 11 sati...

Ovako su izgledali stari nosači, guma je bila potpuno deformisana i delaminirana od metala, a dva su bila potpuno raspadnuta:

Slika

Slika

Slika

Slika

###

Nove nosače smo uspeli da uglavimo, ali nažalost jedan šraf za podešavanje koji se fiksira za motor, potpuno je zarđao i ne uspevamo da ga razradimo. Zbog toga zadnju desnu stranu motora ne mogu da podesim po visini, ali smo rešili da ostavimo tako kako je bilo i da sa ostala tri šrafa, centriramo motor.

Slika

Slika

###

Sve smo namontirali uz malo muke, skidanja vodene pumpe i ispuštanja antifriza, i ucentrirali motor ali je zbog tog četvrtog šrafa, osovina morala ostati prilično blizu gornje ivice statvene cevi u kojoj se nalazi. Usledila je proba i zaključili smo da se i dalje čuje to kuckanje, ali samo u određenom rasponu od jedno 300 obrtaja, što je ipak bio uspeh. Sad mi ostaje da kod strugara napravim taj četvrti šraf, i da spustim vrlo malo ceo motor da bi osovina bila u sredini statvene cevi, i da je više ne dodiruje. Trenutno se čuje samo u rasponu od 1300 do oko 1600-1700 obrtaja, a na 2000 nema nikakvih problema

P.S. Lucky je zaslužio ručak, a ne samo pivo, tako da se vidimo kad bude dolazio u naše krajeve :obscene-drinkingcheers:

###

Za kraj, proba prošla bez problema ;)



:obscene-drinkingcheers:
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Steps
Korisnikov avatar
Postovi: 188
Pridružio se: Ponedeljak 15 Jul, 2019 17:45
Lokacija: Beograd, AJK
Plovilo: Adriatik
Dimenzije: 8.9m x 2,65m
Status: Offline

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Steps » Sreda 12 Maj, 2021 18:44

Svaka cast..nadam se da si vodio beleske...od Zeke se moze mnogooo nauciti.... :obscene-drinkingcheers:

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 203
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od luckyboy » Sreda 12 Maj, 2021 19:22

:D :D :D Drago mi je da si jeftino prosao...( Uvek sam za to da se krene od prostih stvari...za komplikovane zahvate uvek ima vremena) I da ces imati jako dugo lepih tura po nasem aquatoriju. :obscene-drinkingcheers:

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Uros » Sreda 12 Maj, 2021 19:50

Hvala puno ljudi :obscene-drinkingcheers:
Razgovor sa Lucky-em je bio prelomna tačka da se prvo rade jeftinije stvari, koje svakako moraju da se urade ;)

@Steps
Zeka me je oduševio pre svega što je dobar čovek, a i zato što ne misli da sve zna, već se uvek preispituje i prihvata predloge. Moglo se naučiti od njega koješta taj dan, a spreman je sve da objasni koga zanima. Za preporuku stvarno :handgestures-thumbupright:
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

dell_mare
Korisnikov avatar
Postovi: 218
Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
Plovilo: Ten Broeke 780AK
Dimenzije: 8m x 2.6m
Status: Offline

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od dell_mare » Četvrtak 13 Maj, 2021 12:26

Svaka čast Bakara, drago mi je da si prošao kroz celu priču iako nije bila laka. To je kao neko kaljenje - uz majstora ispečeš zanat pa onda i sam kreneš da prčkaš po motoru. Ništa nije nemoguće, ništa nije nerešivo, samo je pitanje vremena.

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Uros » Četvrtak 13 Maj, 2021 12:34

U pravu si Mare! Mene su najvise brinuli srafovi, jer je vecina njih veoma zardjala a ja nemam adekvatan alat, ni iskustvo, da bih se izborio sa njima. Majstor sa tim radi svaki dan, pa sam hteo da on odradi ovo bar prvi put :)
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

luckyboy
Korisnikov avatar
Postovi: 203
Pridružio se: Četvrtak 23 Jan, 2020 16:00
Plovilo:
Dimenzije:
Status: Offline

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od luckyboy » Četvrtak 13 Maj, 2021 12:49

Urose, sacuvaj stare nosace, zbog mere, pa prema njima sredi rezervne nosace motora... Ovo sa Audijevim je dobro ispalo... Tvoj motor je duplo laksi , tako da ce ti Novi nosaci trajati.
:obscene-drinkingcheers:

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Uros » Četvrtak 13 Maj, 2021 13:12

Upravo tako, sacuvao sam stare koji su bili iole citavi. Svi nosaci su isti tako da sam sacuvao dva da imam zbog mera :handgestures-thumbupright:
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 985
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Rebell Seaskip 25ft
Dimenzije: 7.6m x 2.5m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rebell Seaskip 25ft

Post od Uros » Petak 18 Jun, 2021 16:17

Problemi sa zvukom iz osovinskog voda su u potpunosti rešeni, otprilike isti dan kad je i Dell_Mare rešio probleme sa Holanđaninom.
Srećan dan za nautiku? :mrgreen:

Glavni uzrok problema bili su nosači motora, koji su zbog potrošenosti motor pomerili iz centra. Novi nosači koje sam stavio su podigli motor, ali zbog jednog potpuno zarđalog šrafa za podešavanje visine motora, nisam mogao da dovedem motor u centar. Jedino rešenje je da se taj šraf iseče, i skine sa postolja motora, a da se drugi napravi kod strugara. U suštini to je samo šraf M16 dužine 100mm, koji u sebi ima otvor sa urezanim navojem u koji se uvrne ovaj novi, Audijev nosač motora.

Mileta mi priskače u pomoć jer poznaje strugara u Batajnici, pa jedan dan odlazimo zajedno sa novim šrafovima koji trebaju da se prilagode. Potreban mi je samo jedan, ali odmah pravim i drugi za rezervu:

Slika

To se onda navrne na gornju stranu ovog nosača:

Slika

Na novi šraf se dodaju dve navrtke između kojih se nalazi postolje motora. Zavrtanjem i odvrtanjem se motor podiže i spušta, i to se radi na svakom od 4 nosača. Nemam sliku, ali samo zamislite da su ovaj veliki šraf i navrtke srebrni i novi :mrgreen:
Zeleni metalni deo je postolje motora koje se šrafi direktno na motor.

Slika

#

Što se tiče procedure zamene tog šrafa za podešavanje, teoretski je jednostavna a u praksi mi je trebalo 5 sati rada. Iznad motora na ulaz u kabinu sam stavio drvenu gredu, za koju sam vezao gurtnu za teret. Sa gurtnom sam vezao motor i natezao ga tek toliko da na tom nosaču više ne postoji težina motora. Odvrnuo sam pet šrafova koji drže postolje motora sa sve gumenim nosačem i koji dalje, povezuju nosač za brod. Brusilica je radila isključivo napolju, jer sam čuo da motorni prostor može lako da plane od varnica. Sa tim se ne zeza, tako da je u motornom prostoru radila samo gedora i viljuškasti ključ :D

Sve je vraćeno obrnutim redosledom i konačno sam mogao da podesim visinu motora. Šrafove zadnjih nosača sam popustio i time spustio motor niže, jer sam ručnim pomeranjem motora ustanovio da osovina udara u gornji deo zida statvene cevi. Onda sam proverio centriranost okretanjem osovine rukom tako što sam pratio sledeće stvari; da se osovina tokom celog kruga okreće sa istim otporom, i da se motor ne pomera gore dole dok se osovina okreće. Ako nije u centru, golim okom se vidi kako se motor lagano podigne pa spusti dok okrećete osovinu. Onda sam upalio i probao sve režime, ustanovio da se zvuk pojavljuje samo malo kad sam u pogonu unazad, motor sam spustio još malo i onda je sve bilo kako treba.

#

Ovde je stari snimak gde se čuje taj zvuk, kao da neko kucka u stranicu čamca i to u nekom ritmu:




Na ovom se konačno čuje motor bez tog dosadnog zvuka :)



#

U nastavku ovih dana, ugradnja kompresorskog frižidera :obscene-drinkingcheers:
Svaki dan proveden na reci, ne računa se u životni vek

Odgovori