Zna li neko?
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Zna li neko?
Inspektor za visinu kabine
- Igor Narval
- Postovi: 348
- Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
- Plovilo: Narval 820
- Dimenzije: 8.2m x 2.45m
- Status: Offline
Re: Zna li neko?
Nele,
ne znam kakva je ponuda i koje su cene ovih uređaja u Francuskoj, ovde su GPS uređaji za nautiku ozbiljno skupi.
Imajući to u vidu, možda vredi razmisliti da mobilni telefon "preuzme" ulogu GPS-a. Koliko se ja sećam uslov za rad apliakcije je da je na telefonu tokom korišćenja aplikacije uključen internet.
U svakom slučaju, na telefon se instalira aplikacija OpenCPN, i "poveže" sa plovidbenim kartama koje za Dunav, Savu i Tisu sačinjava Plovput.
Uroš je pisao o ovoj kombinaciji u jednoj od tema, neće biti problem da se ta tema pronadje.
Iz ličnog iskustva mogu reći da ova kombinacija sasvim lepo funkcioniše, nije ugođaj kao da je postavljen pravi GPS ploter, ali je mnogo jeftinije, a završava posao.
Na ekranu telefona imaš granice plovnog puta, oznaku na kom se kilometru plovnog puta nalaziš, položaj broda, pravac kretanja kao i brzinu plovidbe. Sasvim dovoljno za nas "male" nautičare.
Ne mogu sada da se setim da li ti imaš dubinomer kod tebe, ako nemaš, u opciji o kojoj ja govorim to bi morao ugraditi posebno. Ni ovi uređaji nisu jeftini, ali su znatno jeftiniji od ozbiljnih GPS plotera.
ne znam kakva je ponuda i koje su cene ovih uređaja u Francuskoj, ovde su GPS uređaji za nautiku ozbiljno skupi.
Imajući to u vidu, možda vredi razmisliti da mobilni telefon "preuzme" ulogu GPS-a. Koliko se ja sećam uslov za rad apliakcije je da je na telefonu tokom korišćenja aplikacije uključen internet.
U svakom slučaju, na telefon se instalira aplikacija OpenCPN, i "poveže" sa plovidbenim kartama koje za Dunav, Savu i Tisu sačinjava Plovput.
Uroš je pisao o ovoj kombinaciji u jednoj od tema, neće biti problem da se ta tema pronadje.
Iz ličnog iskustva mogu reći da ova kombinacija sasvim lepo funkcioniše, nije ugođaj kao da je postavljen pravi GPS ploter, ali je mnogo jeftinije, a završava posao.
Na ekranu telefona imaš granice plovnog puta, oznaku na kom se kilometru plovnog puta nalaziš, položaj broda, pravac kretanja kao i brzinu plovidbe. Sasvim dovoljno za nas "male" nautičare.
Ne mogu sada da se setim da li ti imaš dubinomer kod tebe, ako nemaš, u opciji o kojoj ja govorim to bi morao ugraditi posebno. Ni ovi uređaji nisu jeftini, ali su znatno jeftiniji od ozbiljnih GPS plotera.
- Igor Narval
- Postovi: 348
- Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
- Plovilo: Narval 820
- Dimenzije: 8.2m x 2.45m
- Status: Offline
Zna li neko? - čišćenje Čukaričkog rukavca
Nije baš najnovija informacija, ali opet nikada nije kasno za razgovor na ovu temu.
Prema infomaciji koja se pojavila pre nekih mesec dana trebalo je da započne čišćenje Čukaričog rukavca
https://www.energetskiportal.rs/pocinju ... g-rukavca/
Da li neko od članova koji imaju čamac u marini na Adi Ciganliji ili plove tim delom ima neku informaciju oko ovih radova.
Posebno me interesuje zbog činjenice da bi čišćenje rukavca na kritičnom delu moglo potpuno da promeni sliku marine na Adi Ciganliji.
Ta marina ima svojih prednosti, naravno i mana (kao i svaka druga), ali mislim da bi najveća mana ove marine bila rešena sa dovoljnom dubinom vode ispod novog mosta, što bi omogućilo nesmetanu plovidbu u svim periodima godine.
Mada nama sa "malim" motorima" treba bezmalo sat vremena od izlaska iz ove marine i dolaska na 8. kilometar Save ili izlazak na Dunav, mislim da bi uz siguran put za izlaz i ulazak iz marine, ova marina mogla postati mnogo poželjnije mesto za privez čamca nego što je trenutno slučaj.
Prema infomaciji koja se pojavila pre nekih mesec dana trebalo je da započne čišćenje Čukaričog rukavca
https://www.energetskiportal.rs/pocinju ... g-rukavca/
Da li neko od članova koji imaju čamac u marini na Adi Ciganliji ili plove tim delom ima neku informaciju oko ovih radova.
Posebno me interesuje zbog činjenice da bi čišćenje rukavca na kritičnom delu moglo potpuno da promeni sliku marine na Adi Ciganliji.
Ta marina ima svojih prednosti, naravno i mana (kao i svaka druga), ali mislim da bi najveća mana ove marine bila rešena sa dovoljnom dubinom vode ispod novog mosta, što bi omogućilo nesmetanu plovidbu u svim periodima godine.
Mada nama sa "malim" motorima" treba bezmalo sat vremena od izlaska iz ove marine i dolaska na 8. kilometar Save ili izlazak na Dunav, mislim da bi uz siguran put za izlaz i ulazak iz marine, ova marina mogla postati mnogo poželjnije mesto za privez čamca nego što je trenutno slučaj.
- Steps
- Postovi: 298
- Pridružio se: Ponedeljak 15 Jul, 2019 17:45
- Lokacija: Beograd, AJK
- Plovilo: Adriatik
- Dimenzije: 8.9m x 2,65m
- Status: Offline
Re: Zna li neko?
Nisam neki strucnjak za problem Cukarickog rukavca..ali sam jednog leta postao njegova "zrtva"....u sred leta nisam mogao da izadjem pasarom Vodice..sledeci dan je pasara bila na prikolici...prebacena na Savu i nikada se tamo ne bi vracao ni da mi dzabe daju vez... cerka je dve godine trenirala veslanje u Partizanu....rukavac je bio i ostao ekoloska katastrofa....najveci problem je reka Topciderka koja nanosi 'materijal' i polako suzava rukavac...isto tako je koliko sam citao provobitni plan ili je negde 'zapelo' da Savska voda ulazi u Savsko jezero-Adu Ciganliju na gornjem kraju kroz cevke..i izlazi u donjem kraju u Cukaricki rukavac..i tako se obezbediti cirkulacija vode...Moje misljenje je da je ciscenje rukavca samo privremeno resenje....ako gresim..ispravite me....
- Mileta
- Postovi: 874
- Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 11:20
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Polaris Glider
- Dimenzije: 7m x 2.5m
- Status: Offline
Re: Zna li neko?
Ja sam tamo bio dve sezone. Na moju sreću baš te godine kada sam došao produbili su deo rukavca u predelu Topčidrke, pa je tu gde izlazimo čamcima bilo oko 2 metra dubine. Naravno nije dovoljno povremeno čišćenje, treba to nekako rešiti na duge staze, jer se za godinu dana opet napuni muljem iz Topčiderke. Da je rukavac prljav to stoji, mnogi sa čamaca ili splavova, koji su tu nikli ko zna kako,bace smeće direktno u rukavac, dosta toga i Sava ugura unutra, ali najveći je problem Topčiderka. Niko ne zna šta sve ona unosi u rukavac i Savu, katastrofa. Skoro svake godine desi se pomor ribe u rukavcu. Tada se oseća nesnosan smrad od raspadanje iste. Sama marina nije loša. Osoblje je ljubazno, ja bar nisam imao nikakvih problema sa njima. Struja i voda je na pontonima razvedena na dosta mesta. Ja sam koristio i jedno i drugo, nisu tražili dodatnu naplatu. Što kaže Steps za to da voda iz Save ide u rukavac. Ima gore u uglu jedna ogromna cev gde oni ponekada upumpavaju vodu, e sada da li iz jezera ili direktno iz Save to ne znam. Očigledno to nije dovoljno da bi rukavac bio čistiji. Iskreno da mi nije deleko od mesta stanovanja i da nema tog problema povremenog zatrpavanja ulaza, i nemogućnosti isplovljavanja čamaca sa dubljim gazom od 50. 60 cm, ja bih i dalje bio tamo.
- Igor Narval
- Postovi: 348
- Pridružio se: Sreda 17 Jul, 2019 18:38
- Plovilo: Narval 820
- Dimenzije: 8.2m x 2.45m
- Status: Offline
Re: Zna li neko?
Kada ti je čamac u Višnjičkom rukavcu misliš da ne može da bude gore od toga.
Izjave i obećanja u vezi čišćenja Čukaričkog rukavca su vredne pažnje, da vidimo, proći će i tih 60 dana
http://rs.n1info.com/Vesti/a676303/Vesi ... oblem.html
Za razliku od ovih najava koje se odnose na Čukarički rukavac, za Višnjički rukavac još uvek nema nikakvih nagoveštaja o trajnom /trajnijem rešenju, a tu ključni problem pravi Mirijevski potok, koji je sličan reci Topčiderki.
Istini za volju, prošle godine je bilo kopanja na ulazu u rukavac, očišćen je mulj i sada barem ima dubine na ulasku u rukavac. Nažalost, voda je i dalje prljava.
Kao i za Adu i kod ovog rukavca jedna od ideja je bila da se "živa" voda iz Dunava cevima sprovede u rukavac, ali je to, barem za sada, ostalo na ideji.
Da se nadamo da će problem, barem, jednog od dva rukavca u Beogradu biti rešen.
Uz dovoljnu dubinu na ulazu meni lično bi marina na Adi Ciganliji bila interesantna.
Izjave i obećanja u vezi čišćenja Čukaričkog rukavca su vredne pažnje, da vidimo, proći će i tih 60 dana
http://rs.n1info.com/Vesti/a676303/Vesi ... oblem.html
Za razliku od ovih najava koje se odnose na Čukarički rukavac, za Višnjički rukavac još uvek nema nikakvih nagoveštaja o trajnom /trajnijem rešenju, a tu ključni problem pravi Mirijevski potok, koji je sličan reci Topčiderki.
Istini za volju, prošle godine je bilo kopanja na ulazu u rukavac, očišćen je mulj i sada barem ima dubine na ulasku u rukavac. Nažalost, voda je i dalje prljava.
Kao i za Adu i kod ovog rukavca jedna od ideja je bila da se "živa" voda iz Dunava cevima sprovede u rukavac, ali je to, barem za sada, ostalo na ideji.
Da se nadamo da će problem, barem, jednog od dva rukavca u Beogradu biti rešen.
Uz dovoljnu dubinu na ulazu meni lično bi marina na Adi Ciganliji bila interesantna.
Re: Zna li neko?
Samo ciscenje rukavca nije dovoljno .. mulj je posledica ... Uzrok je verovatno erozija obale I to prvo treba resavati, mulja nakon toga nece biti. Ali to su veoma skupi zahvati, tako da ce to ostati mrtvo slovo na papiru . Beograd nema NIKAKVU PRERADU OTPADNIH VODA. Nema ni kisnu kanalizaciju , doduse nema ni jedan grad u Srbiji I Vojvodini . Sve je to kontaminirano teskim metalima I kojekakvim otrovima . Dok se to ne resi .. ima da se namucimo samo tako .
- Steps
- Postovi: 298
- Pridružio se: Ponedeljak 15 Jul, 2019 17:45
- Lokacija: Beograd, AJK
- Plovilo: Adriatik
- Dimenzije: 8.9m x 2,65m
- Status: Offline
Re: Zna li neko?
Moje licno misljenje..a voleo bih da ne budem u pravu...je da Cukaricki rukavac ceka pravo vreme za neku veliku "investiciju" i da ce ga "ocistiti" tj. osloboditi od svega...i pretvoriti u nesto slicno Beogradu na vodi...pod izgovorom ocistili smo "ekolosku" katastrofu....
Poslednja izmena od Steps u Ponedeljak 21 Dec, 2020 22:20, izmenjeno 1 put ukupno.
- dell_mare
- Postovi: 466
- Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
- Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
- Plovilo: Ten Broeke 780AK
- Dimenzije: 8m x 2.6m
- Status: Offline
Re: Zna li neko?
Svaki rukavac u kome dolazi do akumulacije vučenog nanosa traži redovno održavanje. Šta god traži redovno održavanje u Srbiji a ne donosi novca, čekaće. U slučaju puteva, rasvete, zelenila, i mnogih drugih stvari npr. nađen je mehanizam da se peru pare. Kada se nađe mehanizam za ovo u smislu: napravi firmu koja kao se bavi čišćenjem rečnog korita - ugasi već postojeću firmu koja se time bavi (mada i ne mora) - izvuci pare iz budžeta - raspiši tender gde će samo tvoja firma da pobedi - daj joj pare (tj sebi) - uradi poso - uhvati za jaja sve vlasnike marina tako da ako se ne utale i ne daju neki dinar na svake 2 godine, vlasnici plovila će opet biti u problemu zbog zasipanja. Neka me neko ispravi slobodno ako grešim.
Poslednja izmena od dell_mare u Ponedeljak 21 Dec, 2020 22:36, izmenjeno 1 put ukupno.
- Steps
- Postovi: 298
- Pridružio se: Ponedeljak 15 Jul, 2019 17:45
- Lokacija: Beograd, AJK
- Plovilo: Adriatik
- Dimenzije: 8.9m x 2,65m
- Status: Offline
Re: Zna li neko?
U pravu si 100%...jedino sto se nece ovajditi od vlasnika marina ...najveca je drzavna...koja i ne naplacuje vezove kada su plovila 'zarobljena' u rukavcu...ostalo je 'boranija'...